Klær – kompromissløs kvalitet

Jeg har prøvd flere sokker som er foreslått som sokker av god kvalitet. Feks Pantherella og Falke, men jeg må si sokkene de selger hos Skomaker Dagestad i Oslo er de som jeg er mest fornøyd med. Slitesterke og holder formen etter bruk/vask. Merket heter vel Calzificio Palatino.
1. Calzificio Palatino
2. Falke (ble litt slappe i strikken)
3. Pantherella (ble fort hull på sømmen på siden av hælen)
Til info så er det knestrømpene/gubbesokkene jeg har mest erfaring med:cool:

Elsk på knestrømper!
 
Hva gjelder sokker, må jeg slå ett slag for Corgi. Produseres fortsatt i ei lita bygd i Wales, noe som i seg selv er en artig greie. Kvaliteten er etter mitt skjønn kompromissløs, meget behagelig og holdbare, og av ulike blandinger. Jeg var litt skeptisk til å blande inn nylon i bomull og merino kvaliteter, men etter ett par år med primært sokker fra Corgi på føttene, så er jeg overbevist.
I tillegg har de mange kule designs og mønster.
 
Jeg har prøvd flere sokker som er foreslått som sokker av god kvalitet. Feks Pantherella og Falke, men jeg må si sokkene de selger hos Skomaker Dagestad i Oslo er de som jeg er mest fornøyd med. Slitesterke og holder formen etter bruk/vask. Merket heter vel Calzificio Palatino.
1. Calzificio Palatino
2. Falke (ble litt slappe i strikken)
3. Pantherella (ble fort hull på sømmen på siden av hælen)
Til info så er det knestrømpene/gubbesokkene jeg har mest erfaring med:cool:
Calzificio Palatino har en fantastisk hyggelig fabrikk, sentralt i Roma.
Sokkene holder bra så lenge de vaskes pent. Mine holder kanskje to-3 år før de må byttes.
 
Er det noen som har tips til gode jeans-skjorter i bra kvalitet?

Jeg har prøvd både LEE, Levi´s og Polo Ralph Lauren. Jeg liker passformen på RL sin veldig godt, men synes kvaliteten er litt sånn der midt på treet. Det er vel litt kompromisset med god komfort og at stoffet blir litt tynt å slites raskt.
Liker best dem med button down-krage slik som avbildet, og uten for mange "cowboy-detaljer" som finnes på en del.
i-slim-fit-denim-shirt
 
Er det noen som har tips til gode jeans-skjorter i bra kvalitet?

Jeg har prøvd både LEE, Levi´s og Polo Ralph Lauren. Jeg liker passformen på RL sin veldig godt, men synes kvaliteten er litt sånn der midt på treet. Det er vel litt kompromisset med god komfort og at stoffet blir litt tynt å slites raskt.
Liker best dem med button down-krage slik som avbildet, og uten for mange "cowboy-detaljer" som finnes på en del.
i-slim-fit-denim-shirt
Kompromissløs ræva passform IMO. Jeg er for lite gubbe og for tynn for custom fit, men for grovt bygd for Slim fit...go figure. Har mange RL skjorter men akkurat denne jeans skjorten skjønner jeg ingenting av. Skuldrene og lengde på armene er helt OK, men man må være konfirmanttynn for at denne ikke skal stå i spenn i de to siste knappene. RL hører overhodet ikke hjemme i denne tråden - de er altfor lemfeldige med kvaliteter og størrelser til det.
 
Kompromissløs ræva passform IMO. Jeg er for lite gubbe og for tynn for custom fit, men for grovt bygd for Slim fit...go figure. Har mange RL skjorter men akkurat denne jeans skjorten skjønner jeg ingenting av. Skuldrene og lengde på armene er helt OK, men man må være konfirmanttynn for at denne ikke skal stå i spenn i de to siste knappene. RL hører overhodet ikke hjemme i denne tråden - de er altfor lemfeldige med kvaliteter og størrelser til det.

Det er faktisk smått utrolig at RL greier å lage skjorter hvor ingen har samme passform.
 
Kompromissløs ræva passform IMO. Jeg er for lite gubbe og for tynn for custom fit, men for grovt bygd for Slim fit...go figure. Har mange RL skjorter men akkurat denne jeans skjorten skjønner jeg ingenting av. Skuldrene og lengde på armene er helt OK, men man må være konfirmanttynn for at denne ikke skal stå i spenn i de to siste knappene. RL hører overhodet ikke hjemme i denne tråden - de er altfor lemfeldige med kvaliteter og størrelser til det.

Enig at RL ikke er kompromissløs kvalitet. Nettopp derfor jeg spør etter tips. Mulig det kom uklart frem. Jeg liker utseendet på den RL’en avbildet. Mottar gjerne tips til andre merker av bedre kvalitet med lignende utseende.

@andersen Eton er notert :) Ikke prøvd noen skjorter fra dem før.
 
Skjorter, casual: Ralph Lauren (flannell eller lin)
Skjorter, dress: Bruuns Bazaar, Tiger of Sweden, Luca Faloni
Gensere: Fortrinnsvis kasjmir og da i Etro eller Luca Faloni

Siste kjøp; italienskprodusert genser i kasjmir, kanskje beste genserkjøp hittil, ikke greid å funnet tilsvarende design i kasjmir fra andre produsenter.

1610620509789.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
@West - Det kan hende jeg her selger skinnet før bjørnen er skutt; jeg mottok produktene i dag. Foreløpig kan jeg bare basere meg på førsteinntrykket, som er upåklagelig, og videre en kundeservice som svarer raskt og hyggelig. Så får de kommende årene vise hvordan plaggene holder seg.

Skal du ha italienske råvarer produsert av italienere er det normalt x2-4 så dyrt som Luca Faloni i min erfaring, men jeg syntes foreløpig ikke kvaliteten virker lavere enn sammenlignbare merker, for eksempel Brunello Cucinelli.

Skulle du finne på å bestille noe, vil forøvrig denne lenken gi 50£ avslag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
@Dr.Yes ,Bare litt nysgjerrig på om du har hatt flere plagg fra de og over tid, så du kanskje kan si litt om hvordan de klarer seg med tanke på form, slitasje, farge etc.
Gensere i kvalitetscashmere (lange fibre som ikke loer lett) holder seg generelt veldig bra over tid. En forsiktig håndvask i ny og ne er alt som trengs. Har flere cashmere-gensere fra forskjellige merker som er opptil 12 år gamle, flittig brukt, men ser fortsatt flotte ut. Fargene er fine og passformen er fremdeles god. Kvalitet holder.
 
Gensere i kvalitetscashmere (lange fibre som ikke loer lett) holder seg generelt veldig bra over tid. En forsiktig håndvask i ny og ne er alt som trengs. Har flere cashmere-gensere fra forskjellige merker som er opptil 12 år gamle, flittig brukt, men ser fortsatt flotte ut. Fargene er fine og passformen er fremdeles god. Kvalitet holder.

+1 , her har jeg god erfaring med Gran Sasso sine gensere i cashmere, meget god på pris og kvaliteten på ull og slitestyrke er 10/10 i min bok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto, UJU og aksgro