Klokkecafé – løst og fast om klokker

Min lokale urmaker anbefalte å bytte hele urverket på service... Ifølge han var det ofte rimeligere.

Høres ut som en grei løsning... Mange slike rimelige klokker kan være spesielle og pene, og muligens modeller som ikke lenger lages. Da vil det bli påkrevd å gjøre noe når behovet melder seg. Service eller nytt urverk? Et nytt ETA koster ikke så mye... Kanskje du kan gå "opp" og sette inn et litt finere ETA...?

8
 
4433476B-C755-483A-9035-999733F038C3.jpeg

Heia Heia
 
Fantastisk kult! :)


Grattis til Johannes!
Men dere; Kanskje en liten brannfakkel eller molotov cocktail om dere vil. Men begynner ikke Richard Mille å ligne litt på et motehus i deres kommunikasjon?
Null diss til Johannes som jeg vet er genuint klokkeinteressert. Men for min del som hverken er interessert i sport eller kjendiser så synes jeg det nesten blir for mye med fokus på hvem som bærer deres klokker. Misforstå meg rett :)

F3DB54A3-3A11-4F22-B4B1-1AC1C6579793.png
ACCFDA60-7A47-42E9-9828-F7AEDAB7C785.png
CC2F49E9-BC87-48A9-B2DC-FCA899EE4982.png
 
Johannes kjenner jeg igjen på bilde, men hvem er alle de andre og hvor er Nadal? Antar at personene på bildene er sponsa, men hvorfor så mange?
 

Stilig!
Det er nå verd å merke seg at det den gang var for å få det funksjonelle til å blir tilfredsstillende. I dag er mange kinesiske ur helt greie klokker. De kinesiske urverkene gjør en god jobb. Problemet for kineserne er, på egenhånd, å få til et tilfredsstillende design. Hadde de klart det, så kanskje de også kunne fikse kvalitet på materialer etc.

Veldig artig notis.

8
 
Fruen fikk fire en del år siden en dame-Constelation.
Denne har blitt brukt i rotasjon med andre .Før helgen oppdaget hun at den hadde stoppet. Det er flere år siden sist vi byttet batteri på den, så det var naturlig å bytte dette. Byttet ble gjort hos en typiske "Ur og smykke butikk". De er sikkert flinke til å gjøre slik tungt vedlikehold som batteribytte. Men nå oppdager hun at klokken stopper etter noen timer.
Dette kan bety at det er noe tull med selve elektronikken, og at det i verste fall må inn et nytt urverk.

Etter å ha søkt litt, så ser jeg at Urmaker Christensen på Storo har Omega. Er det noen som har erfaring med Omega-service hos han?

8
 
Fruen fikk fire en del år siden en dame-Constelation.
Denne har blitt brukt i rotasjon med andre .Før helgen oppdaget hun at den hadde stoppet. Det er flere år siden sist vi byttet batteri på den, så det var naturlig å bytte dette. Byttet ble gjort hos en typiske "Ur og smykke butikk". De er sikkert flinke til å gjøre slik tungt vedlikehold som batteribytte. Men nå oppdager hun at klokken stopper etter noen timer.
Dette kan bety at det er noe tull med selve elektronikken, og at det i verste fall må inn et nytt urverk.

Etter å ha søkt litt, så ser jeg at Urmaker Christensen på Storo har Omega. Er det noen som har erfaring med Omega-service hos han?

8
Jeg er relativt sikker på at de ikke har Omega lenger, men ring og spør.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Flip eller skru av lokket og sett inn et nytt batteri. Hvis den fremdeles tuller kan du undersøke med Oslo ur-service. Jeg tror heller ikke Urmaker Christensen fører Omega lenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Flip eller skru av lokket og sett inn et nytt batteri. Hvis den fremdeles tuller kan du undersøke med Oslo ur-service. Jeg tror heller ikke Urmaker Christensen fører Omega lenger.

Nå hadde jeg en prat med urmakeren her, og Omega var ikke noe problem. Full support på servicen også. De har et sentralt verksted på Smestad som dekker alle butikkene.

Så nå håper jeg at det ikke blir noen lang tråd om hvordan det blir med en service på en Constellation der.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Pinto
Det gikk litt fort i svingene i Dubai. Fratello får sikkert svi for denne saken her.
D5A7AC26-C5B4-47AD-952B-30C05ADE92B2.png


Men lenka var tøff, TAG Heuer eller ikke.
Noen som vil vedde på hvor lang tid det tar før saken er rettet?


Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og UJU
Sitter og lurer på om vi burde bytte tilbake til lenken med tanke på vasking av snørr, grøt og andre uhumskheter.. :rolleyes:
Vis vedlegg 176914
Blir nødt til å sitere meg selv fra en annen tråd her, da det viser seg at det nok hadde vært lurt å bytte til lenken.
Noen som har gode tips for hvordan å vaske en lærrem? :rolleyes:

Den var heldigvis godt oljet, så jeg fikk skylt av det værste, men kan godt tenke meg å vaske den litt skikkelig hvis det er gjennomførbart...
 
Blir nødt til å sitere meg selv fra en annen tråd her, da det viser seg at det nok hadde vært lurt å bytte til lenken.
Noen som har gode tips for hvordan å vaske en lærrem? :rolleyes:

Den var heldigvis godt oljet, så jeg fikk skylt av det værste, men kan godt tenke meg å vaske den litt skikkelig hvis det er gjennomførbart...

Tannbørste og barbersåpe, eller grønnsåpe. Funker helt topp. Smøring etter tørking, så er alt velstand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen