Mistenker at dette kanskje er essensen og svaret på det jeg lurte på...Folk som selger Rolex har jo også en tendens til å blåse opp enhver liten ubetydelige detalj som om klokken deres var helt unik og ekstremt samleverdig.
Mistenker at dette kanskje er essensen og svaret på det jeg lurte på...Folk som selger Rolex har jo også en tendens til å blåse opp enhver liten ubetydelige detalj som om klokken deres var helt unik og ekstremt samleverdig.
Gratulerer med ny jobb
Hva er dette norske klokkemerket som står nevnt? Jeg antar det er kjent for mange her så det ødelegger vel ikke hele hemmeligheten i magasinet om noen avslører det...?![]()
Takk! Litt av moroa er vel å glede seg til det på innsiden, men om du leter rundt på forsiden til Tidssonen finner du raskt ut av hvilket merke det er
Nå er forresten linken også oppdatert med omslaget til magasinet. Der triumferer et fjes de fleste her inne kjenner til![]()
Det virker jo rimelig meningsløst, men det gjelder vel mye med rolex
Men da tolker jeg det dit hen at klokker kjøpt etter dato X har grønn tag og 5 års garanti
Klokker kjøpt mellom dato X og dato Y (der Y er en eller annen gang før X) har rød tag og litt kortere garanti
Klokker kjøpt før dato Y har ingen tag og garantien har uansett gått ut.
Ellers ingen praktisk betydning utover salgsverdi, er det en relativt fornuftig oppsummering?
Rød tag ble levert med klokkene tidligere. Det er nok ikke "B-vare", nei. Da Rolex utvidet garantien til 5 år, kom klokkene med grønn tag. I gamle dager tror jeg ikke de ble levert med tag i det hele tatt, men så har jeg heller ikke døgg av peiling på vintage...![]()
www.tidssonen.no
Det skal jeg gjøre! Gleder meg. Samtidig bør jeg vel vurdere å si opp abonnementet på DN og heller gå over til FA...Har jobbet med klokkestoff for Finansavisen siden 2015, men i år har @Nicolai blitt min "klokkekollega" i FA.
Med han som pådriver og koordinator har vi spikret sammen en klokkespesial, som uten tvil er det beste stykket klokkeskriverier som har dukket opp i en norsk avis/magasin til dags dato.
Magasinet følger med avisen idag, så løp og kjøp! Tror ikke dere vil bli skuffet
Vis vedlegg 197033