Vi installerer Xubuntu 22.04 LTS i en virtual machine på macbooken ikveld. Så her er det hæla i taket altså!
Vis vedlegg 301866
Innrømte du akkurat at den eneste måten å gjøre anstendig arbeid på en Mac er å installere Linux først?![]()
for den modige:
Vi installerer Xubuntu 22.04 LTS i en virtual machine på macbooken ikveld. Så her er det hæla i taket altså!
Vis vedlegg 301866
Innrømte du akkurat at den eneste måten å gjøre anstendig arbeid på en Mac er å installere Linux først?![]()
Går bra. Sendes til polering på onsdag…Enhver som svarer på dette, kommer til å få seg ei ripe. @Klokkegutten har allerede fått sin.
www.tidssonen.no
Jeg er nok en gang på utkikk etter meninger og erfaringer! Denne gangen angående presisjon.
Jeg har en DS-2 som er "helt perfekt". Rålekker, super-retro, skrukrone, robust. Liker alt med den, men begynner å bli lettere irritert av upresise automatiske urverk, sammenliknet med quartz. Den går ca. 3-5 sekunder raskt i døgnet. Etter et par uker må jeg stille den. Begynner å tenke at mekaniske ur, gøyale som de er, ikke er helt for meg - i hvertfall ikke en hverdagsklokke. Leker stadig med tanken på en GS 9F. Hva tenker folket om presisjon når det gjelder hverdagsklokke?
Jeg er nok en gang på utkikk etter meninger og erfaringer! Denne gangen angående presisjon.
Jeg har en DS-2 som er "helt perfekt". Rålekker, super-retro, skrukrone, robust. Liker alt med den, men begynner å bli lettere irritert av upresise automatiske urverk, sammenliknet med quartz. Den går ca. 3-5 sekunder raskt i døgnet. Etter et par uker må jeg stille den. Begynner å tenke at mekaniske ur, gøyale som de er, ikke er helt for meg - i hvertfall ikke en hverdagsklokke. Leker stadig med tanken på en GS 9F. Hva tenker folket om presisjon når det gjelder hverdagsklokke?
Når du skal rekke bussen.Og når trenger du egentlig presisjon nøyaktig på sekundet i hverdagen?
+1 Nå for tiden sjekker jeg bare avvik hvis jeg lurer på om noe er galt, feks hvis klokken går et minutt feil samme dag eller dagen etter at jeg stilte den. Som oftest (senest denne uken) viser det seg at jeg antagelig bommet da jeg stilte den sist.Jeg er ikke så opphengt i det. Var det i starten. Da gikk det nærmest sport i å måle med apper som Twixt og Watchville. Det skapte mer frustrasjon enn glede.
Som en storaktør og influencer så flott skiver; "Look at the Watch, not the time!" Men fra spøk til revolver, så ville jeg ikke blitt plaget av at klokken ikke går helt på sekundet. En bruker som regel mobilen/PC/Mac/andre synlige screens til å se hva tiden er. Sjarmen er tikkingen, designet og all historien bak armbåndsuret ditt. Kos deg med det og ikke irriter deg over noen sekunder pluss/minus. My 2 cents.Jeg er nok en gang på utkikk etter meninger og erfaringer! Denne gangen angående presisjon.
Hvis du bruker en app à la WatchCheck så kan du eksperimentere med forskjellige posisjoner klokka ligger i på natta (skive opp, på sida med krone opp, osv.). Hvis du ser at du har +3 s ila. bruk på dagtid så ser du om du finner en posisjon som gir -3 på natta. Holdt på sånn med en klokke jeg gikk med daglig i to måneder, fikk den ned i et snitt på -0,1 s/dag over de to månedene.Jeg er nok en gang på utkikk etter meninger og erfaringer! Denne gangen angående presisjon.
www.tidssonen.no
Kunne vurdert meg en Frank Muller. Er det noen spennende modeller dere vil dele og eventuelt modeller å styre unna?