Klokkecafé – løst og fast om klokker

Den var ikke vond å se på !
1589996959034.png
 
Helt rått.:p
Men når alt er så godt som perfekt, hvorfor ikke gi klokkene 100m WR som de fleste andre modellene?
Det er jo ikke som om de ikke får det til.
Litt skuffende.:rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Gabor og flyback
Tøft. Eg er vel en av dei få som tviholder på 1969 endå då den fungere som en meir casual dressklokke. Synd at dei ikkje fortsetter med denne kassen då.
 
Har jobbet med klokkestoff for Finansavisen siden 2015, men i år har @Nicolai blitt min "klokkekollega" i FA.

Med han som pådriver og koordinator har vi spikret sammen en klokkespesial, som uten tvil er det beste stykket klokkeskriverier som har dukket opp i en norsk avis/magasin til dags dato.

Magasinet følger med avisen idag, så løp og kjøp! Tror ikke dere vil bli skuffet :)

IMG-20200519-WA0006.jpg
 
Har jobbet med klokkestoff for Finansavisen siden 2015, men i år har @Nicolai blitt min "klokkekollega" i FA.

Med han som pådriver og koordinator har vi spikret sammen en klokkespesial, som uten tvil er det beste stykket klokkeskriverier som har dukket opp i en norsk avis/magasin til dags dato.

Magasinet følger med avisen idag, så løp og kjøp! Tror ikke dere vil bli skuffet :)

Vis vedlegg 197033
Det skal jeg gjøre! Gleder meg. Samtidig bør jeg vel vurdere å si opp abonnementet på DN og heller gå over til FA... ;)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Har jobbet med klokkestoff for Finansavisen siden 2015, men i år har @Nicolai blitt min "klokkekollega" i FA.

Med han som pådriver og koordinator har vi spikret sammen en klokkespesial, som uten tvil er det beste stykket klokkeskriverier som har dukket opp i en norsk avis/magasin til dags dato.

Magasinet følger med avisen idag, så løp og kjøp! Tror ikke dere vil bli skuffet :)

Vis vedlegg 197033

Dette var skikkelig bra - bra jobbet! Blir spennende og høre litt om salgstallene for denne papirutgaven. Ser det florerer av magasinet på Klokkeriet.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Nicolai
Nå har jeg akkurat lest FA Premium klokkespesial og jeg må si forventningene ikke slo til. Det hadde vært fint om hobbyen hadde blitt presentert så brei som den egentlig er. Hvor er Casio, Swatch, Seiko, Orient, Tissot, Certina og andre klokker til under 10 tusen lappen? Vel de tok med en av hver av Casio og Seiko. Hvor er vintage, lommeur og gjøkur for den sak skyld? Køpsguiden hvor de presenterer seks (6!) klokker, samt ramser opp en del produsenter i hver prisgruppe! Tenk om artikkelforfatteren hadde fått lov til å utfolde seg her! På pluss sida må nevnes artiklene om; boktips, kvinner og ur og urmaker Simen Solvold. Men også her var det tynt. Artiklene om Grand Seiko og Habring var klart de beste.

Magasin formatet med lite tekst, små bilder og store hvite flater er sikkert stilig, men det blir lite plass til informasjon og må ta skylda for det jeg mener blei en skuffelse. Hvorfor er mediene så redd for at vi skal lære noe? Jeg prøvde å tenke på hvordan jeg hadde reagert på dette magasinet for ett år siden, før jeg visste at det faktisk er en hobby, og jeg trur ikke jeg ville blitt frista til å sette meg mer inn i materien.

Red: Jeg håper det går fram at jeg ikke disser artikkelforfatterne, men magasin formatet.
 
Redigert: