Kabinkoffert

Fin den der, ja. Jeg har 45-liter'n med fargekombinasjonen på bildet. Svart er helt sikkert veldig bra. En klassiker, sammen med Air Boss, og Rimowa (som i praksis nesten ikke blir brukt).
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
IMG_0527.JPG

Måtte bare legge ut dette bildet:p
 
Redigert:
Poster denne her så jeg ikke trenger å opprette en ny tråd.

Jeg kjøpte nettopp en Rimowa Classic Flight hos koffer24.de. Hentet den hos Posten i dag, og legger merke til at den ene siden av pappesken har fått seg en rift, men det er teipet med masse teip over denne, så tenker ikke så mye mer over det. Kommer hjem, pakker opp og blir møtt av dette synet:
Rimowa 2.jpg

Kofferten er fullstendig ødelagt, og her snakker vi koffert til 5000-6000 kroner.. :(
Hva gjør jeg nå? Hvem skal jeg henvende meg til? Den er jo sendt fra Tyskland, og videre tatt hånd om av Posten da den ankom Norge.
 
Har sendt mail til butikken nå. Må jo være deres ansvar, tviler sterkt på at Posten kommer til og ta noe skyld for dette.
 
Null polstring? Det er litt latterlig at det er disse som sies skal tåle alt da.
 
Kjære medjålebukker, jeg gir meg ikke så lett :D

Må først presisere at jeg snakker om den klassiske Rimowaen, Classic Flight, ikke Topas som i testen. Min CF i kabinstørresle er 3,7 på kjøkkenvekta. Har aldri tenkt på at den er tung og har i alle fall aldri opplevd sjekk av håndbagasjevekt, selv om det sikkert kan skje før jeg aner det. Jeg tar en hifi-tilnærming der jeg ikke bryr meg om tekniske data og egentlig ikke tester heller, men hvordan låter det egentlig i min stue? Har slept med meg mye rart og mer eller mindre vellykket bagasje opp gjennom og sitter igjen med følgende: Rimowaen er mer enn tett nok, den kan bli bulkete, men det er en del av sjarmen (regner med jeg har dere med der). Den har aldri sviktet meg og det er alltid en fryd å bruke den. Det er ikke så lett å sette fingeren på hvorfor, men som @thomask sier, det er ofte den du ender opp med å bruke selv om du har gode alternativer. Og ikke minst, (har dere vel med her også...?) den er så fin. Jeg blir alltid glad av å se på den. De andre blir pakket vekk etter tur, men disse blir ofte stående fremme en stund.

Moralen er: Vi kan godt være uenige og ha ulike prioriteringer, men ikke avskriv Rimowaen før du har hatt den i hånden og aller helst prøvd å pakke i den. Kanskje du blir forført?

Enig med du på det du skriver, men vekten er et STORT aber...
3,7 kg? på Koffer24.de og Rimowas nettsider opererer de med 4,4 kg vekt på 33L. Finnes det en lettere modell som de ikke har der eller må du kalibrere kjøkkenvekta?
 
Er vel flere varianter av den? Jeg har den med to hjul. Kjøkkenvekta skal være i orden.
 
Anbefaler Samsonite Lite Cube LX.
Jeg og kona har hver vår og er meget fornøyd. Super lett, ekte skinn i håndtak og kanter så den ser også bra ut. Koster litt, men mindre enn Rimowa.
IMG_2687.JPG
 
Redigert:
leste igår at rimowa flagget ut produksjonen allerede i 2008, men det skal vel ikke ha betydning for kvaliteten?
 
Trenger tips til kabinkoffert. Har lyst på Rimowa classic, men fornuften sier at den er for dyr. Hva anbefales?