Klokkecafé – løst og fast om klokker

Var hos Oslo Ur-service tidligere i uken, og de antydet at de tidligere hadde innom ca 1 fake i måneden, mens nå var det minst en gang i uken :confused:
Litt på sidelinjen, men overhørte en kar på trikken. Han viste stolt frem sin kliss nye "Rolex Sub" som var en såkalt "super-fake". Han hadde betalt 800 euro for den, og mente at denne klokken var et must i hans yrke. "Alle har den". Jobbet med noe salg av noe slag. Slang noen blikk på klokka for å få et inntrykk. I visse vinkler så den nokså kurant ut, men fra andre vinkler så stålet "billig" ut. Nå var jeg selvsagt litt biased av at han på forhånd opplyste om at den var fake. Jeg satt og speidet etter feil. Hadde jeg ikke visst dette på forhånd ville jeg sannsynligvis ikke tenkt tanken på at den var fake ut i fra det jeg kunne oppfatte.
 
Om det bare hadde funka!

Akkurat som hu dama som tikker alle boksene, men dere funker bare ikke sammen...

F2440F7D-A8F2-47BD-9655-801FBF7D0BBB.jpeg

EB8FD210-309D-4EC8-B09B-5280A8C5E15A.jpeg
0EB293C4-C8E7-4F33-9121-50A94BBF975C.jpeg


PS: må jo ha noen seriøse bjørnelabber for å få det her til å gå...??
 
Om det bare hadde funka!

Akkurat som hu dama som tikker alle boksene, men dere funker bare ikke sammen...

Vis vedlegg 215027
Vis vedlegg 215029Vis vedlegg 215028

PS: må jo ha noen seriøse bjørnelabber for å få det her til å gå...??
Neida, trenger ikke noen bjørnelabber. Men, du skal bruke den utenpå en tørrdrakt med termodrakt under, eller utenpå en neoprendrakt.
Det er ikke meningen at du skal få den under skjorteermet.
 
Neida, funker på «vanlige» labber også, men dette er jo et ur for sommer, sol og bad. Har lite å gjøre sammen med noe som ligner et formelt antrekk. Vis vedlegg 215185

Den kledde deg svært godt!

Referansen til bjørnelabber var i beste fall en dårlig spøk. Jeg syntes klokken er dritkul, men har rett og slett for små håndledd til å kunne bære den uten at det ser dumt ut; med eller uten tørrdrakt og/eller utenpå skjorta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Gin
Den kledde deg svært godt!

Referansen til bjørnelabber var i beste fall en dårlig spøk. Jeg syntes klokken er dritkul, men har rett og slett for små håndledd til å kunne bære den uten at det ser dumt ut; med eller uten tørrdrakt og/eller utenpå skjorta.
Takk! Kan en «liten» Italiener, så kan du også, dette er jo ganske kult da
487DA273-A651-4DCF-AF7F-55690E5FB89E.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Kom tilfeldigvis over instagrambrukeren @bellemecanique som poster leaks fra rundtom. Virker å være en fin kilde om man ønsker å få med seg kommende nyheter. Fant blant annet denne fra Certina. 38mm og 80 timers gangreserve. Slippes visstnok i disse dager.

1601969533223.png
 
Certina er i vinden. Mer morsomt fra et merke som kanskje har blitt sett på som litt traust.
Finner ikke så mye om denne kronografen som Fratello omtaler, men antar det kommer mer?
Vis vedlegg 214414

https://www.fratellowatches.com/this-week-in-watches-september-25-2020-cooler-edition/

Norsk pris og tilgjengelighet ble avklart, og da har jeg skriblet litt rundt denne :)

 
Kan noen forklare til meg hvorfor Certina som er i lavpris sjiktet har en power reserve på 80 timer, mens klokker til 10-20-100 ganger så mye knapt har 42 timer?
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Kan noen forklare til meg hvorfor Certina som er i lavpris sjiktet har en power reserve på 80 timer, mens klokker til 10-20-100 ganger så mye knapt har 42 timer?
Er ikke nødvendigvis sammenheng mellom kvalitet/robusthet/eksklusivitet og gangreserve i et urverk.

Ta feks F.Piquet 1150/1151/1153; Høy kvalitet og finish, lav byggehøyde og brukt av mange andre merker enn BP. Gangreserve på henholdsvis 70 (1150) når delt med andre og100 timer (1151/1153) når brukt inhouse.

Svært gode verk.

Men måtte jeg ta et år eller to i Syria ville jeg heller hatt en folkelig 2824, det har 42 timer men verket i seg selv er mer robust ville nok mange ment.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla