Kabinkoffert

Medlem
30. mars 2010
Innlegg
1.049
Sted
Norge
Hei !

Skal ut å fly med Ryan Air på ettersommeren og har allerede begynt å bekymre meg for bagasjen jeg skal ta med inn i flyet. Noen som har tips om koffert som passer med Ryan Air sitt strengre krav til størrelse/mål: 55 x 40 x 20 cm ?

Er det noen som har forslag til koffert som passer ? Virker som de fleste kabin koffertene er litt større en disse målene.

Ser det er en Samsonite som passer til målene, kanskje litt tung.

Håpet å finne en som passet akkurat, så reiste jeg med litt mer "peace of mind" en å ta sjansen med en som er litt for stor. Trenger ikke å være høy kvalitet, blir nok ikke brukt mer en 1 gang eller 2 for året.
 
Hva med en slik:

30100654_enlarged.jpg


I størrelse Small er den 51 cm x 31 cm x 31 cm
 
En slik bag går ikke hos Ryan Air. De har en slags pappkasse som de trer nedover på kofferten og får den ikke plass i den er det takk og farvel.

Jeg ville forsøkt meg hos en eller annen forhandler og funnet noe billig som tilfredsstiller målene. Et par cm fra eller til spiller ikke så stor rolle, da pappesken gjerne er litt fleksibel, og kofferten likeså når man klemmer den litt sammen under "testen". Jeg snakker av nylig opplevd erfaring med samme flyselskap. Min bag, en Travelpro av en eller annen type, er noen cm for tykk (23 cm), men den lot seg ganske enkelt presse inn i pappesken til damen.
 
Jeg pleier å bruke en Lowe Alpine Carry-on 40. Det er en meget fleksibel 40 liters reisesekk med tilpasset størrelse til håndbagasje hos de fleste flyselskap: 31 x 50 x 20 cm (så lenge den ikke er overfull).
 
.

De har faktisk en koffert på europris som er laget for å passe ryanair sine mål.

Tror den koster rundt 300 kr.
 
De har faktisk en koffert på europris som er laget for å passe ryanair sine mål.

Tror den koster rundt 300 kr.

Tror det er denne jeg har, og har hatt noen problemer når jeg flyr Ryanair eller andre selskaper. Så kan anbefale den.
 
Kjøpte denne tax-free for mange år siden.
Veldig dyr, men må innrømme at jeg føler meg vell med den.
Samboer låner flittig, og det eneste samboer har å utsette er at det kan bli litt trangt hvis en skal ha med ekstra sko :-?

Forøvrig litt klokkeaktig-innkjøpsprosess, dvs ingen pris nevnt.

Kjp Topas 2-hjul kabin - Rimowa | Travel Heroes
 
I fare for å høres ut som tidenes snobb, må jeg slå et lite slag for Louis Vuitton Keepall 55. Perfekt som håndbagasje på flyet. Dog en smule dyr - MEN(!) den varer evig og er en klassiker!

Har aldri hatt noe problem med den som håndbagasje på fly.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stamnes
Kjøpte denne tax-free for mange år siden.
Veldig dyr, men må innrømme at jeg føler meg vell med den.
Samboer låner flittig, og det eneste samboer har å utsette er at det kan bli litt trangt hvis en skal ha med ekstra sko :-?

Forøvrig litt klokkeaktig-innkjøpsprosess, dvs ingen pris nevnt.

Kjp Topas 2-hjul kabin - Rimowa | Travel Heroes

Rimowa er hard core! Hadde en fotokoffert en gang, og den ble brukt en del som trapp/krakk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
I fare for å høres ut som tidenes snobb, må jeg slå et lite slag for Louis Vuitton Keepall 55. Perfekt som håndbagasje på flyet. Dog en smule dyr - MEN(!) den varer evig og er en klassiker!

Har aldri hatt noe problem med den som håndbagasje på fly.

Jeg bruker også LV Keepall 55 eller 60 som håndbagasje. Perfekt fit!
For en litt mer "macho" utrykk gikk jeg for Monogram med sort skinn kontra honningsbrunt.

Som du sier; der har du en bag ut livet.
 
Takk for alle forslag. Sel vom noen var litt over budsjett for akkurat dette behovet, er det fint å se alternativene. Har genrell aksept hos kona at det er lov til å betale for kvalitet, og på den måten ting over tid. Så mulig det blir en finere carry on for helgeturer og de "vanlige" flyseselskapene senere. Så får jeg heller vise meg med noe tvilsomme ting når jeg en sjelden gang flyr med Ryan Air.


Tror det er denne jeg har, og har hatt noen problemer når jeg flyr Ryanair eller andre selskaper. Så kan anbefale den.
Håper det var glemt en "ikke" i denne utalelsen :D

Siden vi tross alt er på TS har jeg tenkt å si:
Legger du i litt til så får du faktisk denne her HARD GRAFT / CarryOn Suitcase

Den er utvilsomt ordentlig lekker!

Ps. Jeg så første post hva angår kvalitet (og derigjennom sikkert også pris) angår :)
Ds.

Utvilsom lekker ! Kanskje litt utsatt for "riper" når den er ut og inn av bagasjehylla ?


Blir nok en titt på denne.

Kjøpte denne tax-free for mange år siden.
Veldig dyr, men må innrømme at jeg føler meg vell med den.
Samboer låner flittig, og det eneste samboer har å utsette er at det kan bli litt trangt hvis en skal ha med ekstra sko :-?

Forøvrig litt klokkeaktig-innkjøpsprosess, dvs ingen pris nevnt.

Kjp Topas 2-hjul kabin - Rimowa | Travel Heroes

Lekker sak, liker design og at den var "firkantet"

I fare for å høres ut som tidenes snobb, må jeg slå et lite slag for Louis Vuitton Keepall 55. Perfekt som håndbagasje på flyet. Dog en smule dyr - MEN(!) den varer evig og er en klassiker!

Har aldri hatt noe problem med den som håndbagasje på fly.

Googlet denne og som er nevnt lekker i svart, ga den en litt mindre metro-seksuell look. Tror den hadde blitt flittig brukt av alle i familien, selv med svarte lærdetaljer.

Henk kofferten er akkurat 55x40x20cm og passer perfekt!

henk_cs_2.jpg

Denne kom akkurat mens jeg svarte, må sjekke ut mer, så interesent ut. Googlet denne og resultatet var "verdens dyrete koffert..." :)

Masse fin inspirasjon her, takker.
 
Jeg bruker også LV Keepall 55 eller 60 som håndbagasje. Perfekt fit!
For en litt mer "macho" utrykk gikk jeg for Monogram med sort skinn kontra honningsbrunt.

Som du sier; der har du en bag ut livet.

Hva ligger disse på pris messig? For en slik kunne kanskje vært noe:)
 
Hva ligger disse på pris messig? For en slik kunne kanskje vært noe:)

800 - 900$ såvidt jeg kan google meg frem til, men det er jo handling fra utlandet så det er jo +toll, avgifter osv. Dog ser den snygg ut i svart.

For den som er interessert i flotte reisevesker osv kan jeg også nevne https://frankcleggleatherworks.com/
Sammen med http://www.hardgraft.com/ som er nevnt ovenfor er dette to av mine favoritter når jeg dagdrømmer om at jeg har vunnet i lotto og kan bytte ut alt av ryggsekker og bager jeg har som er av ymse kvalitet. Smaker det så koster det :)