Klær – kompromissløs kvalitet

Forskjellige oppfatninger rundt hva som definerer kompromissløs kvalitet, skjønner jeg, men her er to produsenter jeg selv har erfaring med som jeg mener absolutt kvalifiserer:

Iron Heart: Helt rå på denim og flanell. Også rå på kundeservice. Forøvrig har Iron Heart-menigheten et meget godt og informativt forum som det er lett å bruke noen timer på.

Dundas Footwear: Norsk/britisk skoprodusent. Det tar noen mil før du har gått inn et par Dundas, men de varer livet ut.

NN07?? Nei.
 
Hvor er forresten greieste stedet å få kjøpt Sunspel t-shirts? Har kjøpt de i butikk tidligere, men har vært innom andre merker de siste årene, men merket jeg fikk lyst på Sunspel igjen nå som jeg leste denne tråden.
Gjerne et nettsted for t-shirtene blir så jævlig dyre om jeg må reise til utlandet for å finne en butikk :)
Cavour selger Sunspel vet jeg, om enn i begrenset utvalg.
 
Skal definitivt sjekke ut Merz B. Schwanen @stefanravnanger

Edit: Ser du nevner Portugal, jeg har akkurat samme erfaring. Fant fort ut at sesong t-skjortene fra Sunspel som var lagd i Portugal raknet enda fortere i sømmene enn made in England versjonene, selv om de heller ikke holdt helt mål.

Virker som svært mange får klærne sine produsert i Portugal for tiden, forøvrig ser t-skjortene fra Zimmerli også interessante ut. Skal prøve Merz. først.
For oss som bor på bygda, så går det an å få både Merz og Zimmerli (og mye annet snadder) fra www.manufactum.com
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Hvor er forresten greieste stedet å få kjøpt Sunspel t-shirts? Har kjøpt de i butikk tidligere, men har vært innom andre merker de siste årene, men merket jeg fikk lyst på Sunspel igjen nå som jeg leste denne tråden.
Gjerne et nettsted for t-shirtene blir så jævlig dyre om jeg må reise til utlandet for å finne en butikk :)

Careofcarl har bra utvalg i Sunspel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Må ikke forveksle kvalitet med eksklusivitet. ;)
Kjenner ikke til denne dressfyren eller kvaliteten på dressene hans, men jeg kjenner til vikunja. Det er vanskelig å beskrive hvor fantastisk det materialet er uten å høres ut som en komplett idiot, men sånn helt subjektivt vil jeg påstå at på en skala fra den kjipeste, mest stikkete ullvadmel til vikunjaull, så vil den aller dyreste kasjmir du finner ligge nærmere vadmelen enn vikunjaen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
Jeg trenger et hodeplagg, og da av en god kvalitet. @Hopalong, du er jo en kjent bruker av dette klassiske hodeplagget som er sikspens, noen tips til hvor man kan plukke opp en slik?

Gode sixpencer fåes kjøpt hos Holm hatter i Oslo. Dersom du skal utenlands, anbefales både Bates og Locke hatteforretninger i London. Barbour har også ok sixpencer. De får man hos bl.a. Ferner Jacobsen og Steen & Strøm.
 
Trur faktisk ikkje eg har klesplagg som er av kompromissløs kvalitet i min garderobe?
Har masse digg kle, men kvaliteten er eg usikker på. Klare iallefall å slite dei ut eller gå lei for å kjøpe nytt.

Mine favoritter:
Dress og blazere: Cavour.
Ullgensere: Tiger og Sweden sine merinoull er heilt knall IMO.
Skjorter: Eton og Ricco Vero (Anbefales til de med litt over snittet lengde på armene:))
Chinos: Jean Paul
Denim: Diesel og Levis (Og jadda, veit det er mainstream....:)
Sko: Loake
Jakker: Arcteryx og Fjellreven til fjell. Johnny Loeve til bybruk.
Boxers: Tufte - billig og digg
Sokker: Eton tildress, og Ullvang når en skal ha ull.
 
Ullgensere fra Gran Sasso.
Disse har vært nevnt før i denne tråden, men har siden den gang bestilt fra dem på nett.
Jeg foretrekker å handle i fysiske butikker, men når de klarer å levere fra Italia til min dør på under to døgn er det veldig beleilig.
Kvaliteten på plaggene er fremdeles fremragende.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Jeg trenger tips til tynne sokker i ull/ullblanding. Disse fra Eton er 14 dager gamle, brukt 2-3 dager og er tydelig slitt på helen.

IMG_0656.jpeg
 
Jeg har prøvd flere sokker som er foreslått som sokker av god kvalitet. Feks Pantherella og Falke, men jeg må si sokkene de selger hos Skomaker Dagestad i Oslo er de som jeg er mest fornøyd med. Slitesterke og holder formen etter bruk/vask. Merket heter vel Calzificio Palatino.
1. Calzificio Palatino
2. Falke (ble litt slappe i strikken)
3. Pantherella (ble fort hull på sømmen på siden av hælen)
Til info så er det knestrømpene/gubbesokkene jeg har mest erfaring med:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Vibes