Klokkecafé – løst og fast om klokker

Grei samling...me gusta!

P1000491_zps1ad609d7.jpg

P1000510_zps7ccc9059.jpg

P1000535_zps499fb114.jpg

Er det sånn å forstå at vi holder oss unna selgere fra Italia? Mener det har vært kommentert før at det ofte fører til mye tull...

Er det sånn å forstå at vi holder oss unna selgere fra Italia? Mener det har vært kommentert før at det ofte fører til mye tull...

Det er sikkert mulig at ting er på stell der og at ur kan kjøpes, men å "kjøpe en selger" derifra krever en hel del mer enn en vanlig.

På eBay har mange salg og shipping Worldwide men har tatt unntak for alkurat Italia og obskyre småstater.

Det er sikkert mulig at ting er på stell der og at ur kan kjøpes, men å "kjøpe en selger" derifra krever en hel del mer enn en vanlig.

På eBay har mange salg og shipping Worldwide men har tatt unntak for alkurat Italia og obskyre småstater.

Jeg har kjøpt flere ur fra Italia, jeg. Ikke noe problem og kjekke folk alle sammen. Det at mange ikke vil sende til Italia har med en del (sanne og usanne) myter om det italienske postvesenet å gjøre. Pakker hadde en lei tendens til å forsvinne når de kom inn i landet. Mulig at det var noe krøll med Pay-Pal i Italia også, men det har blitt mye bedre. Jeg har som sagt aldri hatt noen problemer. DHL har levert, det har også det italienske postvesenet (dog med billigere klokker) Det at mange er litt forsiktige med å handle med italienere er faktisk en fordel for oss som har kommet over den kneika - flere bra kupp å gjøre i det landet.

Håper terskelen er lav her ...
Aldri skjønt hvorfor Speedy ("Måneklokke") foretrekkes med manuellt opptrekk selv i 2013,
men så våknet realfaget i meg - er det tilfelde at en rotordriven klokke ikke skulle lade i vektløst tilstand? (Makes sense)

Joda, det virket.
Seiko 6139 var første automatiske chronograph i rommet, "lurt" med opp av Willaiam R. Pogue William R. Pogue - Wikipedia, the free encyclopedia i 1973.

Det er "forsket" endel på dette og ligger mye stoff rundt omkring på nettet, noen eksempler her:

The 'Pogue Seiko' - Seiko 6139

Welcome to Vintage Watch World....: Col. Bill Pogue Watch's Is An Iconic Seiko Watch That Wore On The Moon...The End

Syntes denne historien er så facinerende at jeg måtte bare skaffe meg en slik "Col. Pogue" Seiko, helt sikkert med redial, nye visere etc. men likevel artig å ha. En konsekvens av det blir jo selvsagt at jeg en gang også må skaffe meg en ekte, offisiell Moon Watch...

Noen som vet hva er policy'en til PayPal, tilfelle rottefelle, man mottar en boks med gråstein istedetfor klokke?

Noen som vet hva er policy'en til PayPal, tilfelle rottefelle, man mottar en boks med gråstein istedetfor klokke?

Åpne en dispute så fort som mulig. Hvis du og selger ikke blir enige, eskaleres det til paypal claim - og PayPal selv ser på saken for å finne en løsning.

På grunn av fare for svindel tenker jeg at det kan være lurt å bruke et kredittkort som en "proxy", så du ikke taper pengene dine med en gang.

Kan bezel på EXP II byttes? Tenker at den er eksponert for deng og ding og ser på uret at den ikke er en del av kassen. Hilsen dummy

@ Chronodiver: kan ikke tenke meg at det vil være noe problem. Jeg ville sendt en mail til Lervik og spurt.

Lykke til! :)

Redigert:
@ Chronodiver: kan ikke tenke meg at det vil være noe problem. Jeg ville sendt en mail til Lervik og spurt.

Lykke til! :)
Ikke aktuelt på lange tider men kjekt å vite at det går. Ser for meg at den kommer til å se rufsen ut med tiden. Svært så blanke disse stålurene er...

Noen formening om hvor mye en urmaker skal ha for å pusse plexi? Er det verdt det, eller burde jeg kjøpe polywatch og gjøre jobben selv...?

Når på dagen lønner det seg å stille dato på en klokke? Broren min kjøpte en Seiko skx009j av meg nylig som jeg aldri har brukt, har prøvd å stille datoen ved 2 anledninger men den skifter fortsatt dato på dagtid....:rolleyes: