speedieThomas
Støttemedlem
Klarer ikke bestemme meg for hva jeg synes om disse altså. På ene siden synes jeg de ser kule ut. På den andre lurer jeg på hva det gjør med "måneklokke-brandet" å ha en plast-lillebror. Kognitiv dissonans!
Jeg kjenner litt på det samme. Omega har tøyd "måneklokke-brandet" som du sier så langt at om de skyter over månen med pastell-plast og kvartsverk så er det nesten bare komisk.Klarer ikke bestemme meg for hva jeg synes om disse altså. På ene siden synes jeg de ser kule ut. På den andre lurer jeg på hva det gjør med "måneklokke-brandet" å ha en plast-lillebror. Kognitiv dissonans!
Helt skivebom for min del. Åpner sikkert for noen nye kunder, men snakk om å vanne ut speedmaster navnet. Er en grunn til at man aldri ville sett VW og Porsche gjøre et 911.9tdi samarbeid.Klarer ikke bestemme meg for hva jeg synes om disse altså. På ene siden synes jeg de ser kule ut. På den andre lurer jeg på hva det gjør med "måneklokke-brandet" å ha en plast-lillebror. Kognitiv dissonans!
Mest uleselige minuttviseren jeg har sett. Jeg trodde først dette var en slags jump-hour, eller at sekundviseren var minuttviseren. Fikk ingenting til å stemme, før jeg til slutt så den usynlige viseren.Vis vedlegg 284799
Dette synes jeg ble litt blast
Jeg synes dette er dritkult og har absolutt lyst på. Blir spennende å se hvordan bioceramic oppleves. Virker som de fleste tenker at dette er plast, men det er jo en kul legering med 2/3 keramikk. Merkelig fokus at dette er patentert blanding iflg swatch. Bioceramic brukes litt i kirurgi blandt annet som erstatning for skjelett. Men mulig det da er en annen blanding på mengden keramikk og plast.Klarer ikke bestemme meg for hva jeg synes om disse altså. På ene siden synes jeg de ser kule ut. På den andre lurer jeg på hva det gjør med "måneklokke-brandet" å ha en plast-lillebror. Kognitiv dissonans!
Bare halvveis offtopic: jeg er litt matt av "se så miljøvennlige vi er med dette materialet osv"-grep.
Ok, bevisstgjøring er jo en ting, men tror de fleste nå har fått med seg at vi er i ferd med å bruke opp jorda.
Og jeg mistenker videre at det aller meste av som gjøres for å grønnvaske markedsføringen til multinasjonale luksusselskap (resirkulerte materialer) gir minimal *reell* reduksjon av karbonfottrykk etc på kloden - de lever jo fortsatt av å selge mest mulig Stuff, som så skal shippes rundt kloden.
Men tar gjerne argumenter mot her altså! Intet hadde vært hyggeligere enn å se harde tall på at det faktisk monner.
Hvorfor ikke bare ta det helt ut og si: Denne klokken er printet i butikken på din bestilling.Bare halvveis offtopic: jeg er litt matt av "se så miljøvennlige vi er med dette materialet"-type grep fra disse selskapene.
Ok, bevisstgjøring er jo en ting, men tror de fleste nå har fått med seg at vi er i ferd med å bruke opp jorda.
Og jeg mistenker videre at det aller meste av som gjøres for å grønnvaske markedsføringen til multinasjonale luksusselskap (resirkulerte materialer osv) gir minimal *reell* reduksjon av karbonfottrykk etc på kloden - de lever jo fortsatt av å selge mest mulig Stuff, som så skal shippes rundt kloden.
Men tar gjerne argumenter mot her altså! Intet hadde vært hyggeligere enn å se harde tall på at det faktisk monner.
Vet dere hva jeg hadde blitt imponert av? "Denne limited edition klokken du nå har kjøpt shippes ikke i container, men ble istedet fraktet på en seilbåt av denne sjømannen på N antall hav for å komme frem til deg. Og her er noen bilder fra seilasen BTW". Det er både luksus og miljøvennlig.
Miljøaspektet har vel ikke vært i særlig fokus for denne lanseringen? Heller skeptisk til at Bioceramic hypes opp til å være noe mer enn billig plast iblandet kjeramikk i pulverform..