O, sweet love...
Har i mine år som horolog (heter det det på norsk?) hatt masse glede, og noen sorger, med JLC.
Mitt første ur av merket, og som er det eneste jeg enda har er en
MASTER COMPRESSOR EXTREME WORLD CHRONOGAPH. Har både lenke, gummi og aligatorreim til denne. Kjøpte den i 2006, og har nylig fått den tilbake fra sørvis. Kort oppsummert: Sjefsur!
Hadde en tid en
MASTER GRAND REVEIL. Dette uret var utrolig lekkert, og dyrt, og jeg valgte etter noen år å selge det da det fikk alt for liten wristtime. Jeg var også veldig selektiv mht når jeg brukte uret da det ikke tåler mye "bank". Må innrømme at jeg stadig savner den herlige følelsen av å ha en perpetuel kalender med alarm på hånden, snufs...
En
AMVOX II har jeg også kost meg med i lang tid, også den nå solgt. En lekker utført chronograph med masse spennende og inovative løsninger. Et sobert og tidløst design for en teknisk avansert klokke.
Hvem kan spille unna en Reverso om JLC er "ditt merke"? Mitt bekjenskap med denne serien var en
REVERSO SQUADRA HOMETIME. Likte uret meget godt, men av grunner jeg ikke helt er klar over ble det sjeldent til at jeg brukte det, og det ble følgelig solgt.
Når det gjelder design, funksjonalitet, kreativitet og å være inovativ er det i min bok få merker som har en slik historie som JLC. Skal se om jeg kan finne frem ws av de ulike urene og legge dem ut i tråden. Min EWC er eneste uret jeg har hatt så lenge som 6 år, og det sier jo alt, for dere som kjenner "flippersyken", som vi er mange som sliter med her inne