Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen synspunkter på Steinhart Ocean vintage military? Er jo en hommage til Rolex 5517 milsub, men når de går for salg koster de rundt million, med andre ord uaktuelt for en som meg. Har hørt litt av hvert om leveringstider osv, men de som har fått den melder om en flott klokke i god kvalitet. Har jo også et ETA-verk, 2824-2, og virker derfor som mye klokke for rundt 3000,-
Spørsmålet blir vel om noen her har noen meninger å komme? Gogo eller nogo? Den ser forøvrig ufattelig tøff ut med en zulu/nato-reim:D

Noen synspunkter på Steinhart Ocean vintage military? Er jo en hommage til Rolex 5517 milsub, men når de går for salg koster de rundt million, med andre ord uaktuelt for en som meg. Har hørt litt av hvert om leveringstider osv, men de som har fått den melder om en flott klokke i god kvalitet. Har jo også et ETA-verk, 2824-2, og virker derfor som mye klokke for rundt 3000,-
Spørsmålet blir vel om noen her har noen meninger å komme? Gogo eller nogo? Den ser forøvrig ufattelig tøff ut med en zulu/nato-reim:D
Jeg må si at jeg ikke er noe særlig begeistret for Steinhart sine homager. Men hvem bryr seg om hva jeg synes. Du får jo mye ur for pengene da, uavhengig av designet på den. Men du vil jo finne andre godsaker også til 3k, både nytt og brukt:p Ditt valg, det er alt som betyr noe.

Har aldri holdt i steinharten (eller milsuben), men syns det er helt greit. Det er svært få forunt å eie en milsub, og steinharten pretenderer ikke å være noe den ikke er. Syns du klokka er fin så kjør på. Syns faktisk en sånn homage er lettere å svelge enn en sub-c homage. Dessuten veit jo de færreste hva en milsub er uansett.

Håper terskelen er lav her ...
Aldri skjønt hvorfor Speedy ("Måneklokke") foretrekkes med manuellt opptrekk selv i 2013,
men så våknet realfaget i meg - er det tilfelde at en rotordriven klokke ikke skulle lade i vektløst tilstand? (Makes sense)

Håper terskelen er lav her ...
Aldri skjønt hvorfor Speedy ("Måneklokke") foretrekkes med manuellt opptrekk selv i 2013,
men så våknet realfaget i meg - er det tilfelde at en rotordriven klokke ikke skulle lade i vektløst tilstand? (Makes sense)

Terskelen er lav. Jeg tror nok en automatisk klokke vil funke i rommet. Ikke pga tyngdekraft, men moment. Grunnen til at NASA valgte den manuelle er nok heller at de ville ha en chronograph, og den første automatiske av disse kom ikke før i 1969.

Terskelen er lav. Jeg tror nok en automatisk klokke vil funke i rommet. Ikke pga tyngdekraft, men moment. Grunnen til at NASA valgte den manuelle er nok heller at de ville ha en chronograph, og den første automatiske av disse kom ikke før i 1969.

Riktig det :)

Forstår. Jeg har mulighet til å kjøpe meg ur fra Tag og Lognines til en svært god pris(Jobber hos en urmaker:eek:). Burde jeg heller spare litt og bruke pengene på en aquaracer/hydroconquest? Skal også skaffe meg en Legend Diver, men det er jo ikke et typisk dykkeur, ergo vurdrer jeg også en diver med lenke.
Jeg ville heller spart en krone eller to og kjøpt en Sinn. Eller kjøpt en ny Seiko nå:D

Jeg ville heller spart en krone eller to og kjøpt en Sinn. Eller kjøpt en ny Seiko nå:D

Sitter og ser litt på modeller fra Sinn her nå, men de tiltaler meg nok ikke helt, og til den prisen kan jeg like så greit gå for de litt mer kjente merkene. Forstått at mange har en kjærlighet for Seiko her, men kan ikke si jeg helt deler fasinasjonen enda(Om dette er å banne i kjerka her inne må dere ha meg unnskyldt:p)

Redigert av en moderator:
Sitter og ser litt på modeller fra Sinn her nå, men de tiltaler meg nok ikke helt, og til den prisen kan jeg like så greit gå for de litt mer kjente merkene. Forstått at mange har en kjærlighet for Seiko her, men kan ikke si jeg helt deler fasinasjonen enda(Om dette er å banne i kjerka her inne må dere ha meg unnskyldt:p)

Ligger en seiko Ananta for salg her inne, riktig nok ikke spring drive verk, men til en pen pris.

Mvh
Timebandit.

Jeg er stor fan av Speedmaster 9300..drool! Bilder fra WUS
736310d1339661607-speedmaster-9300-thread-img_0769.jpg

736304d1339661481-speedmaster-9300-thread-a3.jpg

736309d1339661582-speedmaster-9300-thread-a8.jpg

736307d1339661559-speedmaster-9300-thread-img_0077.jpg

DSC_0004.jpg

Jeg har i lengre tid fundert på å kjøpe en klokke til fruen, og hun har siklet på tt-DJ.

Jeg har vært i dialog med kjøper her;
Rolex Oyster Perpetual Datejust Stål / Guld | Stockholm

Noen som ønsker å uttale seg om det virker som en fair deal?
Det følger med boks, men ikke papirer

Første som slår meg er at uret er lite. Å kalle det "midsize" var nok riktig for en god del år siden. Min bedre halvdel trives best med større DJ.