Kabinkoffert

KAB; Du bør bytte til 55. 60 blir dessverre for stor til å ta med inn på flyet.

Sikkert like dumt å spørre her som andre steder på asylet....

En Louis Vuitton Keepall 60 - går den som carry-on eller får jeg the evil eye fra dama i skranken?
Er 55 evt innenfor?

Fikk 60 i bursdagsgave, men er usikker på om jeg burde bytte i en 55?

// kab

Bytt til 55 og pass på at du får en med skulderrem om du skal ut og fly med den. Du får mye oppi, men å drasse på en uten skulderrem er døden - Been there, done that!
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Bytt til 55 og pass på at du får en med skulderrem om du skal ut og fly med den. Du får mye oppi, men å drasse på en uten skulderrem er døden - Been there, done that!

Hjelper med skulderem, ja, men jeg pakket min 55 litt for tungt sist å hadde et drøyt blåmerke på skulderen da jeg kom hjem. Lesson learn.
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Bytt til 55 og pass på at du får en med skulderrem om du skal ut og fly med den. Du får mye oppi, men å drasse på en uten skulderrem er døden - Been there, done that!

Takk for tips! Har nettopp solgt bagen min og jakter en i str 55 :) Jeg agerer raskt etter ALLE råd her inne...
Ser maskulint ut å bære en bag etter håndtakene, men det er bare på film - når innholdet er en pute. Skulderrem it is!

//kab
 
@KAB 55 er bra, jeg angrer bare på at jeg ikke tok modellen med skulderstropp :(

Er for øvrig fornøyd med «moddigen» av min bag, de som er bilinteresserte kjenner kanskje igjen fargene :D

17211B99-BD3F-45EB-BBAB-AAB2D3887CB8.jpeg
 
Redigert:
A274A5A9-1940-4C5C-B520-9A672F37B7AA.jpeg
Hva ble enden på visa?

Etter drøye tre måneder med korrespondanse, løste saken seg og en Rimowa dumpet inn på postkontoret i dag. Kort fortalt: Butikken nektet, Posten nektet, MYE frem og tilbake, før Koffer selv tok ansvaret og sendte meg en ny koffert - uten kostnad. Med andre ord så er jeg særdeles godt fornøyd med servicen til Koffer, da det tross alt egentlig ikke var deres feil. Nå gleder jeg meg til og ta den i bruk :)
 
Er det koffer24 som er stedet å handle om man skal ha rimowa, mao? Hva med tysk moms og slikt?
 
Redigert:
Har Classic Flight modellen, mens madammen har Topas modellen. Vil absolutt anbefale begge, men Topas er hakket bedre på alle områder.

Har handlet Rimowa i Spania og Tyskland hvor det gis litt rabatt (typisk 10-20%) og man i tillegg kan få taxfree. Modellen du viser til handlet jeg til 4800kr i Spania (med alle rabatter og refusjoner inkludert).
 
Helvette. Rimowaen gikk ått skogen på forrige flytur, noe som vil si at jeg må kjøpe nytt. Heldigvis spanderer flyselskapet. Har hatt Classic Flight 60L, som jeg liker, men synes kvaliteten har vært noe skuffende. Enten det, eller så hater stuerne skinnende Rimowaer i blekk:(
Så nå er jeg på jakt etter noe annet..
 
Alltid vært keen på en aluminiumskoffert - rett og slett fordi de ser så kule ut! Jeg trålet internett etter en i kabinstørrelse (da kom jeg over denne tråden), men det er helt uaktuelt å betale 8000 kr for håndbagasje. Så fant jeg denne. Den er på vei over atlanteren til meg nå og er på tilbud hos Gearbeast til 1600 hvis noen er interessert.

En bekjent har forresten Rimowa. Vedkommende er musiker, og det er tydeligvis en greie at musikere bruker disse mellom gigs. Men han mente at kvaliteten ikke stod til prisen, han har levert den inn tre ganger fordi metallet har blitt herpa, ikke minst gikk hjulene i stykker etter èn turne. Men, det er jo livstidsgaranti, da. Og det skulle jo bare mangle til den prisen...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg har brukt Keepall 55 med bandolier de siste årene og er forsåvidt happy med den. Den har veldig god plass og er grei å ha på helgeturer, men kan bli tung å bære i lengre perioder. Utseendet trumfer det praktiske her imo.

B1128D15-59F8-45C7-8CEC-C02B5E5986E5.jpeg
Jeg har begynt å sikle på Rimowa selv, men har ikke satt meg inn i hvilken jeg skal ha enda. Utover robusthet og 4 hjul er det viktig at den er fet, så tar imot tips
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Alltid vært keen på en aluminiumskoffert - rett og slett fordi de ser så kule ut! Jeg trålet internett etter en i kabinstørrelse (da kom jeg over denne tråden), men det er helt uaktuelt å betale 8000 kr for håndbagasje. Så fant jeg denne. Den er på vei over atlanteren til meg nå og er på tilbud hos Gearbeast til 1600 hvis noen er interessert.

En bekjent har forresten Rimowa. Vedkommende er musiker, og det er tydeligvis en greie at musikere bruker disse mellom gigs. Men han mente at kvaliteten ikke stod til prisen, han har levert den inn tre ganger fordi metallet har blitt herpa, ikke minst gikk hjulene i stykker etter èn turne. Men, det er jo livstidsgaranti, da. Og det skulle jo bare mangle til den prisen...
Jeg mener også at kvaliteten på aluminiumskoffertene dessverre ikke lengre står til prisen. Litt av sjarmen er litt bulker og skraper, men til prisen på 8000,- og oppover på alu-modellene holder det ikke på innsjekket i alle fall. Jeg kommer til å bytte min alu mot noe annet nå.
Livstidsgaranti? Mener at garantien er på 5 år?