Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som har fått med seg denne? Vet ikke helt om jeg ser poenget, men mulig det er noe jeg ikke skjønner.


Vis vedlegg 207652
Det blir litt som crocs for klokken, på samme måte som de fleste har crocs for telefonen.
For telefonen er det jævlig irriterende at det er nødvendig, for klokker er det vel seriøst dårlig design dersom det er nødvendig...?
La oss ikke tillate at dette blir et produkt som klokkeprodusentene omfavner på lik linje med telefonprodusentene
 
Så den akkurat på instagrammen hans. Er vel en form for beskyttelse om noen prøver å rive klokken av armen din.

Av kommentarene ser det ikke ut til at den er spesielt godt mottatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Produkt som passer best på TV-Shop!
4FB14E46-8BC8-4362-85E2-25170DB60D48.png
61BA0DDB-D8E5-44B2-85EC-C97B393AAF00.png
7FA78B42-A719-4EED-A9AD-7AE5B0893B58.png
BCF579FD-3DAC-4BB0-8578-5A4287E9FBE7.png
4E583948-51B5-4F6A-8D7B-9A1EF13F850B.png
 
Jeg har gjennom tidene aldri opplevd at spenna på noen av klokkene mine har svikta. Men barreter har jeg kjøpt en mengde av. Det er de som blir revet av. Var senest i går og handlet inn nye ( kjøper fire og fire i slengen ).
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Jeg har gjennom tidene aldri opplevd at spenna på noen av klokkene mine har svikta. Men barreter har jeg kjøpt en mengde av. Det er de som blir revet av. Var senest i går og handlet inn nye ( kjøper fire og fire i slengen ).

Nettopp!
Er man redd for at spenna svikter så kan man enten få den fikset, eller bruke en strips om man skal i krig.
Siste hendelser fra utlandet tilsier at jeg frivillig overrekker klokka til gutta med machete. Ofrer ikke en hånd eller livet for en klokke.
1596789998923.jpeg

1596790026192.jpeg
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og aksgro
Nettopp!
Er man redd for at spenna svikter så kan man enten få den fikset, eller bruke en strips om man skal i krig.
Siste hendelser fra utlandet tilsier at jeg frivillig overrekker klokka til gutta med machete. Ofrer ikke en hånd eller livet for en klokke.

Watch lock: "Designed to keep your watch on your wrist"

Machete: "Designed to get your wrist off your arm."

Dette produktet var jo både fult, dyrt og faktisk direkte livsfarlig.
 
  • Haha
Reaksjoner: fredskijj og Edzilla
Jeg skjønner meg ikke på dette dyre produktet,
Skulle det fungere som en lås når låsen på lenken ikke fungerer, eller ekstra sikkerhet selv om at feks. spennelåsen fungerer slik den skal.
Og hvordan fungerer denne, ved hjelp av en magnet der to ender går i hverandre?
For en tyv så blir dette ikke en utfordring tenker jeg, også er den stygg og klumpete.
For den prisen så får en kjøpe seg ny lenkelås om denne er ødelagt.
Korriger meg gjerne om jeg er helt på vidda og burde skjønne bedre.
 
Latterlig tullete produkt.
Jeg brukte min Seiko til tre tusen kroner hver dag i nærmere 15 år uten at låsen åpnet seg én eneste gang som jeg kan huske. Og det var en billig lås.

Dette er et konstruert problem for å tjene penger.


20200807_134144.jpg
 
Redigert:
Jeg tipper dette er en løsning på alle tyveriene som har vært hvor klokken enten blir lurt eller røsket av armen til eier. Ikke for å unngå at låsen tilfeldigvis åpner seg eller at noen med machete hogger av deg armen. Fingernemme lommetyver finnes vel over alt, mens machetebærende ranere er vel forhåpentligvis et litt sjeldnere problem.

Men at prisen er 120eur er jo spinnvilt, da er det billigere å kjøpe en pose med strips.