Klær – kompromissløs kvalitet

Vanskelig å anbefale størrelse, kommer jo an på behov. Min er en medium duffel bag og rommer alt jeg har hatt behov for på opp til 3-4 dagers reiser. Er ganske proff på pakking og det er utrolig hva man kan få plass til.


Som tidligere nevnt i tråden er dette bånn solid kvalitet fra et firma med respekt for seg selv.

Også er det jo bare å bygge på med en sliten kabinkoffert om man vil slippe å sende bagasjen :)

Vis vedlegg 165322

Ikke Filson, men i samme gate hva gjelder utseende og størrelse .
Riktignok 37 liter vs. 43 (Filson Medium Rugged Twill)
Plass til skifte for tre-fire dager, toalettsaker, ekstra par sko, klokkerull, lite kompaktkamera, batteripakker med mer.
camphoto_1817792895.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Rødland
Av nysgjerrighet... Hva er galt med NN07? :)

NN07 er svært inkonsistent i både passform og stoffkvalitet.
Jeg har to chinos derfra. Samme modell og samme størrelse, men skulle tro det var to forskjellige produsenter.
Klærne deres ser bra ut, men ikke det jeg ville forbundet med "kompromissløs kvalitet". :)
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
NN07 er svært inkonsistent i både passform og stoffkvalitet.
Jeg har to chinos derfra. Samme modell og samme størrelse, men skulle tro det var to forskjellige produsenter.

+1

Kan for øvrig anbefale tynne ullgensere og klær generelt fra Gran Sasso.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og UJU
Av nysgjerrighet... Hva er galt med NN07? :)

I tillegg til det @UJU skriver under, så klarer jeg ikke å identifisere meg med merkets profil eller gjevne kunde.
Men bagen har levert til langt over forventninger de fem årene eller no’ jeg har hatt den.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: larskp86
NN07 er svært inkonsistent i både passform og stoffkvalitet.
Jeg har to chinos derfra. Samme modell og samme størrelse, men skulle tro det var to forskjellige produsenter.
Klærne deres ser bra ut, men ikke det jeg ville forbundet med "kompromissløs kvalitet". :)

Trodde jeg var den eneste. Kjøpte to par på nettet i samme størrelse, riktignok forskjellig farge. Den ene satt perfekt, den andre fikk jeg ikke engang dratt opp uansett hvor mye jeg sugde inn magen.

For reisegods sverger jeg til Mulberry, dog.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Edzilla
Trodde jeg var den eneste. Kjøpte to par på nettet i samme størrelse, riktignok forskjellig farge. Den ene satt perfekt, den andre fikk jeg ikke engang dratt opp uansett hvor mye jeg sugde inn magen.

For reisegods sverger jeg til Mulberry, dog.
Alle vet jo at de blå chinosene er større enn de brune fra NN07.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac og aksgro
Ullskjortene fra Pendleton. Har en helt rå kvalitet. Et relativt klassisk design og er produsert i 100% ull. Synd det er så vanskelig å få tak i de i Norge.
 
Made in Germany

Made in England

Har nettopp mottatt en Haudegen loden ull anorak fra Roughstuff.
Bra ytterjakke som burde holde godt med ullgenser under på trugetur.
Skal prøves gjennom vinteren.

fjell11.jpg
 
Mine tips for kvalitet vil være Sebago og Barbour. God pris og varer i en mannsalder. Ellers er det bare å gå etter naturlige stoffer. Ull, merinoull, silke og cashmere holder seg godt i mange år hvis ivaretatt. Gran sasso er den med mest bang for the buck. Fås på Ferner Jacobsen. Ellers har man Loro Piana, Brioni og Brunello Cucinelli. Thom Browne er også bra. Et annet kvalitetsmerke er Sunspel. Sunspel Riviera Polo varer nesten evig.

Min seneste favoritt er half zip fra Loro Piana. Baby cashmere er som å gå med luft.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Mine tips for kvalitet vil være Sebago og Barbour. God pris og varer i en mannsalder. Ellers er det bare å gå etter naturlige stoffer. Ull, merinoull, silke og cashmere holder seg godt i mange år hvis ivaretatt. Gran sasso er den med mest bang for the buck. Fås på Ferner Jacobsen. Ellers har man Loro Piana, Brioni og Brunello Cucinelli. Thom Browne er også bra. Et annet kvalitetsmerke er Sunspel. Sunspel Riviera Polo varer nesten evig.

