Jaeger-LeCoultre-tråden

Takk for utfyllende info om ett utrolig flott eksamplar av arten Moore.
Frister ikke mindre med en Reverso nå må jeg si.
Eneste er at den er jo utrolig flott i rose..... men da er må man jo legge på litt om man skal kjøpe hos AD.
De florerer jo ikke akkurat på brukten:p
 
Vanskelig å si noe vondt om den nye Deep Sea Vintage chronoen fra JLC :D Nydelig!

deepseavint1.jpg
 
+1 Virkelig lekker klokke. Men hvorfor kalles den Deep Sea? Den ser jo ikke ut til å ha noe under vann å gjøre?

Frode.

Godt poeng :D 10 bar holder vel ikke til de største dypene akkurat. Dette er jo uansett tribute-modeller til den originale Deep Sea JLCen.

http://www.jaeger-lecoultre.com/NO/en/content/jaeger-lecoultre-deep-sea-vintage-chronograph-en-1.html

Synes dette designet er spesielt vellykket! To-register chronografer ser alltid bra ut!

Flott størrelse også, på 40.5mm.

z4028.jpg


z4037.jpg
 
Jeg vet egentlig ikke om jeg tilhører det eminente selskap av JLC eiere. Men her er mine to. Begge er kjøpt i USA for himmla mange år siden:

IMG_0538-WEB.jpg


IMG_0568-WEB-1.jpg


Sjekk det kule automat verket på Master Mariner'en. Tror at det kalles "bumper drive" på utenlandsk ( egentlig ganske selvforklarende :) ):

IMG_0560-WEB.jpg


Men, altså, klokkene er kun merket LeCoultre. Jeg har forsøkt å finne ut av dette for noen år siden. Den gang ble jeg fortalt at JLC var for dyre i USA og at klokkene derfor ikke ble satt sammen i Sveits. Klokkedeler ble altså sendt til USA for montering noe som visstnok skulle gi billigere klokker. For å skille disse klokkene ifra de "ekte" JLC montert i Sveits, ble urskiva kun merket med LeCoultre. Jeg aner jo ikke om dette er korrekt. Egentlig synes jeg historien høres en smule tynn ut. Noen som kan bidra med en oppklaring?

Slik ser forresten baklokket ut på innsiden:

IMG_0554-WEB.jpg


Frode.
 
Wow Frode, de var skikkelig pene, men det urverket med fjæring er jo helt vanvittig moro! Vil så absolutt påstå du hører hjemme i LeClub ;) - LeCoultre er jo tross alt en del av historien til JLC.
 
Hot damn :eek:

Den der var skikkelig snadder. Som Frode sier så har den ingenting under vann å gjøre, me herregud så deilig på overflaten da :D

Og jeg som ikke liker fake patina engang....
 
Enig at 100k for en falsk patina er drøyt.. En fantastisk nydelig klokke, men blir ikke litt av sjarmen med vintage borte med en falsk vintage..
 
Noen som vet om cal. 751A/1 som finnes i Master Chronograph er et baseverk med en chronograph modul på topp, eller er det integrert chrono modul.
 
Jeg er svært fornøyd med at de gir smalere kasse til Master Control Automatic. Mulig det blir en slik en når den kommer.
 
Noen som vet om cal. 751A/1 som finnes i Master Chronograph er et baseverk med en chronograph modul på topp, eller er det integrert chrono modul.

Integrert kolonnehjul chrono. Ikke så mange bilder på 751, men noen av 752 som visstnok er nesten helt likt.

mmdials.jpg


mmdialt.jpg


mmrotor.jpg