Klokkecafé – løst og fast om klokker

Nei det er han ikke. Og vi har heller ingen relasjon til Mannegruppa.

Jeg antar at de har funnet et intervjuobjekt som opererer litt utover det vanlige i klokke-sammenheng, myntet på å underholde sin målgruppe. Ser ikke noe galt i det. :)

Men ingen av partene har noe med Klokkeriet AS eller Klokkeriet på Facebook å gjøre, utover at de er medlem i sistnevnte.
De få minuttene jeg hørte var litt underholdene, men på en rar måte;)
 
Inget personlig påhopp på klokkeriet men jeg bevist holder meg langt vekk derifra grunnet jeg får høyt blodtrykk av siden med, for å si det rent ut, bunnskrap av klokker, lite kunnskap, lukter grådighet, i tillegg til mye flashing av gull rolex.
Har man inget interesse for klokkekultur, kvalitet, historie og håndverk og bare tenker vise status o tjene peng... count me out.

Hatten av for tidssonen derimot, keep it going!
 
Flere som husker den horrible "batman forever" jaegeren? Havnet den til slutt i søpla der den hørte hjemme?
 
Litt seint ute her, men kan bare ikke dy meg... At noen har en litt annen tilnærming til hobbyen, eller klokkeinteressen eller hva man vil kalle det er helt greit for meg. Like så at noen kan og vil tjene penger på flipping. MEN, om du går rundt og tror noen som helst klokkefjærer er laget av silikon, da bør du holde deg LANGT unna all form for kringkasting ut i offentligheten. Punktum.
 
  • Liker
Reaksjoner: Collettmuller og Rød
Det er som å spasere ut med ny zegna-dress påsydd "HARD ROCK CAFÉ" bak på jakka, eller å kjøpe ny Ferrari og flammelakkere den.

Dekoren på baklokket er jo ikke akkurat noe man går rundt å viser frem i det daglige?

Det er snakk om en klassisk klokke, med en artig detalj, en artig historie, og noe som er håndverksmessig utført svært bra. Jeg sier ikke det at man skal betale et skyhøyt premium for dette (selv om det kan gi mening for Batman-fans med sansen for klokker), men mye heller denne enn en standard Reverso Grand Taille.
 
Så raskt spm at det ikke trenger ny tråd - og Berlin og Leipzig er sikkert akkurat like skrapa for Rolex sportsmodeller i stål som resten av Europa/verden - men, er det noen anbefalte ADs/klokkebutikker der som anbefales tur innom?
 
Dekoren på baklokket er jo ikke akkurat noe man går rundt å viser frem i det daglige?
Det er snakk om en klassisk klokke, med en artig detalj, en artig historie, og noe som er håndverksmessig utført svært bra. Jeg sier ikke det at man skal betale et skyhøyt premium for dette (selv om det kan gi mening for Batman-fans med sansen for klokker), men mye heller denne enn en standard Reverso Grand Taille.

Vi er tilbake igjen til dressen og bilen, om du hadde en dress som ble brukt på premieren til "operation dumbo drop" med filmcoveret sydd inn i jakkeslaget som en tapet, da hadde i allefall jeg brent den selv om den satt som et skudd og var en veldig fin dress ellers. Det hadde vært noe annet om det var en dress som ble brukt på settet av f'eks leonardo di caprio i the departed, men callbacken til en av de mest kitchy filmene i verdenshistorien og den nest verste batman-skuespilleren gjennom tidene (shoutout til Clooney) er i allefall ikke noe jeg ville tatt vare på.
 
Vi er tilbake igjen til dressen og bilen, om du hadde en dress som ble brukt på premieren til "operation dumbo drop" med filmcoveret sydd inn i jakkeslaget som en tapet, da hadde i allefall jeg brent den selv om den satt som et skudd og var en veldig fin dress ellers. Det hadde vært noe annet om det var en dress som ble brukt på settet av f'eks leonardo di caprio i the departed, men callbacken til en av de mest kitchy filmene i verdenshistorien og den nest verste batman-skuespilleren gjennom tidene (shoutout til Clooney) er i allefall ikke noe jeg ville tatt vare på.

Det er fair det. Jeg hadde derimot brukt dressen :)

Ang. den Batman-klokken som var i omløp i Norge, så hadde den for øvrig også en artig link ift. at den opprinnelige eieren var skuespilleren Joe Pantoliano (bla. The Matrix og Sopranos, hvor han vant en Emmy). Den eksakte klokken dukket også opp i Watchtime.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Det er fair det. Jeg hadde derimot brukt dressen :)

Ang. den Batman-klokken som var i omløp i Norge, så hadde den for øvrig også en artig link ift. at den opprinnelige eieren var skuespilleren Joe Pantoliano (bla. The Matrix og Sopranos, hvor han vant en Emmy). Den eksakte klokken dukket også opp i Watchtime.

Mener du eller en annen eier på sonen linket til artikkelen way back when.
 
Flere som husker den horrible "batman forever" jaegeren? Havnet den til slutt i søpla der den hørte hjemme?

Jeg var vel den på TS som hadde den sist å bytte inn den med Jonny Rolex og muligens har han den fortsatt etter alle år?
 
Fikk en del lydfiler idag av denne podcast på mld, Har faktiskt ikke hatt latter kramper på lang tid så dette var morro! Men Innen jeg lyssnar på hele podcasten trur jeg seriøst at jeg innventer trikken på løkka og tar en face plant o_O:D