Jaeger-LeCoultre-tråden

Dæven, nå begynner det å bli dyrt!
1672739494249.png

Den kostet 95' før nyttår (som i utgangspunktet allerede var for dyrt).
 
Etter 7 måneder på service var endelig min MUT klar til henting. Jeg feiget ut når det kom til reimvalget og gikk for «riktig» alligator. Problemet manifesterte seg når klokken skulle på armen… Reimen var for kort. Hele gjengen på Bjerke begynte å lete etter en lengre reim og kom med flere alternativer, kudos til dem for serviceinnstilling. Men jeg er sær, når jeg først har bestemt meg så vil jeg ha det min vei.

Løsning: ny reim bestilles med forventet levering om 6 måneder :cry:

Til selvtrøst har jeg virkelig troen på at når det først blir riktig så blir det helt riktig Vis vedlegg 315493
Syv måneder? For et ukomplisert verk er det nesten uvirkelig. Hvordan begrunnes denne lange servicetiden?

Svært flott klokke!
 
Ja kjenner til det. En kan jo ikke komme unna at om det er et kjennetegn med merket så vil det for noen være loddet i vektskålen mot å kjøpe.
 
Dæven, nå begynner det å bli dyrt!
Vis vedlegg 316645
Den kostet 95' før nyttår (som i utgangspunktet allerede var for dyrt).
Tre prisøkninger på JLC på 12 mnd...

Begynte å se på Master Control for ett år siden, da lå den for ca. 80,000,- nå ligger den på 106,000. En ekstrem oppgang på kun ett år.

Veldig rart at de priser seg opp i flere omganger. Var en på nyåert i 22, en mot sommeren og en like over sommeren...
 
Tre prisøkninger på JLC på 12 mnd...

Begynte å se på Master Control for ett år siden, da lå den for ca. 80,000,- nå ligger den på 106,000. En ekstrem oppgang på kun ett år.

Veldig rart at de priser seg opp i flere omganger. Var en på nyåert i 22, en mot sommeren og en like over sommeren...

Ja, ekstremt aggresiv prising. Jeg mener jeg betalte 55' for min Master Control Ultra Thin i 2016 - omtrent halvparten av hva den koster nå.
 
  • Wow
Reaksjoner: saxxvik
Syv måneder? For et ukomplisert verk er det nesten uvirkelig. Hvordan begrunnes denne lange servicetiden?

Svært flott klokke!
Begrunnelsen var kun at det var stor pågang og at de ikke kunne estimere tidspunkt. Kan hende at ny krokodillerem forlenger i tollen også? Kun en ny rem skulle visst ta opp til 6 måneder sa folket :cry:

Jeg vet ikke om ventetiden gjør at jeg gleder meg mer eller mister interessen…
 
Begrunnelsen var kun at det var stor pågang og at de ikke kunne estimere tidspunkt. Kan hende at ny krokodillerem forlenger i tollen også? Kun en ny rem skulle visst ta opp til 6 måneder sa folket :cry:

Jeg vet ikke om ventetiden gjør at jeg gleder meg mer eller mister interessen…

Mener å ha lest at service utføres av de samme som har service på de mest kompliserte verkene, på grunn av urverkets tynnhet.
 
Tre prisøkninger på JLC på 12 mnd...

Begynte å se på Master Control for ett år siden, da lå den for ca. 80,000,- nå ligger den på 106,000. En ekstrem oppgang på kun ett år.

Veldig rart at de priser seg opp i flere omganger. Var en på nyåert i 22, en mot sommeren og en like over sommeren...
Tror vi sier tre prisøkninger på drøye 6 mnd!
Jeg kjøpte min Master Control Calendar bare timer før prisøkning i juni 2022. Da steg den 10k. Senere på høsten la de på 14k til - og nå nye 7k o_O Altså 31k på et halvår...
 
Redigert:
  • Wow
Reaksjoner: KentOve og saxxvik
Begrunnelsen var kun at det var stor pågang og at de ikke kunne estimere tidspunkt. Kan hende at ny krokodillerem forlenger i tollen også? Kun en ny rem skulle visst ta opp til 6 måneder sa folket :cry:

Jeg vet ikke om ventetiden gjør at jeg gleder meg mer eller mister interessen…
Bestilte nettopp en blå JLC alligatorrem via Bjerke og fikk opplyst inntil 3 mnd. leveringstid. De hadde heldigvis en mørkebrun i butikken - den leveres forhåpentligvis i morgen hvis ikke Bring fucker det opp ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: jorol og MikroKrone

Syv måneder? For et ukomplisert verk er det nesten uvirkelig. Hvordan begrunnes denne lange servicetiden?

