Jaeger-LeCoultre-tråden

I genren "uoppnålig eyecandy", Duometre a Quantieme Lunaire . En Duometre med komplikasjonen du ikke visste du ville ha: foudroyant med jumping visning av 1/6 sekunder.

jlc381.jpg

[video=youtube;RHia8ruEJjQ]http://www.youtube.com/watch?v=RHia8ruEJjQ[/video]

free-love-smileys-874.gif

Vakker sak det der, Anders!
Krever nok sin tilpasning med en såpass "busy" counter, men må man, så må man....;)

En annen - i samme leia - jeg fikk lyst til å kaste innpå (igjen), er denne; - Master Eight Days Perpetual Calendar i RG.
Det er en JLC jeg har/har hatt en "crush" for lenge. Det kunne blitt den, men jeg valgte IWC Portuguese Perpetual Calendar i WG istedet.
Men du verden for et flott ur. Synes jeg. Avstandsforelskelsen har nok ikke gått over enda. :oops:

En eller annen gang lar jeg meg vel overtale til å gå for det mer rødlige gullet, for uansett modellvalg så er det en gullvariant jeg får mer og mer sans for.

Q161242A.jpg

Begge klokkene er nydelige, og jeg synes i alle fall 8 dagers klokken er greit priset.
Har faktisk vært inne på tanken å selge et av urene mine og handle inn disse to. Men akkurat det sitter såpass langt inne at det nok ikke vil skje.

Begge klokkene er nydelige, og jeg synes i alle fall 8 dagers klokken er greit priset.
Har faktisk vært inne på tanken å selge et av urene mine og handle inn disse to. Men akkurat det sitter såpass langt inne at det nok ikke vil skje.

Etter at min heuer carrera automatic forsvant i isen så har jeg sett primært etter Memovox , men dette er muligens en kandidat til nytt dressur.

Vakker sak det der, Anders!
Krever nok sin tilpasning med en såpass "busy" counter, men må man, så må man....;)

En annen - i samme leia - jeg fikk lyst til å kaste innpå (igjen), er denne; - Master Eight Days Perpetual Calendar i RG.
Det er en JLC jeg har/har hatt en "crush" for lenge. Det kunne blitt den, men jeg valgte IWC Portuguese Perpetual Calendar i WG istedet.
Men du verden for et flott ur. Synes jeg. Avstandsforelskelsen har nok ikke gått over enda. :oops:

En eller annen gang lar jeg meg vel overtale til å gå for det mer rødlige gullet, for uansett modellvalg så er det en gullvariant jeg får mer og mer sans for.

Q161242A.jpg
+1 som Jaeger "fan" og av rose gold forsåvidt må jeg si at det blir ikke mer fullkomment en dette!

Det eksisterer mange interessante vintage-modeller fra denne produsenten.

Se f.eks. på disse Daytona-killerne :D Ikke så rart om den likner litt, det sitter nemlig det samme Valjoux cal 72 under skiven ;)

Er en Jaeger uten Jager-verk like fullt en Jaeger? Nydelig er det uansett.

avaafrica056.jpg

Det eksisterer mange interessante vintage-modeller fra denne produsenten.

Se f.eks. på disse Daytona-killerne :D Ikke så rart om den likner litt, det sitter nemlig det samme Valjoux cal 72 under skiven ;)

Er en Jaeger uten Jager-verk like fullt en Jaeger? Nydelig er det uansett.

avaafrica056.jpg

Pene! Pris?
Hva er forresten dette merket LeCoultre (dvs uten Jaeger), vet du noe om det?

Pene! Pris?
Hva er forresten dette merket LeCoultre (dvs uten Jaeger), vet du noe om det?

Aner ikke noe om pris, har ikke sett disse til salgs. Det advares om mange fakes og frankens, dessverre.

LeCoultre var JLCs varemerke i USA og Canada fram til ca 1980. Jaeger og LeCoultre slo seg vel sammen på 30-tallet. Hva som ligger bak kun "Jaeger"-brandet kjenner jeg ikke til :)

Aner ikke noe om pris, har ikke sett disse til salgs. Det advares om mange fakes og frankens, dessverre.

LeCoultre var JLCs varemerke i USA og Canada fram til ca 1980. Jaeger og LeCoultre slo seg vel sammen på 30-tallet. Hva som ligger bak kun "Jaeger"-brandet kjenner jeg ikke til :)

Takk takk :)

Hvilken herlig tråd!
Hvordan kunne jeg misse denne....?

Merket "Jaeger" er det som ble brukt ved produksjon av instrumenter, bl.a. til biler.
Hadde en vintage Alfa med Jaeger instrumenter. Det var vanvittig besnærende å kjøre med 2x Jaeger foran seg!

Her er min:

ccb604a3.jpg

edc1097d.jpg

bilde-114.jpg

Litt klumpete til hånden, men fin på nattbordet :D Foreløpig min eneste JLC.

Klokkebilder485.jpg