Klokkecafé – løst og fast om klokker

Skjedde med min Breitling for noen måneder siden. Ringte serviceverkstedet til Breitling og fikk til svar at når den (velle?) klikker på plass igjen skal klokken fungere som normalt igjen. Påvirker ikke vanntetthet heller. Han ba meg bare å opplyse om det hadde skjedd ved fremtidig service.
OK, det var jo et overraskende lovende svar :)
Får kontakte Thune på mandag og høre hva de sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
OK, det var jo et overraskende lovende svar :)
Får kontakte Thune på mandag og høre hva de sier.
Det var vist for godt til å være sant.
Skulle trekke opp og stille klokken i dag, og da jeg dyttet kronen inn igjen gikk den ikke, men var fortsatt "hacket" :confused:
Så da blir det vel inn til reparasjon i X uker. Noen som har hatt klokker på reparasjon hos Thune/Nomos og kan forventningsstyre meg på hvor lang tid det tar?
 
Det var vist for godt til å være sant.
Skulle trekke opp og stille klokken i dag, og da jeg dyttet kronen inn igjen gikk den ikke, men var fortsatt "hacket" :confused:
Så da blir det vel inn til reparasjon i X uker. Noen som har hatt klokker på reparasjon hos Thune/Nomos og kan forventningsstyre meg på hvor lang tid det tar?

Kipe greier.
Det er nok skruen til "stem'en" som har løsnet. I utgangspunktet en enkel sak. Spørs om dette er noe de gjør der, eller sender bort. Når de først har klokken inne, så KAN det jo være greit at de også tar service? Eller gjør noe mer?

Noen merker har "servicekø" på 'noen måneder' så her kan alt variere fra 'en halv time' til 'en halv evighet'....

La oss håpe på det første.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Det var vist for godt til å være sant.
Skulle trekke opp og stille klokken i dag, og da jeg dyttet kronen inn igjen gikk den ikke, men var fortsatt "hacket" :confused:
Så da blir det vel inn til reparasjon i X uker. Noen som har hatt klokker på reparasjon hos Thune/Nomos og kan forventningsstyre meg på hvor lang tid det tar?
Thune tar ikke på Nomos og alt sendes til Tyskland. Min tok en mnd. (levering til henting) i desember 2021.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Thune tar ikke på Nomos og alt sendes til Tyskland. Min tok en mnd. (levering til henting) i desember 2021.
Var og leverte den inn nå. Han på Thune forslo først at han skulle sende den til urmakeren deres for et prisoverslag på reparasjon. Det antyder jo at de er villige til å gjøre noe selv...?
Jeg sa at jeg ikke var så opptatt av prisoverslag iom at det var en reklamasjon. Da måtte den sendes til Tyskland, og det vil ta litt tid.
Han anslo 6-8 uker, og så får jeg håpe det er et pessimistisk anslag. Det er jo fornuftig å gi et litt pessimistisk anslag og et få positivt overraskede kunder hvis den kommer litt før heller enn det motsatte. Det er jo uansett ikke noe Thune har kontrollen over.
Spørs om dette er noe de gjør der, eller sender bort. Når de først har klokken inne, så KAN det jo være greit at de også tar service? Eller gjør noe mer?
Kunne sikkert vært lurt hvis det var en klokke som var noen år gammel, men denne kjøpte jeg ny i mai i fjor, så det bør ikke være noe å gjøre service på håper jeg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det gikk ok.
Fylte bare ut tollfaktura på posten.no. Men det ble problemer når pakken kom til Tyskland og de ikke fikk tak i noen kontaktperson hos Nomos.
Løste seg kjapt etter jeg sa i fra til Nomos og de tok kontakt med Tollvesenet i Tyskland. Tror jeg hadde skrevet feil telefonnummer, husker ikke helt.

Anbefaler å ta kontakt med Nomos om hvilken kontaktperson og adresse du skal sende til, da skal det gå greit. De er veldig behjelpelige.
Krysset av for reparasjon, så da blir det ingen moms
 
Vis vedlegg 310273Vis vedlegg 310274Vis vedlegg 310275
Approved by Roger.
Screenshot_20230402-141133~2.png
 
Prøvde Logines Heritage (Sector Dial) i dag. Passet flott på armen. Perfekt lesbarhet. Flott taktil og tight følelse mellom visernes bevegelse og utvekslingen via/på kronen. Ulempen var "vanvittig" rotorstøy. Hard pass, så bestilte et alternativ:

Skjermbilde 2023-04-03 kl. 19.54.32.png
 
Redigert:
Av alt som ble vist på W&W, så troner denne på topp 3 over de jeg kunne tenke meg å kjøpe for egne penger. 5+1 minutter justeringer er nyttig for en som bruker bezel insert til å time alt mulig i dagliglivet. Presentasjoner, parkeringstid, pastakoking, hevetid på deiger, etc. Faktisk mer visulet nyttig enn en kronograf.

 
Det var vist for godt til å være sant.
Skulle trekke opp og stille klokken i dag, og da jeg dyttet kronen inn igjen gikk den ikke, men var fortsatt "hacket" :confused:
Så da blir det vel inn til reparasjon i X uker. Noen som har hatt klokker på reparasjon hos Thune/Nomos og kan forventningsstyre meg på hvor lang tid det tar?


I forfjor tok det en måneds tid. Kom tilbake med fyldig dokumentasjon.

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen