Jaeger-LeCoultre-tråden

1610713056253.png

Denne boken er bestilt. Gleder meg!
 
Redigert:
Noen som vet hva som skjer med JLC-prisene til Bjerke? Alltid billigere hos Urverket selvsagt, men nå er avstanden ganske ekstrem (feks 40k diff for nye Master Control Calendar Chronograph). Ser ut som Bjerke også legger seg over veil priser, eller så er det Urverket som har glemt å oppdatere?
 
Det virker som Urverket er ute av takt med mange priser i bransjen for øyeblikket. Har også hørt at de sliter med levering og har mange kansellerte ordrer. Vil tro at det vi så av valutaendringer rundt Covid ikke har blitt helt oppdatert på Urverket sine priser, særlig på fjernlevering av varer de ikke har på lager.
 
Prisene er någet høye hos Bjerke om dagen ja. Jeg kunne tenkt meg en master control date, men ikke til 83 500. Jeg lurer på om den ble tatt inn når valutakursene var høye på vårparten i fjor, og dermed betalte de mye for den og må selge videre til høy pris. En annen spekulasjon er at disse usikre tidene fører til at alle ledd baker inn større marginer.
 
Det virker som Urverket er ute av takt med mange priser i bransjen for øyeblikket. Har også hørt at de sliter med levering og har mange kansellerte ordrer. Vil tro at det vi så av valutaendringer rundt Covid ikke har blitt helt oppdatert på Urverket sine priser, særlig på fjernlevering av varer de ikke har på lager.

Det stemmer bra med min erfaring.
Jeg har betalt og ventet i snart fjorten uker på en JLC fra Urverket. De har ikke levert innenfor frist, og jeg kan således kansellere ordren uten problemer, men velger å avvente litt da kampanjeprisen var veldig god.
Kan nevne at for den spesifikke modellen var veiledende pris tilsynelatende ikke «Covid-justert», noe som gjorde den 30% billigere enn hos Bjerke.
 
Ref priser så skal det vel sies at det ikke kun er Bjerkes ‘feil’ — jeg synes JLCs prisøkninger har vært temmelig friske. Jeg liker merket, men når en Master Ultra Thin small seconds i gull koster det samme som en Lange Saxonia, så blir det litt spesielt.
 
Ref priser så skal det vel sies at det ikke kun er Bjerkes ‘feil’ — jeg synes JLCs prisøkninger har vært temmelig friske. Jeg liker merket, men når en Master Ultra Thin small seconds i gull koster det samme som en Lange Saxonia, så blir det litt spesielt.
Prisene har en tendens til øke litt ekstra i Norge, sammenlignet med prisene hos Nymans i Stockholm blir vi **** som vanlig
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Zomged
Hva synes du om boken? Jeg tenderer til å like «The living legend» av M. Fritz best.

Flott praktbok på alle måter, og verdt å ha om man liker Reverso, selv om den er litt overfladisk må man kunne si. Skulle ønske den hadde mye mer om de ulike modellene som er laget gjennom alle årene, og om verkene som er brukt. Boken fokuserer mye på art deco som kunstperiode, og det er interessant nok, men det er for lite horologisk substans etter min smak.

Fritz’ bok er bra den, men den er snart 30 år gammel og det synes. Men den går dypere inn i horologien, det er riktig.