Klokkecafé – løst og fast om klokker

Om dette stemmer så bekrefter det bare i større grad mistanken min om at Omega ikke vet hva de driver med om dagen. Ser ingen grunn til å stappe 321 verket i noe nytt i dag med mindre det heter Speedmaster og er til for å hedre 50-års jubileumet.
Jeg krysser fingrene for at det er herr Broer som har misforstått noe, for Engelsken hans virker svært dårlig for en mann i hans posisjon (det grenset til smertefull lesning).
 
Om dette stemmer så bekrefter det bare i større grad mistanken min om at Omega ikke vet hva de driver med om dagen. Ser ingen grunn til å stappe 321 verket i noe nytt i dag med mindre det heter Speedmaster og er til for å hedre 50-års jubileumet.
Jeg krysser fingrene for at det er herr Broer som har misforstått noe, for Engelsken hans virker svært dårlig for en mann i hans posisjon (det grenset til smertefull lesning).

Ja.. Vi får følge tett med på omegaforums de neste dagene.
 
Om dette stemmer så bekrefter det bare i større grad mistanken min om at Omega ikke vet hva de driver med om dagen. Ser ingen grunn til å stappe 321 verket i noe nytt i dag med mindre det heter Speedmaster og er til for å hedre 50-års jubileumet.
Jeg krysser fingrene for at det er herr Broer som har misforstått noe, for Engelsken hans virker svært dårlig for en mann i hans posisjon (det grenset til smertefull lesning).

Hva er det han har misforstått?
 
"Using the 2nd generation Calibre 321 as a reference, the OMEGA team compiled extensive historical research and original plans to reconstruct the movement as accurately as possible. Going even further, they also used digital scanning technology to see inside the true Speedmaster ST 105.003 timepiece that astronaut Eugene “Gene” Cernan wore on the moon during the Apollo 17 mission in 1972."

Har sjelden hørt noe så dumt. Nå er ikke jeg noe urmaker, men at Omega, for å gjenskape sitt eget gamle urverk, skal ha noe nytte av å digitally scan "THE TRUE SPEEDMASTER" brukt på månen høres ut som en digital scam som en overivrig kar på Omegas markedsavdeling har funnet på.
 
Ny AP-kolleksjon lansert, CODE 11.59
https://www.hodinkee.com/articles/code-1159-audemars-piguet-introducing
3S3A5028_copy.jpg
 
Bare versjoner i gull da...og begynner på 26800 dollar. Blir spennende å se hvordan dette går :)
 
Synes faktisk de var ganske kule jeg altså! Særlig chronoene! Og generelt liker jeg veldig godt at et såpass etablert og tradisjonelt merke tør å ta en såpass stor sjanse. Nye urverk, som høres og ser kjempeflotte ut, et helt annerledes og nytt design enn sine tradisjonelle varianter, og mange nye modeller! Det kan jeg like! En del andre «tradisjonelle» merker som kun lager varianter av sine samme gamle modeller. DET er i hvert fall kjedelig!
 
Personlig noe av det verste jeg har sett på lenge.

Finisj og urverk er topp. Men designet? Som tatt rett fra en Kickstarter/kinaklokke/moteklokke. Syltynne visere, massive numeraler, åpen fotballbane på midten av skiven (3-hands). Jesus christ...
Helt enig med @Jon Henrik her. Kudos til AP for å prøve noe nytt, men dette ser jo ut som juggel?!