Jaeger-LeCoultre-tråden

Svigers’ reiseklokke
2C0D7F2F-748A-4A3A-AEC2-9FCADA92D322.jpeg
 
Hei, har forelsket meg i Master Chronographen til Jaeger med ref 1538171, men ser at en forsvinnende lik en også har ref 1538470. Noen har røde detaljer, som jeg liker. Og noen har Aston Martin logo, som jeg hater. Kan noen her gi en enkel forklaring på referansene og de forskjellige detaljene?
 
Hei,

Jeg har sett meg ut en JLC Reverso duoface som neste klokke. Er usikker på størrelse, men har prøvd Large hos Bjerke og ble usikker da den føltes litt stor for mine tannpirkerhåndledd…Bjerke har ikke Medium inne, og etter en del e-poster den siste måneden virker det som det kan ta lang tid før de får en medium inn i butikk som jeg kan prøve. Er det noen i Oslo området med en JLC Reverso duoface medium som kunne være interessert i å la meg få prøve den på armen i bytte mot en flaske vin?
 
Er det noe her som har prøvd, har eller sett Master Calendar Chronograph som kan fortelle litt om hvordan den satt på hpnden? Noen inntrykk?
 
Noen med erfaring eller synspunkt på Reverso Gran Sport? Har ikke fått prøvd eller sett den i levende live, men det er et eller annet som appellerer til meg :)

Edit: bildene er vel fra en Gran Sport Duo
Reverso.jpgReverso2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: s0ndr3
Jaeger-LeCoultre lanserte i forrige uke en ny Polaris modell. Jeg syns den ser meget bra ut. Jeg har ingen kunnskap om JLC utenom at tilbakemeldingene jeg leser er at de dyrere klokkene er av svært god kvalitet. Spørsmålet da er om dette med svært god kvalitet også gjelder for den rimeligere Polaris-serien?

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger jeg kan få :)

Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date-2.jpg
 
Ingen personlig erfaring med den modellen, men alt JLC lager er et hakk opp fra det meste.

de har imidlertid en helt annen filosofi rundt urverk enn Rolex. Ofte kommer de frem til samme resultat med dobbelt så mange deler i verket
 
  • Elsker
Reaksjoner: KentOve
Jaeger-LeCoultre lanserte i forrige uke en ny Polaris modell. Jeg syns den ser meget bra ut. Jeg har ingen kunnskap om JLC utenom at tilbakemeldingene jeg leser er at de dyrere klokkene er av svært god kvalitet. Spørsmålet da er om dette med svært god kvalitet også gjelder for den rimeligere Polaris-serien?

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger jeg kan få :)

Hva legger du i ‘kvalitet’? JLC har f.eks. ulik grad av finish på verkene, der de rimeligere modellene har stor grad av maskinell finish på verkene. Den tekniske kvaliteten på verkene er det ikke noe å si på, og min erfaring med flere modeller er at verkene er like presise som Rolex-verkene. JLC kan dette, og har jo ca. 1400 urverk på samvittigheten.
Kasser, skiver, markører, visere etc. holder høy kvalitet på de rimeligere modellene også, både teknisk og finish. De forrige kassene på Polarismodellene var til og med delvis håndfinisjert.
Tror ikke du vil bli skuffet om du går for Polaris.
 
  • Elsker
Reaksjoner: KentOve