Klokkecafé – løst og fast om klokker

For meg virker dette meningsløst. Hvis servicekostnaden er nesten det samme som en ny klokke, vil jeg ha brukt klokken så lenge den går rimelig bra. En annen ting er at servicekostnadene på et ETA-verk nok er mye lavere enn 5000.


Jeg er også enig at jeg da heller ville brukt klokken så lenge den fungerte greit, og heller eventueltvurdert kjøpt en ny en om kostnadene hadde tilsvart nesten nypris.
Noen som vet hva servicekostnadene er på ETA-verk?
 
Hvis det er et vanlig verk, uten komplikasjoner, tipper jeg ca. 2500. Noe annet er det hvis ETA verket sitter i en dyr klokke. Tipper at du ikke får service på en IWC-modell med ETA til den prisen.
 
Synes det er alt for lite stoff om Police, Inex, Mango, Mongo og dess like på sonen. Det har jeg tenkt å gjøre noe med!
PL12899XSB-02_5.jpg


Bare 2190,-.
;)


Rant: Er en sucker for "tredimensjonalitet" i skiver. Her synes jeg Omega er framifrå. Rolex not so much.
 
takker for svar angående sandwich dials! Steinharten var ikke så dum, må bare komme over inntrykket jeg har av Steinhart. (tror det stammer fra Debaufre tiden)
 
Synes det er alt for lite stoff om Police, Inex, Mango, Mongo og dess like på sonen. Det har jeg tenkt å gjøre noe med!
+1
Du må ikke glemme Diesel da.. Denne har stått på ønskelisten lenge! Den er nå ute av produskjon så skal prøve å få tak i en ASAP før det blir Mil-Sub tilstander på prisen :)
New-Twin-Faced-Diesel-Watch-mens-wristwatch.jpg
 
Police er flotte klokker. Veldig kult at man kan handle jeans, t-skjorte, boxer og klokker på samme forretning :)

Selv er jeg litt skeptisk til navnet. Heller mer mot Invicta. Et bra og anerkjent design.
 
+1
Du må ikke glemme Diesel da.. Denne har stått på ønskelisten lenge! Den er nå ute av produskjon så skal prøve å få tak i en ASAP før det blir Mil-Sub tilstander på prisen :)
New-Twin-Faced-Diesel-Watch-mens-wristwatch.jpg

Ha ha ha! Det var ikke bare litt av en klokke, men litt av to! Og alt for mye av dem begge :D
 
Police er flotte klokker. Veldig kult at man kan handle jeans, t-skjorte, boxer og klokker på samme forretning :)

Selv er jeg litt skeptisk til navnet. Heller mer mot Invicta. Et bra og anerkjent design.

Hehe :)

Gjett hvor denne ble kjøpt?

536cbaf5-f268-63bf.jpg


Fint at en kan lære så lenge en lever :)
 
hm, klarte faktisk ikke å finne helt svaret på nettet etter litt googling, men det virker som det har kommet forskjellige versjoner opp igjennom, med og uten polert lenke. MEN det virker som om flesteparten som ønsker brushed midtledd velger å gjøre det selv, evnt. levere lenken til urmaker som gjør det for dem. :)

Burde jo være noen inne på forumet som har litt mer peil. Ser hvertfall 88/89 kom med både polert og børstet midtledd.

Må være originalt! Modding er ikke noe for meg. Da går jeg heller for polert og beholder den polert :D
 
Venter på pakke fra Fedex, og følger i spenning me dpå trackingnummeret, da dette plutelig kommer opp:

Jun 8, 2012 10:58
Delivery exception
KASTRUP DK
Future delivery requested

Noen som vet hva det betyr?
 
Venter på pakke fra Fedex, og følger i spenning me dpå trackingnummeret, da dette plutelig kommer opp:

Jun 8, 2012 10:58
Delivery exception
KASTRUP DK
Future delivery requested

Noen som vet hva det betyr?

Kan det ha noe med vekterstreiken og gjøre? De har vel ett slags oppsyn med gods også? Du kan jo ringe fedex og spørre: 63 94 03 00 Det har jeg gjort tidligere, og de var veldig hjelpsomme.
 
Befinner meg ikke i Norge, så streik er neppe problemet. Snakket med dem, men evneveike svensker på kundeservice klarer ikke gi noen forklaring. Baaah, irritasjon!
 
Er det noen sonenmedlemmer som er fotballgale nok til å kjøpe Hublots siste marketing jippo? Limited edition så klart.

hublot1.png