Min seneste favoritt er half zip fra Loro Piana. Baby cashmere er som å gå med luft.

Sunspel er ikke hva Sunspel engang var. Har ikke tall på hvor mange t-shirts og boxere som har raknet opp i sømmene. De skal midlertidig ha skryt for god kundeservice, har fått erstatning fra dem uten spørsmål minst fire-fem ganger. Dessverre så er ikke kvaliteten på dem like god lenger.

Så hvis noen har tips til t-shirts som har god kvalitet, skrik ut. Pris er ikke så nøye, såfremt kvaliteten er god.
 
  • Liker
Reaksjoner: Odda
Sunspel er ikke hva Sunspel engang var. Har ikke tall på hvor mange t-shirts og boxere som har raknet opp i sømmene. De skal midlertidig ha skryt for god kundeservice, har fått erstatning fra dem uten spørsmål minst fire-fem ganger. Dessverre så er ikke kvaliteten på dem like god lenger.

Så hvis noen har tips til t-shirts som har god kvalitet, skrik ut. Pris er ikke så nøye, såfremt kvaliteten er god.
Livid jeans sine t-skjorter har en utrolig kvalitet. Litt stive i starten men tåler uendelig vasker uten å miste fasong.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Vil anbefale t-skjorter fra Merz B. Schwanen og japanske merker som Barns. God kvalitet på bomullen og holder formen fantastisk. Loopwheel på de dyrere Merz B. Schwanen som er laget i Tyskland. De portugisiske greiene kan ikke sammenlignes.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen og Humla
Skal definitivt sjekke ut Merz B. Schwanen @stefanravnanger

Edit: Ser du nevner Portugal, jeg har akkurat samme erfaring. Fant fort ut at sesong t-skjortene fra Sunspel som var lagd i Portugal raknet enda fortere i sømmene enn made in England versjonene, selv om de heller ikke holdt helt mål.

Virker som svært mange får klærne sine produsert i Portugal for tiden, forøvrig ser t-skjortene fra Zimmerli også interessante ut. Skal prøve Merz. først.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: stefanravnanger
Skal definitivt sjekke ut Merz B. Schwanen @stefanravnanger

Edit: Ser du nevner Portugal, jeg har akkurat samme erfaring. Fant fort ut at sesong t-skjortene fra Sunspel som var lagd i Portugal raknet enda fortere i sømmene enn made in England versjonene, selv om de heller ikke holdt helt mål.

Virker som svært mange får klærne sine produsert i Portugal for tiden, forøvrig ser t-skjortene fra Zimmerli også interessante ut. Skal prøve Merz. først.
Mitt inntrykk av zimmerli er at det er mer "undertøy". Merz ligner litt, men t-skjortene deres er perfekt med jeans og ellers casual antrekk. De tyske er også laget på gamle loopwheel maskiner, altså uten sømmer på siden. Stoffet er da vevd helt rundt og er ikke bare to lapper som er sydd sammen. Min erfaring er at formen da holder seg mye bedre enn andre t-skjorter. Kuratert fører Merz B Schwanen i Oslo. Hyggelig sted helt øverst på løkka.

I Japan er det mange merker som gjør det der. Barns har mye fint og er ganske rimelig (4-500 for en t skjorte https://www.denimio.com/brand/barns ). Warehouse & Co, Loopwheeler, og flere andre har også mye bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Sunspel er ikke hva Sunspel engang var. Har ikke tall på hvor mange t-shirts og boxere som har raknet opp i sømmene. De skal midlertidig ha skryt for god kundeservice, har fått erstatning fra dem uten spørsmål minst fire-fem ganger. Dessverre så er ikke kvaliteten på dem like god lenger.

Så hvis noen har tips til t-shirts som har god kvalitet, skrik ut. Pris er ikke så nøye, såfremt kvaliteten er god.
Hm. Jeg har faktisk motsatt erfaring med Sunspel. Fargen både den ene pique-skjorten har begynt å falme litt nå etter x-antall vask, men t-skjortene deres er en helt ny verden sammenlignet med det jeg har hatt før. Vanvittig bra kvalitet, holder passform og farge vask etter vask. Ikke bra med din erfaring, men det kan jo være kvalitetsforskjell fra plagg til plagg også fra samme produsent.