Klokkecafé – løst og fast om klokker

Cafè?

Mens jeg sitter her og drikker min dårlige kaffe, tilbake på kontorpulten min, lurer jeg på en ting: Hvorfor monterer IWC noen av remmen sine "feil" vei?
Har spurt om dette før, men det virker ikke som om noen vil svare. Jeg prøver igjen :)

Vet ikke om det finnes en logisk forklaring på det, men det er jo en liten særegenhet for å skille seg litt ut i det minste;)

Jeg lurer på om man leverer automatiske klokker til ca 10 000 kr og nedover, på service ca hvert 5 år? Og hva koster dette? Koster det rundt 5k som man hører at er vanlig for de litt dyrere klokkene?

Tenker da på f.eks klokker som Helson Shark Diver osv.

Jeg lurer på om man leverer automatiske klokker til ca 10 000 kr og nedover, på service ca hvert 5 år? Og hva koster dette? Koster det rundt 5k som man hører at er vanlig for de litt dyrere klokkene?

Tenker da på f.eks klokker som Helson Shark Diver osv.

For meg virker dette meningsløst. Hvis servicekostnaden er nesten det samme som en ny klokke, vil jeg ha brukt klokken så lenge den går rimelig bra. En annen ting er at servicekostnadene på et ETA-verk nok er mye lavere enn 5000.

For meg virker dette meningsløst. Hvis servicekostnaden er nesten det samme som en ny klokke, vil jeg ha brukt klokken så lenge den går rimelig bra. En annen ting er at servicekostnadene på et ETA-verk nok er mye lavere enn 5000.

Jeg er også enig at jeg da heller ville brukt klokken så lenge den fungerte greit, og heller eventueltvurdert kjøpt en ny en om kostnadene hadde tilsvart nesten nypris.
Noen som vet hva servicekostnadene er på ETA-verk?

Hvis det er et vanlig verk, uten komplikasjoner, tipper jeg ca. 2500. Noe annet er det hvis ETA verket sitter i en dyr klokke. Tipper at du ikke får service på en IWC-modell med ETA til den prisen.

Synes det er alt for lite stoff om Police, Inex, Mango, Mongo og dess like på sonen. Det har jeg tenkt å gjøre noe med!
PL12899XSB-02_5.jpg

Bare 2190,-.
;)

Rant: Er en sucker for "tredimensjonalitet" i skiver. Her synes jeg Omega er framifrå. Rolex not so much.

takker for svar angående sandwich dials! Steinharten var ikke så dum, må bare komme over inntrykket jeg har av Steinhart. (tror det stammer fra Debaufre tiden)

Synes det er alt for lite stoff om Police, Inex, Mango, Mongo og dess like på sonen. Det har jeg tenkt å gjøre noe med!
+1
Du må ikke glemme Diesel da.. Denne har stått på ønskelisten lenge! Den er nå ute av produskjon så skal prøve å få tak i en ASAP før det blir Mil-Sub tilstander på prisen :)
New-Twin-Faced-Diesel-Watch-mens-wristwatch.jpg

Police er flotte klokker. Veldig kult at man kan handle jeans, t-skjorte, boxer og klokker på samme forretning :)

Selv er jeg litt skeptisk til navnet. Heller mer mot Invicta. Et bra og anerkjent design.