Klokkecafé – løst og fast om klokker

Vis vedlegg 105605
Gått forbi denne hver dag siste to uker. Et under at jeg ikke slo til. Av og til kan man tenke at klokkeverdenen burde vært delt i to. Under 12-13 tusen, altså gode skikkelige klokker. Og over 200.000 altså høyverdig håndtverk. Alt imellom bare overflødig jåleri. Relanseringen av Turtle er et eksempel på det. Flott kasse, bedre reim og et godt urverk. Denne aktuelle utgaven med sin blå skive/bezel er så utrolig flott i virkeligheten.
Vil ha.
Ja, den var fin. Refnr?
 
Tusen takk for svar begge. :)

Ødelagte skruer? Hvordan ser dere det? Er det på første bildet?
Er det dette? Hvordan skal de egentlig være? Skal de ikke ha sånn flatt skrujern merke? Eller skal de være flat men er ødelagt? Ser at de skruene der ser mørbanka ut.

Edit: jeg var innom nå. De bestiller 5 nye ledd og sender den til urmakeren deres når leddene er inne. :)

Update. Leddene kom inn her mandag og klokken er nå ferdig. Jyyz for en tid! To måneder.

Mens jeg står der ser jeg dette ...
IMG_0864.jpg


Riper i kassen ... litt vanskelig å se alle ripene men.

Jeg blir helt deprimert av dette her. Er det INGENTING de klarer?

Hva synes dere, skal jeg be de fikse det?
 
Rolex som får damer??? Har ALDRI opplevd det, men derimot får man damer med spreke, flotte sports biler og motorsykler det har jeg erfart mange, mange ganger. Klokker drar IKKE damer. De fleste damer er ikke int. i klokker. Snakker her av erfaring.

Man skal være forsiktig med å bruke seg selv som sannhetsvitne, men jeg var singel i mange år. Snublet så over TS, kjøpte Rolex og er i dag gift.

Moralen? Kjøp Seiko.
 
Rolex som får damer??? Har ALDRI opplevd det, men derimot får man damer med spreke, flotte sports biler og motorsykler det har jeg erfart mange, mange ganger. Klokker drar IKKE damer. De fleste damer er ikke int. i klokker. Snakker her av erfaring.

Eneste du har erfart er å ha feil klokker, muligens feil damer. Men trolig det første.
 
I 1997 kjøpte jeg min første bil (en senka Audi 80) og min første "dyre" klokke ( en Tissot Quartz). Drøyt 20 år senere har jeg litt dyrere klokker og en dyrere Audi, men samme dama (som er veldig bra:)).
Klokkene har garantert ikke dratt damer, antagelig ikke bilene heller:rolleyes: Jeg antar det var den uimotståelige sjarmen en bygdegutt får etter en tilstrekkelig mengde alkohol som gjorde susen:cool:
 
Redigert:
Levert Tag Heueren inn igjen fordi jeg ikke ville ha ripene. Nå ringte "urmakeren" meg.

"Jeg kan ikke sende klokken inn flere ganger. Jeg tenker du bare skal ta den i bruk og være fornøyd med klokken, den er nesten som ny med nye ledd. Å ta full polering av kassen for tre små riper kan jeg ikke. Skal du selge den videre eller? Vi har gjort der vi kan"

Helt sjokkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Levert Tag Heueren inn igjen fordi jeg ikke ville ha ripene. Nå ringte "urmakeren" meg.

"Jeg kan ikke sende klokken inn flere ganger. Jeg tenker du bare skal ta den i bruk og være fornøyd med klokken, den er nesten som ny med nye ledd. Å ta full polering av kassen for tre små riper kan jeg ikke. Skal du selge den videre eller? Vi har gjort der vi kan"

Helt sjokkert.

Bare fortell oss hvor dette er så vi slipper å handle der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper