Klokke interessen har alltid vært der. Kjøpte en Tissot pr100 på 90-tallet en gang,så fikk jeg en ecodrive titan i 02 som jeg hadde i mange år.så hadde jeg noen kjipe klokker noen år.så gikk det mange år der jeg ikke brukte klokke i det hele tatt.
før jeg var på an igjen nov 22.så siste året har jeg handlet 3klokker til meg selv og 2 til kona.
Så interessen har alltid vært der,og vil alltid være der.men kommer nok aldri til å eie over 5klokker på en gang.
Har jo andre interesser også.hifi,bil,foto.
Men prøver å begrense litt og ikke ha for mye utstyr slengendes.var litt pes den tiden jeg hadde 3-4 kamera og alt for mange objektiver….ble bare liggendes.fant jo fort en favoritt(dx’n og 35mm’n )
Den store tragedie for oss som liker greier er at det finnes alltid mer greier og gjerne gullkjøp. Jeg fant nylig fotointeressen, og kjøpte 2 kameraer på 3 dager, bestilte en tredje objektiv forleden dag, og jeg har ikke lært meg helt hvordan filmfoto faktisk fungerer. Sykkel. Musikkinstrumenter. Klær. Designmøbler fra 60-tallet. Sukk!
Som du vet fra dine andre interesser er det bedre å finne favoritter, og å ha færre greier. Hva er poenget med 100 klokker hvis det fortsatt finnes den éne drømmeklokka? Vær proaktiv!
Jeg hadde ingen ventepølser mellom første ordentlige sykkel, og drømmesykkelen. Jeg kjøpte ordentlig (men budsjettvennlig) sykkel da jeg var i sonderende fase, og etter ett år var gleden og lidenskapen helt enorm. Da gikk jeg rett på en råflott karbonsykkel. Da er jeg ferdig med det, og trenger ikke bruke mer tid på å lese om sykkelrammer eller girsystemer.
Jeg skal ha nye hjul neste år, og da skal jeg ha det settet jeg faktisk har lyst på. Det sparer jeg til. Ferdig. Trenger ikke lese mere om sykkelhjul nå.
P.S.: Hvis du er i Jæren-området og har objektiver til overs, leter jeg etter Pentax K-A og K-M objektiver...!