Svært flott klokke!
Mener å ha lest at service utføres av de samme som har service på de mest kompliserte verkene, på grunn av urverkets tynnhet.

Jeg hadde også snappet opp at disse blir sendt til de som driver med det mest kompliserte komplikasjonene til JLC. Tilfeldigvis så lastet Tim Mosse (ved Watchbox) opp et review/annonse i kjent Tim-stil der han går over verket. I videoen rundt 4:45 nevner han nettopp at disse havner på pulten til mester urmakerne i spesial workshoppen i Le Sentier.

Bestilte nettopp en blå JLC alligatorrem via Bjerke og fikk opplyst inntil 3 mnd. leveringstid. De hadde heldigvis en mørkebrun i butikken - den leveres forhåpentligvis i morgen hvis ikke Bring fucker det opp ;)

Jeg veit ikke om remmene fra Fagliano blir bestilt kun i "original størrelse" eller om JLC kjøper inn kort, medium og lang lengde i samme en go. På videoen virker det som noen har brukt kun det siste hullet på remmen, og jeg har vel kanskje litt små lubne lanker. Så da blir det vel en spesial bestilling? :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Etter å ha fått tilbake min Deep Sea Chronograph fra full service hos Richemont sitt servicesenter, har jeg oppdaget at minutt-telleren på kronografen begynner å flytte tellerviseren ca. 2 sekunder før ett minutt er gått. Se video: https://youtube.com/shorts/SqkaQRdTblY?feature=share

Bjerke og Jaeger mener at det ikke er noe problem. Fra et merke som JLC og en servicekostnad på kr 10.000+ synes jeg man burde forvente mer.

Klokken har til sammen vært inne på service i omlag 9 måneder (har blant annet vært frem og tilbake på service for problemer med bezel og at hele urverket stoppet ved bruk av kronografen), og det er derfor litt vanskelig for meg å huske om det var slik eller ikke før jeg sendte klokken inn første gangen. Minnes å huske at minutt-telleren flyttet seg akkurat når sekundtellerviseren passerte kl. 12. Noen andre her inne med Deep Sea Chronograph som kunne sjekket hvordan minutt-telleren oppfører seg ved passering av ett minutt? Alternativt om det er noen andre med JLC-klokke som kunne dele sin erfaring rundt dette?
 
Etter å ha fått tilbake min Deep Sea Chronograph fra full service hos Richemont sitt servicesenter, har jeg oppdaget at minutt-telleren på kronografen begynner å flytte tellerviseren ca. 2 sekunder før ett minutt er gått. Se video: https://youtube.com/shorts/SqkaQRdTblY?fetare=share

Bjerke og Jaeger mener at det ikke er noe problem. Fra et merke som JLC og en servicekostnad på kr 10.000+ synes jeg man burde forvente mer.

Klokken har til sammen vært inne på service i omlag 9 måneder (har blant annet vært frem og tilbake på service for problemer med bezel og at hele urverket stoppet ved bruk av kronografen), og det er derfor litt vanskelig for meg å huske om det var slik eller ikke før jeg sendte klokken inn første gangen. Minnes å huske at minutt-telleren flyttet seg akkurat når sekundtellerviseren passerte kl. 12. Noen andre her inne med Deep Sea Chronograph som kunne sjekket hvordan minutt-telleren oppfører seg ved passering av ett minutt? Alternativt om det er noen andre med JLC-klokke som kunne dele sin erfaring rundt dette?
Min JLC DSC var också på garantiservice 2022 tog 5-6 månader.

Checkade precis min kronograf och den beter sig precis som din. Minutvisaren startar 1-2 sekunder innan men det ser iallafall harmoniskt ut det vill säga i synk.

För när sekundvisaren är på 12 (0) klickar minutvisaren. Har inte filmat i slow-motion men det är faktiskt inget som stör mig. Är lika glad i dag som när jag köpte klockan för 3 år sedan, min favorit klocka!
 
  • Liker
Reaksjoner: jorol og YoManYo