Klokkecafé – løst og fast om klokker

Vis vedlegg 128874 Vis vedlegg 128875 Vis vedlegg 128876 Vis vedlegg 128877 Vis vedlegg 128878
Svært sjelden jeg lar meg begeistre av AP. Men her var det faktisk elementer jeg lot meg sjarmere av. 3-hands’en var faktisk ganske så anvendelig

giphy.gif

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Synes faktisk de var ganske kule jeg altså! Særlig chronoene! Og generelt liker jeg veldig godt at et såpass etablert og tradisjonelt merke tør å ta en såpass stor sjanse. Nye urverk, som høres og ser kjempeflotte ut, et helt annerledes og nytt design enn sine tradisjonelle varianter, og mange nye modeller! Det kan jeg like! En del andre «tradisjonelle» merker som kun lager varianter av sine samme gamle modeller. DET er i hvert fall kjedelig!

Personlig noe av det verste jeg har sett på lenge.

Finisj og urverk er topp. Men designet? Som tatt rett fra en Kickstarter/kinaklokke/moteklokke. Syltynne visere, massive numeraler, åpen fotballbane på midten av skiven (3-hands). Jesus christ...
Helt enig med @Jon Henrik her. Kudos til AP for å prøve noe nytt, men dette ser jo ut som juggel?!

Det sies i intervjuet at de ikke har sett på andre men funnet opp noe helt nytt. Godt mulig det. Jeg ser likevel som du sier JLC og div andre. Første jeg tenkte på når jeg så lugs var L-Evolution.

Likefullt et modig valg synes jeg. Høy kvalitet

Så at urskiven er av emalje. Så mulig den ser litt bedre ut live. Men det stygge datovinduet er der jo.
Ser helt klart kickstarter referansen tidligere her.