Jaeger-LeCoultre-tråden

Den nye tributen, även small seconds.
Sinnsyk skive på denne


C45A6F0B-AC4C-4E9F-9A67-B0680313BB74.jpeg
 
Er det noen som eier en Amvox Chronograph som kan dele litt erfaring? Er usikker på om det er en typisk klokke du går litt lei av etter en stund.
Designet er også litt spesielt, og er usikker på om den vil se litt datert ut etterhvert - tenk Nataf era Zenith
 
Redigert:
Jaeger-rookie her.

Fått litt drag mot Reverso.... Hvor starter jeg? Finnes det en innstegsmodell som ikke koster skjorta? Et sted å starte?
 
Jaeger-rookie her.

Fått litt drag mot Reverso.... Hvor starter jeg? Finnes det en innstegsmodell som ikke koster skjorta? Et sted å starte?

Jeg ville tatt et rast søk på Grand Taille-modellene. Disse ser ut til å ligge litt under 1931 reversoene i pris, men er fremdeles store nok til at de ikke forsvinner helt på et gjennomsnittlig håndledd. Hadde en selv for noen år siden og må si jeg støtt og stadig tenker på den..
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Hvermansen
Jaeger-rookie her.

Fått litt drag mot Reverso.... Hvor starter jeg? Finnes det en innstegsmodell som ikke koster skjorta? Et sted å starte?

@Hvermansen På JLC sine nettsider kan du sjekke ut Reverso Classic serien. De får du i Medium og Large for herrer. Jeg mener Large har samme størrelse som 1931-serien. Ligger vel på veil rundt 60K. Da er det ikke duoface.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvermansen
Jaeger-rookie her.

Fått litt drag mot Reverso.... Hvor starter jeg? Finnes det en innstegsmodell som ikke koster skjorta? Et sted å starte?

De ulike modellen bærer ganske forskjellig, så hva du foretrekker av størrelse bør nok spille en rolle. Grand Taille er 42 mm lug-to-lug/remfesteytterpunkter, og vil nok oppleves som liten. Som alltid er det lurt å prøve før kjøp.
 
Hvordan er det med pruting på JLC i butikk her i Norge, er det noe å hente? På enkelte modeller kan en ta ferie, kjøpe klokke, betale moms og fortsatt ha brukt i underkant av eller samme pris som nypris. Noen tanker om dette?
 
Hvordan er det med pruting på JLC i butikk her i Norge, er det noe å hente? På enkelte modeller kan en ta ferie, kjøpe klokke, betale moms og fortsatt ha brukt i underkant av eller samme pris som nypris. Noen tanker om dette?

Jeg tror ikke det er så mye å hente på pruting i butikk med mindre du er en god kunde, men av og til kan du være heldig med salg f eks på Bjerke.

JLC er forøvrig topp for annenhåndskjøpere. De holder seg relativt dårlig i pris sammenlignet med lettere omsatte merker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zomged
Jeg tror ikke det er så mye å hente på pruting i butikk med mindre du er en god kunde, men av og til kan du være heldig med salg f eks på Bjerke.

JLC er forøvrig topp for annenhåndskjøpere. De holder seg relativt dårlig i pris sammenlignet med lettere omsatte merker.

Takker for svar! Da får jeg bare prøve, og i verstefall blir det en hyggelig tur utav det