Jaeger-LeCoultre-tråden

Hva tenker folket om denne? Tror jeg kunne levd et fint liv med denne i boksen.

Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Rouge
grandereverso1931rouge.jpg

Sykt fin rødfarge
 
Veldig fin rødfarge, men litt feminim for min smak. Men man kan ikke gjøre et dårlig valg når det kommer til Reverso. Har kjempelyst på en selv. Jeg liker bedre standarden med hvit urskive og blå visere. Sekundviser er også et must for min del.
 
Jeg har vist mine JLC før, men siden det er en egen tråd om dette fantastiske merket må jeg vise mine to igjen. Her er the beauty and the beast.




NavySeal.jpg

Lurer på om diveren din kan komme til å bli grailen min. Iwc`en jeg trodde jeg skulle bli gammel med er for stor og passer ikke på hånden min, Den nye PO kommer ikke i titan i vanlig størrelse. Og Rolex klarer ikke å rive meg med de siste 15% som trengs. Så dukket denne her opp. Den har begynt å vokse på meg. Bare bekymrer meg for kronen, den ser passe utsatt ut der den er ubeskyttet. Ikke et billig ur heller. Og er det limitert i tillegg til 1500ex? Nydelig ur. Trodde aldri jeg skulle falle for en modell fra en av de største, men så har jeg heller ikke sett en slik før. Nydelig ur. Du må gjerne legge litt ut om det. Veldig gjerne
 
En novelty fra JLC :D

Slik ser vanligvis en MC Chrono med svart skive ut:

1538470-jaeger-lecoultre-master-chronograph-watch-steel-black-dial.jpg


Men se hva de har laget for Aston Martin! Tachymeter i stedet for pulsation scale, og noen smakfulle røde detaljer. Vips så har du en racingchrono ;)

Jeg skal ikke si at jeg ville valgt denne over min egen i rosé, men jeg blir ganske så svak i knærne :eek: :D

masterchronoblackastonm.jpg


masterchronoblackastonm.jpg
 
Hvorfor må JLC blande inn Navy Seals og Aston Martin oppi all herligheten?

JLC står definitivt best alene IMHO :) Men, det er vel en kjekkas i markedsføringsavdelingen som styrer showet.
 
Hvorfor må JLC blande inn Navy Seals og Aston Martin oppi all herligheten?

JLC står definitivt best alene IMHO :) Men, det er vel en kjekkas i markedsføringsavdelingen som styrer showet.

Jeg er så enig.

JLC er for meg synonym med elegante ur. Liker ikke sportsurene deres, og denne ble for sportslig for meg. Skal jeg ha en chrono med sort skive og litt røde detaljer så er valget rimelig enkelt: Rolex Daytona :cool:
 
Hvorfor må JLC blande inn Navy Seals og Aston Martin oppi all herligheten?

JLC står definitivt best alene IMHO :) Men, det er vel en kjekkas i markedsføringsavdelingen som styrer showet.

Helt enig med deg. Det gjelder for alle urmerker som roter seg borti slikt samarbeid. Når det er sagt så må jeg si at for meg er Navy Seals modellen noe av det flotteste jeg har sett. Kommer jeg i en posisjon til å få meg en slik en dag, skulle jeg gjerne kontaktet JLC og bedt om et blankt baklokk. Ikke behov for USARMYreklame. Men uret i seg selv er nydelig. Rett og slett.
 
Lurer på om diveren din kan komme til å bli grailen min. Iwc`en jeg trodde jeg skulle bli gammel med er for stor og passer ikke på hånden min, Den nye PO kommer ikke i titan i vanlig størrelse. Og Rolex klarer ikke å rive meg med de siste 15% som trengs. Så dukket denne her opp. Den har begynt å vokse på meg. Bare bekymrer meg for kronen, den ser passe utsatt ut der den er ubeskyttet. Ikke et billig ur heller. Og er det limitert i tillegg til 1500ex? Nydelig ur. Trodde aldri jeg skulle falle for en modell fra en av de største, men så har jeg heller ikke sett en slik før. Nydelig ur. Du må gjerne legge litt ut om det. Veldig gjerne

Jeg må innrømme at denne klokken er en av mine absolutte favoritter. Passe stor, passe tung og med et tøft utseende. At de kaller den Navy Seals sjenerer meg ikke det minste.
Anbefales på det varmeste.

0bda4d8d.jpg
 
P1040059.jpg


Her er mitt bidrag til tråden.

Jeg vil kun vurdere bytte mot til en Gyrotourbillon 2. Uten mellomlegg...
På den annen side har ikke Gyrotourbillon 2 GMT-komlikasjon så jeg er litt usikker likevel!

Skulle jeg kjøpe en ny JLC må det bli en varient av Memovox.

P1020011.jpg