Klokkecafé – løst og fast om klokker

Men måtte jeg ta et år eller to i Syria ville jeg heller hatt en folkelig 2824, det har 42 timer men verket i seg selv er mer robust ville nok mange ment.


Der har vi jo i seg selv et gøyalt debatt-tema; hvilket ur ville du hatt med deg til en øde øy/krigssone/røverstat? Går man for noe robust og holdbart, noe vakkert å hvile øynene på eller noe som kan byttes mot kameler og fritt leide? ;)
 
Der har vi jo i seg selv et gøyalt debatt-tema; hvilket ur ville du hatt med deg til en øde øy/krigssone/røverstat? Går man for noe robust og holdbart, noe vakkert å hvile øynene på eller noe som kan byttes mot kameler og fritt leide? ;)

Denne funket jo for noen, en stund....
:p

3B56B379-7A64-4B13-AF2D-47CF1CCD9C42.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Der har vi jo i seg selv et gøyalt debatt-tema; hvilket ur ville du hatt med deg til en øde øy/krigssone/røverstat? Går man for noe robust og holdbart, noe vakkert å hvile øynene på eller noe som kan byttes mot kameler og fritt leide? ;)

Bonus med å bruke Rolexen det . spørsmålet blir jo etterkvert om den kan være skyld i eskalasjonen av situasjonen du er havnet opp som gjer at du må kvitte deg med den.
 
Bonus med å bruke Rolexen det . spørsmålet blir jo etterkvert om den kan være skyld i eskalasjonen av situasjonen du er havnet opp som gjer at du må kvitte deg med den.
I enkelte deler av verden mister du hånden, eller livet, for rolexen.
I andre deler kan du gi den til den lokale krigsherren som gave og han er din venn for livet.
 
Der har vi jo i seg selv et gøyalt debatt-tema; hvilket ur ville du hatt med deg til en øde øy/krigssone/røverstat? Går man for noe robust og holdbart, noe vakkert å hvile øynene på eller noe som kan byttes mot kameler og fritt leide? ;)

En G-Shock ville nok holdt kamelskjenderne på avstand.
En ulempe vil jo selvfølgelig være at den ville være avhengig av batteribytte, og ikke minst tilgang... Så da får mann legge til at en G-Shock med fult batteri er beste valget or et slikt oppdrag.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Nettopp derfor G-Shock Tough Solar modellene er meget populære blant personell i utenlandstjeneste. Så har du alle fordeler som G-Shocken gir minus ulempen med batteribytte.

Fasit.
Har selv oppholdt meg i noen av verdens kjipeste plasser, og G-shock gjorde nytten.
Dog uten solcelle, men de eldre modellene klarte seg i 6-7 år uten batteribytte.
 
Gull-Daytona med Haagen-lock. Det beste valg i alle situasjoner - spesielt diktaturstater. 1. Den er sikret mot enhver form for ufrivillig forlatelse av arm. 2. Mykt nok metall til at den ikke skraper opp sand, militære kjøretøy, våpenfinisher og annet en havner borti i ulendte oppdrag. 3. Du kan ta tiden på innkommende skudd og bomber. 4. Den har ikke unødvendig vanntetthet, da du likevel ikke skal dykke. 5. Du kan i verste fall veksle ledd for ledd mot lokal valuta.
 
Nettopp derfor G-Shock Tough Solar modellene er meget populære blant personell i utenlandstjeneste. Så har du alle fordeler som G-Shocken gir minus ulempen med batteribytte.
De fleste som har utlevert ur i tjeneste, får ymse varianter av G-Shock. Foruten en robust og pålitelig tidtaker, bottom timer m.v fordrer slike ur lite vedlikehold utover 1. linje.
Selv hadde jeg stor glede av egen innkjøpt Seiko dykker med Solar-Power. Tålte juling og støv uten problemer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Nei, pris er ikke ensbetydende med klokkeglede, så ingen superdyre:)
Hadde jeg hatt 214270, Jlc True Second, Blå Pelagos og en Ming 19.01 (i tillegg til Vicenterra som jeg har i dag) kunne jeg pensjonert meg fra denne hobbyen lykkelig :)
Men seff, jakten skal vare evig, og preferansene skifter etterhvert som man modner. Så spør meg om 2 år og listen ser garantert annerledes ut :p
Korleis er lista no?
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen