Jaeger-LeCoultre-tråden

Du aner nok ikke hva du har startet nå ;) denne galskapen/lidenskapen gir seg ikke så lett. Og du har garantert tent en flamme i han når du kjøper et så flott ur.
Han er en heldig fyr :)

IMG_5379.JPG
IMG_5374.JPG

Sommeren står for turen (den gjorde i hvert fall det siste uke), og i den anledning har jeg trykktestet min JLC Deep Sea Chrono, da jeg har alle intensjoner om å nedsenke mitt legeme i et svømmebasseng om noen måneder ikledd en klokke. Trykktesten besto klokken med glans, meg jeg kom i tanke om at den orginale remmen klokken blir levert med ikke nødvendigvis er bestevenn med dihydrogenmonoksid. I den anledning har jeg tenkt meg frem til at det ikke ville vært verdens dårligste idé å gå til anskaffelse av noen gummiremmer som kan herjes litt med i løpet av sommeren, og da støer man på det evindelige 21-mm-JLC-problemet. Jeg vet at "stående ordre" når det kommer til NATO-remmer er at en 22 mm NATO i nylon vil passe 21-mm, men vil det samme gjelde for gummiremmer? Er det noen eiere av DSC som har innspill her, både hva gjelder "vanntetthet" for originalrem og tilkjøp av andre remmer? @Lien @FMS @uret

Jeg har spesifikt sett meg ut denne og denne.

Alle tips og råd mottas med takk! :)

Sommeren står for turen (den gjorde i hvert fall det siste uke), og i den anledning har jeg trykktestet min JLC Deep Sea Chrono, da jeg har alle intensjoner om å nedsenke mitt legeme i et svømmebasseng om noen måneder ikledd en klokke. Trykktesten besto klokken med glans, meg jeg kom i tanke om at den orginale remmen klokken blir levert med ikke nødvendigvis er bestevenn med dihydrogenmonoksid. I den anledning har jeg tenkt meg frem til at det ikke ville vært verdens dårligste idé å gå til anskaffelse av noen gummiremmer som kan herjes litt med i løpet av sommeren, og da støer man på det evindelige 21-mm-JLC-problemet. Jeg vet at "stående ordre" når det kommer til NATO-remmer er at en 22 mm NATO i nylon vil passe 21-mm, men vil det samme gjelde for gummiremmer? Er det noen eiere av DSC som har innspill her, både hva gjelder "vanntetthet" for originalrem og tilkjøp av andre remmer? @Lien @FMS @uret

Jeg har spesifikt sett meg ut denne og denne.

Alle tips og råd mottas med takk! :)

Denne selgeren på ebay har natoer i 21mm. Også gummi nato ;)
http://m.ebay.com/sch/i.html?sid=yellowdogwatchstraps&_pgn=1&isRefine=true

• Liker
Reaksjoner: thomask
24mm Gummi fra Hirsch skilr rett på min FF som 23. Regner med at det samme vil gjelde med 22 mm gummirem på 21mm selv om jeg ikke har erfart det selv-.

• Liker
Var litt utålmodig, så endte opp med å kjøpe de i 22mm. Var klin umulig å finne de på én og samme side in-stock, så en rem kommer fra USA og en fra UK. Begge med express-delivery, så spennende å se hvem som leverer raskest. Skal gi feedback @uret på hvor godt klokken fungerer i det våte element. Første vending sydover blir primo-juni, stay tuned ;)

• Liker
Reaksjoner: uret
@thomask Jeg har en racing style gummireim jeg fikk med klokken, som har vært brukt til bading på ferie. Er ganske sikker på at denne er 22 mm, men med 21 mm springbars. Vær obs på at de originale spring bars er buet, og sansynligvis ikke kan brukes sammen med gummireim.

Min likner mye på disse, godt mulig den er handlet på eBay i sin tid.
GT3SiliconWatch-1.jpg

• Liker