Jaeger-LeCoultre-tråden

Hei igjen,

Ja, langt fra det verste jeg har kjøpt for 50 kroner :). Klokke og alarm funker fint, men den mangler det ene "hjulet" til å stille selve klokken.

Ok, da får jeg forsette søket, tenker jeg sender en mail til Jaeger jeg, kanskje de kan opplyse litt.

Tror jeg har noen deler liggende, send meg gjerne en PM med bilde av hva du trenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: couch9000
Hvor er det greiest å handle Reverso for tiden? Er det Bjerke i Norge eller er det andre som kan ha inne?
 
Jeg snuser litt på Jaeger LeCoultre og er ute etter et ikon på lik linje som Omegas Speedmaster og Rolex sin Submariner. Jeg har landet på Reverso som den heteste kandidaten, men jeg er litt usikker på modell og størrelse. Det som er viktig for meg er at Reversoen er mest mulig tro mot originalen som ble lansert på 30-tallet(?) Blir følgende alternativer mest mulig korrekte:

- Reverso classic medium thin ref. 254 85 20
- Reverso classic medium small seconds (hvis jeg skal ha sekundviser) ref 243 85 20

Som nevnt er det viktigste at modellen jeg skal ha er mest mulig historisk korrekt både med tanke på design og størrelse. Er det noen der ute med noen synspunkter på dette?
 
Hei @Thorvald. Reverso er en av få klokker som fortjener betegnelsen ikon, så et godt valg dette. Du finner en grei historisk gjennomgang her, som kan gi en pekepinn på de første modellene.
I begynnelsen var klokken relativt liten, i tråd med den tids smak, 38 mm lengde. Dette vil nok oppleves som lite av de fleste (menn) i dag. Har du vurdert Tribute to 1931, som kom i 2011? Vesentlig større med sine 46,5 mm, men en fantastisk klokke som også designmessig er tro mot modellen fra 1931. Den er vel utgått nå, så brukt er i så fall alternativet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Takk for link! Skal sjekkes. Brukt er egentlig ikke aktuelt siden denne er tiltenkt min sønn. Da ønsker jeg ny og urørt som også er kjøpt fødselsåret;)
 
Fikk pris på ny original rem og foldespenne til min JLC Master Compressor Chrono. Kr 7500.

Bestilte også inn det samme (rem og foldespenne) for min Omega Speedmaster Racing nylig. Kr. 6500.
Nå er det lenge siden jeg har handlet originale remmer etc, men pris på rem/spenne og lenke er jo snart det samme. Er det vanlig?
 
Lekker sak dette @Rød :)

8F23B5E4-B3B3-4275-8487-5AC9D870F913.jpeg


Og takk for kaffe, hyggelig klokkeprat og omvisning!
 
Den blå er også veldig fin. Jeg vurderte egentlige Memovoxen, men siden den er 44mm og vesentlig dyrere ble den en «vanlig» Polaris date på meg.

Veeeeldig fin! Hvordan er finishen? Så ut som litt venstrehåndsarbeid på lumen i denne videoen? Forøvrig en veldig bra kanal!
 
Veeeeldig fin! Hvordan er finishen? Så ut som litt venstrehåndsarbeid på lumen i denne videoen? Forøvrig en veldig bra kanal!

Finishen er veldig bra. Kan like at JLC-logoen på krona ligger riktig når bezelen er nøytral.
image.jpg

Har ikke fått sett videoen du postet enda, men hva var det med lumen? På min ser den bra ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Friks og fredskijj
På videoen er lumen bare klæddet på i trekanten kl 12. Ikke noe form på lumekladden:(
Edit: ser ut som det er er «memovox-trekanten». Det er ujevn og lite pen. Og husk:
6B2E921C-022F-414F-9E5D-26B08D42CF5C.jpeg
 
Redigert: