Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg satt og lekte med Openais chatbot og ba den forklare det vi har blitt spurt om flere ganger de fleste av oss.
Like bra svar som når klokkeblogger skriver dette sånn omtrent annen hver uke. Må si at der er skremmende når roboter er bedre til å forklare følelser enn klokkebloggere ;)
Kunstig intelligens er ofte å foretrekke framfor naturlig dumhet ;)
 
Noen må koble opp to armproteser slik at alle som ikke får kjøpe klokke får en gratis* klem på vei ut. Dette ville vært et tiltak som reduserer bitterhet i klokkemiljøet. AI kan også si det med menneskeverdi når den stryker personen over ryggen.

*videre klemmer blir fakturert med gjeldene rate.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Cltklok
lange-datograph-perpetual-tourbillon-2-5.jpg


En liten oppsummering og kommentar på norsk :)

 
Vil du være med hjem på gutterommet og se på Rolex-samlingen min :mrgreen:

"Rekordmange unge voksne bor hjemme hos foreldrene sine, og i USA gjelder det halvparten av alle mellom 18 og 29 år.

Også i Storbritannia velger stadig flere å bo hjemme lenger. 42 prosent i aldersgruppen 15 til 34 bor hos foreldrene.

Trenden fører til et byks i salget av luksusvarer, ifølge en analyse av Morgan Stanley."


Young Adults Living with Parents Fuel Luxury Boom, Morgan Stanley Says
 
Lørdag 4/2 2023 så har jeg og Hr Sanders ett event i Oslo vi kaller OSLO SWAP MEET

Det er noe så kjekt som en arena der klokke entusiaster møtes, det er utstillere med flotte merker, lærerike bidrag med blant annet Kirkemo foto, aka mrlumeshot, og ikke minst eventets hoved tema : Swap meet!

Du kan bytte, selge, kjøpe klokker og relatert tilbehør i en trivelig setting sammen med mange andre. Gratis inngang og gratis kaffe, 14:00 til 17:00.

Her kan man komme både som nysjerrig på klokker og som hardbarka watchnerd, alle er velkommen så lenge de er påmeldt og har interesse av det vi gjør.
Vi sees der

Se vår Instagram for utstillere og oppdateringer:


Og meld deg på i linken under :


Obs!
om ikke en bruker Facebook, eller har spørsmål, (i god tid før event) send epost til meg på redbaroslo@gmail.com

For de av dere som var tilstede på en av de tidligere eventene så kan dere gjerne fortelle om det på godt og vondt her, så flere får en ide om eventet og kanskje vil delta i februar.

mvh Morten Paulsen
 
STOWA Prodiver Vintage 95 LIMITED.jpeg

 
04_Grail-Watch-4-Bell-_-Ross-x-AS_Beauty.jpg


Årets første "Grail Watch" er presentert.


Jeg er nok over snittet glad i farver og sprell. Dette er kanskje litt over grensen og rotete?
Kult og gode ideer. Virkelig artig! Det skal de ha. Men det rykker ikke i 'må foten'.

Men det er virkelig kult med de skarpe farvene som minner meg om lego-klossene fra min barndom!

8- D