Klær – kompromissløs kvalitet

Trur faktisk ikkje eg har klesplagg som er av kompromissløs kvalitet i min garderobe?
Har masse digg kle, men kvaliteten er eg usikker på. Klare iallefall å slite dei ut eller gå lei for å kjøpe nytt.

Mine favoritter:
Dress og blazere: Cavour.
Ullgensere: Tiger og Sweden sine merinoull er heilt knall IMO.
Skjorter: Eton og Ricco Vero (Anbefales til de med litt over snittet lengde på armene:))
Chinos: Jean Paul
Denim: Diesel og Levis (Og jadda, veit det er mainstream....:)
Sko: Loake
Jakker: Arcteryx og Fjellreven til fjell. Johnny Loeve til bybruk.
Boxers: Tufte - billig og digg
Sokker: Eton tildress, og Ullvang når en skal ha ull.

Ullgensere fra Gran Sasso.
Disse har vært nevnt før i denne tråden, men har siden den gang bestilt fra dem på nett.
Jeg foretrekker å handle i fysiske butikker, men når de klarer å levere fra Italia til min dør på under to døgn er det veldig beleilig.
Kvaliteten på plaggene er fremdeles fremragende.:)

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Jeg trenger tips til tynne sokker i ull/ullblanding. Disse fra Eton er 14 dager gamle, brukt 2-3 dager og er tydelig slitt på helen.

IMG_0656.jpeg

Jeg har prøvd flere sokker som er foreslått som sokker av god kvalitet. Feks Pantherella og Falke, men jeg må si sokkene de selger hos Skomaker Dagestad i Oslo er de som jeg er mest fornøyd med. Slitesterke og holder formen etter bruk/vask. Merket heter vel Calzificio Palatino.
1. Calzificio Palatino
2. Falke (ble litt slappe i strikken)
3. Pantherella (ble fort hull på sømmen på siden av hælen)
Til info så er det knestrømpene/gubbesokkene jeg har mest erfaring med:cool:

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Vibes
Jeg har prøvd flere sokker som er foreslått som sokker av god kvalitet. Feks Pantherella og Falke, men jeg må si sokkene de selger hos Skomaker Dagestad i Oslo er de som jeg er mest fornøyd med. Slitesterke og holder formen etter bruk/vask. Merket heter vel Calzificio Palatino.
1. Calzificio Palatino
2. Falke (ble litt slappe i strikken)
3. Pantherella (ble fort hull på sømmen på siden av hælen)
Til info så er det knestrømpene/gubbesokkene jeg har mest erfaring med:cool:

Elsk på knestrømper!

Hva gjelder sokker, må jeg slå ett slag for Corgi. Produseres fortsatt i ei lita bygd i Wales, noe som i seg selv er en artig greie. Kvaliteten er etter mitt skjønn kompromissløs, meget behagelig og holdbare, og av ulike blandinger. Jeg var litt skeptisk til å blande inn nylon i bomull og merino kvaliteter, men etter ett par år med primært sokker fra Corgi på føttene, så er jeg overbevist.
I tillegg har de mange kule designs og mønster.