Klær – kompromissløs kvalitet

Sunspel er ikke hva Sunspel engang var. Har ikke tall på hvor mange t-shirts og boxere som har raknet opp i sømmene. De skal midlertidig ha skryt for god kundeservice, har fått erstatning fra dem uten spørsmål minst fire-fem ganger. Dessverre så er ikke kvaliteten på dem like god lenger.

Så hvis noen har tips til t-shirts som har god kvalitet, skrik ut. Pris er ikke så nøye, såfremt kvaliteten er god.
Livid jeans sine t-skjorter har en utrolig kvalitet. Litt stive i starten men tåler uendelig vasker uten å miste fasong.

• Liker
Reaksjoner: Humla
Vil anbefale t-skjorter fra Merz B. Schwanen og japanske merker som Barns. God kvalitet på bomullen og holder formen fantastisk. Loopwheel på de dyrere Merz B. Schwanen som er laget i Tyskland. De portugisiske greiene kan ikke sammenlignes.

• Liker
Reaksjoner: gulenissen og Humla
Skal definitivt sjekke ut Merz B. Schwanen @stefanravnanger

Edit: Ser du nevner Portugal, jeg har akkurat samme erfaring. Fant fort ut at sesong t-skjortene fra Sunspel som var lagd i Portugal raknet enda fortere i sømmene enn made in England versjonene, selv om de heller ikke holdt helt mål.

Virker som svært mange får klærne sine produsert i Portugal for tiden, forøvrig ser t-skjortene fra Zimmerli også interessante ut. Skal prøve Merz. først.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: stefanravnanger

Edit: Ser du nevner Portugal, jeg har akkurat samme erfaring. Fant fort ut at sesong t-skjortene fra Sunspel som var lagd i Portugal raknet enda fortere i sømmene enn made in England versjonene, selv om de heller ikke holdt helt mål.

Virker som svært mange får klærne sine produsert i Portugal for tiden, forøvrig ser t-skjortene fra Zimmerli også interessante ut. Skal prøve Merz. først.
Mitt inntrykk av zimmerli er at det er mer "undertøy". Merz ligner litt, men t-skjortene deres er perfekt med jeans og ellers casual antrekk. De tyske er også laget på gamle loopwheel maskiner, altså uten sømmer på siden. Stoffet er da vevd helt rundt og er ikke bare to lapper som er sydd sammen. Min erfaring er at formen da holder seg mye bedre enn andre t-skjorter. Kuratert fører Merz B Schwanen i Oslo. Hyggelig sted helt øverst på løkka.

I Japan er det mange merker som gjør det der. Barns har mye fint og er ganske rimelig (4-500 for en t skjorte https://www.denimio.com/brand/barns ). Warehouse & Co, Loopwheeler, og flere andre har også mye bra.

• Liker
Sunspel er ikke hva Sunspel engang var. Har ikke tall på hvor mange t-shirts og boxere som har raknet opp i sømmene. De skal midlertidig ha skryt for god kundeservice, har fått erstatning fra dem uten spørsmål minst fire-fem ganger. Dessverre så er ikke kvaliteten på dem like god lenger.

Så hvis noen har tips til t-shirts som har god kvalitet, skrik ut. Pris er ikke så nøye, såfremt kvaliteten er god.
Hm. Jeg har faktisk motsatt erfaring med Sunspel. Fargen både den ene pique-skjorten har begynt å falme litt nå etter x-antall vask, men t-skjortene deres er en helt ny verden sammenlignet med det jeg har hatt før. Vanvittig bra kvalitet, holder passform og farge vask etter vask. Ikke bra med din erfaring, men det kan jo være kvalitetsforskjell fra plagg til plagg også fra samme produsent.

Forskjellige oppfatninger rundt hva som definerer kompromissløs kvalitet, skjønner jeg, men her er to produsenter jeg selv har erfaring med som jeg mener absolutt kvalifiserer:

Iron Heart: Helt rå på denim og flanell. Også rå på kundeservice. Forøvrig har Iron Heart-menigheten et meget godt og informativt forum som det er lett å bruke noen timer på.

Dundas Footwear: Norsk/britisk skoprodusent. Det tar noen mil før du har gått inn et par Dundas, men de varer livet ut.

NN07?? Nei.

Hvor er forresten greieste stedet å få kjøpt Sunspel t-shirts? Har kjøpt de i butikk tidligere, men har vært innom andre merker de siste årene, men merket jeg fikk lyst på Sunspel igjen nå som jeg leste denne tråden.
Gjerne et nettsted for t-shirtene blir så jævlig dyre om jeg må reise til utlandet for å finne en butikk :)
Cavour selger Sunspel vet jeg, om enn i begrenset utvalg.

For oss som bor på bygda, så går det an å få både Merz og Zimmerli (og mye annet snadder) fra www.manufactum.com

• Liker
Hvor er forresten greieste stedet å få kjøpt Sunspel t-shirts? Har kjøpt de i butikk tidligere, men har vært innom andre merker de siste årene, men merket jeg fikk lyst på Sunspel igjen nå som jeg leste denne tråden.
Gjerne et nettsted for t-shirtene blir så jævlig dyre om jeg må reise til utlandet for å finne en butikk :)

Careofcarl har bra utvalg i Sunspel.

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Må ikke forveksle kvalitet med eksklusivitet. ;)
Kjenner ikke til denne dressfyren eller kvaliteten på dressene hans, men jeg kjenner til vikunja. Det er vanskelig å beskrive hvor fantastisk det materialet er uten å høres ut som en komplett idiot, men sånn helt subjektivt vil jeg påstå at på en skala fra den kjipeste, mest stikkete ullvadmel til vikunjaull, så vil den aller dyreste kasjmir du finner ligge nærmere vadmelen enn vikunjaen.

• Liker
Reaksjoner: Pinto
Jeg trenger et hodeplagg, og da av en god kvalitet. @Hopalong, du er jo en kjent bruker av dette klassiske hodeplagget som er sikspens, noen tips til hvor man kan plukke opp en slik?

Gode sixpencer fåes kjøpt hos Holm hatter i Oslo. Dersom du skal utenlands, anbefales både Bates og Locke hatteforretninger i London. Barbour har også ok sixpencer. De får man hos bl.a. Ferner Jacobsen og Steen & Strøm.