Jaeger-LeCoultre-tråden

Utrolig lekre….

Men har ikke alle «Mariner»-modellene samme kasse?

Og er det ikke slik nå at den svarte og blå (boutique) varianten også har fått open case back?

Mariner Date har en kasse størrelse på 42mm diamater, og en tykkelse på 13,92mm. Polaris Kalender har en kasse størrelse på 42mm diamater, og en tykkelse på 11,97mm. Jeg kunne godt ønsket meg at Mariner Date var litt tynnere.

Det stemmer, både den svarte og blå Date-utgaven har open caseback.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
3BA5E1F1-3DEA-4586-A752-D28D0CE5F5F3.jpeg

18k gull fra -56
 
Min Reverso

Første gang jeg faktisk skriver en post på mer enn 5 ord, men jeg fikk et wow øyeblikk nå.

August 2019; Jeg var heldig og fikk kjøpt min første ordentlig klokke, en Rolex (en som jeg har hatt lyst på i noen år). Mens all det obligatoriske arbeidet og småpraten ble utført ble jeg introdusert til Jaeger Le Coultre, riktig nok ved et initiativ fra storebror og sales advisor. Der var den, en Reverso tribute small seconds med blåskive.
Jeg prøvde den på og det var det, jeg var rett og slett hooked. Jeg vurderte i to sekunder å heller gå for denne nye skatten jeg plutselig har oppdaget.
Jeg endte opp med å gå for det jeg egentlig kom for, men! Den reversoen, den skulle jeg ha. Det var den neste klokken på listen.
Juni 2021; to år med sparing og en pandemi som gjorde det litt vanskeligere. Her står jeg igjen i butikken, og de samme sommerfuglene returnerer. Da skjønte jeg at dette var er riktig valg, dette ikke var et impulsivt kjøp som jeg har utsatt.
Nå; et år senere, og her spaserer jeg bort til jobb. Ser ned på lanken og det føles fortsatt som en nyforelskelse. Selv i rotasjon med andre klokker så vil dette alltid være «it» klokken som jeg tar på mest mulig.
15E88270-797C-4D53-B0F6-9A26CE7EAD93.jpeg
 
Helt rått @Sjur! Dette var klokken som først fikk meg interessert i klokker. Må vel plukke opp en slik en på et tidspunkt mao :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjur