Jaeger-LeCoultre-tråden

Finishen er veldig bra. Kan like at JLC-logoen på krona ligger riktig når bezelen er nøytral.
Vis vedlegg 118952
Har ikke fått sett videoen du postet enda, men hva var det med lumen? På min ser den bra ut.
Dette er jo ekstremt close da.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2018-11-02 kl. 17.38.22.png
    Skjermbilde 2018-11-02 kl. 17.38.22.png
    602,8 KB · Visninger: 0
Dette er jo ekstremt close da.

Har sett videoen nå og det er egentlig flere ting jeg reagerer på. Som du sier er det veldig close. Jeg lar nok lupen ligge slik at jeg ikke skal irritere meg over dette på min egen klokke. Selv om det nesten er usynlig uten lupe vil jeg alltid vite at feilene er der. Er dette slett arbeid, eller er jobben med påføring av lume så krevende arbeid?
 
Har sett videoen nå og det er egentlig flere ting jeg reagerer på. Som du sier er det veldig close. Jeg lar nok lupen ligge slik at jeg ikke skal irritere meg over dette på min egen klokke. Selv om det nesten er usynlig uten lupe vil jeg alltid vite at feilene er der. Er dette slett arbeid, eller er jobben med påføring av lume så krevende arbeid?
Jeg er usikker. Har sett omtrent alt han har lagt ut, og felles for alle videoene er at det er temmelig mye closeup. Dette er noe av det verre jeg har sett, uansett priskat. Kanskje en uheldig mandagsklokke? Anyways, det skal ikke skje på klokker til over 100 laken.
 
Det der var litt skuffende. Må selv være mer nøye når jeg har kjøpt noe eller har noe til service.

Apropos Polaris så tittet jeg på kronografen på LHR her om dagen. Har veldig sansen for variasjonen med finish på skiva, hvor tydelige viserne er og finish på kassa. Den buet seg veldig fint over armen min. En sånn en på gummireimen ville vært noe.
 
Kanskje dette ikke er en feil, men et uttrykk for vintage manuell teknikk for påføring av lume for å gi nettopp en vintage følelse? Vi snakker om klokker hvor kassen ferdigstilles for hånd (vises i videoer). Hvor sannsynlig er det da at dette er slurv?
 
Kanskje dette ikke er en feil, men et uttrykk for vintage manuell teknikk for påføring av lume for å gi nettopp en vintage følelse? Vi snakker om klokker hvor kassen ferdigstilles for hånd (vises i videoer). Hvor sannsynlig er det da at dette er slurv?

Ordentlig håndarbeid ser ikke sånn ut.

Jeg tror rett og slett det vi ser fra JLC er de verste symptomene på å være en del av et børsnotert konsern som primært må tjene aksjonærene sine kvartal for kvartal. Da er det lett å kutte i kostnadene, og den enkleste kostnaden i verden å kutte er kvalitetskontrollen. Gratis penger.
 
Ordentlig håndarbeid ser ikke sånn ut.

Jeg tror rett og slett det vi ser fra JLC er de verste symptomene på å være en del av et børsnotert konsern som primært må tjene aksjonærene sine kvartal for kvartal. Da er det lett å kutte i kostnadene, og den enkleste kostnaden i verden å kutte er kvalitetskontrollen. Gratis penger.

Jeg har sjekket de (relativt få) bildene jeg kunne finne på nettet, og der ser det bedre ut enn på bildet i tråden. Men ikke perfekt. Du har nok kanskje rett. Det er skuffende. Dårlig håndverk er verre enn maskinell bearbeiding.
 
Har en JLC Reverso, samme med lumen der også. Og den lyser dååårlig. Det er nesten så latterlig at det virker som JLC ikke bryr seg om det. Nesten så teit at det er sjarmerende... (det hjelper å være litt sjuk i hodet når man har denne hobbyen, skål)
 
  • Liker
Reaksjoner: dafho og havarduf
Huff.

Klarte kunststykket å legge reversoen min i bukselomma og legge den i vasken.

Hvor bør den leveres på service? Bor i oslo og foretrekker en på Østlandet
 
Huff.

Klarte kunststykket å legge reversoen min i bukselomma og legge den i vasken.

Hvor bør den leveres på service? Bor i oslo og foretrekker en på Østlandet

Kjedelige greier! Bjerke i Nedre Slottsgate kan sikkert også hjelpe deg. Stikk innom begge (Tidemann) for å høre om priser og hvor lang tid dette tar. Da kan du velge den som du føler gir deg best tilbud på jobben.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Huff.

Klarte kunststykket å legge reversoen min i bukselomma og legge den i vasken.

Hvor bør den leveres på service? Bor i oslo og foretrekker en på Østlandet

Du kjørte ikke buksa rett i tørketrommelen da? :p

Lei sak. Lykke til
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Apropo Reverso.

Hvor ble det av Tribute 1931? Ikke sett noen her eller på finn på lenge.
 
Den er discontinued og eierene vil vel kanskje ikke selge. Det er jo den desidert fineste reversoen. Prisene brukt er på vei oppover. Den var neppe veldig populær da den var i produksjon.