Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg vil ha en kanvassrem av grov type, uten et fnugg av dyrehud noe sted (det viser seg at det er enten på baksiden og/eller ved endene av remmen), da den skal brukes i miljø som ikke er gjestmilde mot skinn, og må kunne tåle en skrubb for å bli ren.
Noen gode forslag?
Hvordan er Eulit sine @Jon Henrik - på tross av dyrehud på baksiden?
 
Strapcode har noen grovere canvas reimer, dog med litt mer militært preg. Jeg kjøpte en derfra for noen år siden, kvaliteten var god.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg vil ha en kanvassrem av grov type, uten et fnugg av dyrehud noe sted (det viser seg at det er enten på baksiden og/eller ved endene av remmen), da den skal brukes i miljø som ikke er gjestmilde mot skinn, og må kunne tåle en skrubb for å bli ren.
Noen gode forslag?
Hvordan er Eulit sine @Jon Henrik - på tross av dyrehud på baksiden?

Tør ikke svare på om remmene tåler den bruken du skisserer. Om jeg forstår deg rett, så er det snakk om en såpass hard bruk at jeg tror det vil være vanskelig å finne noen tradisjonelle remmer som tåler dette. NATO, Zulu er nok veien å gå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Siden vi er inne på remmer. Er det noen som kan anbefale en 20mm svart rem à la snoopy til Omega deployant?
 
Tør ikke svare på om remmene tåler den bruken du skisserer. Om jeg forstår deg rett, så er det snakk om en såpass hard bruk at jeg tror det vil være vanskelig å finne noen tradisjonelle remmer som tåler dette. NATO, Zulu er nok veien å gå.
Hmm..det var det jeg fryktet.
Ellers er jo gummi veien å gå, men det var jeg ikke giret på.
Takk for tilsvar.
 
Hmm..det var det jeg fryktet.
Ellers er jo gummi veien å gå, men det var jeg ikke giret på.
Takk for tilsvar.

Denna ser jo bøs ut:

pnn_nylon_green_3-800x800.jpg


https://store.primria.com/nato-g10-nylon-band-army-green
 
Jeg er ute etter det samme som deg Preacher. Jeg har en Eulit canvas som jeg har brukt noen måneder nå, og jeg synes det er en digg reim som jeg bruker mye. Skinnet på innsiden er mykt og godt, men på grunn av skinnet så skifter jeg til nato eller gummi når jeg skal ut på tokt. Gummi-nato fra zulu er ganske bra til dykking.

Har litt lyst på nos tropic, synes de kjennes og ser veldig bra ut.
 
Strapcode har noen grovere canvas reimer, dog med litt mer militært preg. Jeg kjøpte en derfra for noen år siden, kvaliteten var god.
Skal gå inn og ta en titt. Takk for tips!
Dette ser ut som en særs god kandidat, især når man kan velge spenne. GullFisken trenger noe som matcher litt bedre enn børstet stål.
Ikke dum de der altså, så som nevnt må jeg inn der og myse litt. Takk!
Disse likte jeg også godt - hvor er de ifra?

Jeg er ute etter det samme som deg Preacher. Jeg har en Eulit canvas som jeg har brukt noen måneder nå, og jeg synes det er en digg reim som jeg bruker mye. Skinnet på innsiden er mykt og godt, men på grunn av skinnet så skifter jeg til nato eller gummi når jeg skal ut på tokt. Gummi-nato fra zulu er ganske bra til dykking.

Har litt lyst på nos tropic, synes de kjennes og ser veldig bra ut.
Mange gode tips her. Vi bør klare å finne noe nå :p
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Mr.Steff