Jaeger-LeCoultre-tråden

Aner ikke noe om pris, har ikke sett disse til salgs. Det advares om mange fakes og frankens, dessverre.

LeCoultre var JLCs varemerke i USA og Canada fram til ca 1980. Jaeger og LeCoultre slo seg vel sammen på 30-tallet. Hva som ligger bak kun "Jaeger"-brandet kjenner jeg ikke til :)

Takk takk :)
 
Hvilken herlig tråd!
Hvordan kunne jeg misse denne....?

Merket "Jaeger" er det som ble brukt ved produksjon av instrumenter, bl.a. til biler.
Hadde en vintage Alfa med Jaeger instrumenter. Det var vanvittig besnærende å kjøre med 2x Jaeger foran seg!

Her er min:

ccb604a3.jpg

edc1097d.jpg

bilde-114.jpg
 
Litt klumpete til hånden, men fin på nattbordet :D Foreløpig min eneste JLC.

Klokkebilder485.jpg
 
Dette er en beauty som skal ut av boksen for første gang i år - på lørdag :)

Postet før men men....

Med digitalkamera mitt ser den ikke bra ut men er det

Memovox.jpg
 
Litt åff tåpikk, men for en samling!!

Den Sea-Dwelleren var bare helt nydelig :eek:

Tilbake til emnet:

Hvor lang tid pleier JLC å bruke fra de lanserer klokkene frem til de er tilgjengelige hos forhandler?
20 januar starter SIHH :)
 
Utrolig flott boks lobergen!

Har i det siste sett igjennom alle sesongene med Mad Men. Noe som har ført til en liten forelskelse i JLC Reverso. Trodde aldri jeg kunne like et firkantet ur.
Noen på sonen som sitter på et slikt som vil poste bilder? Gjerne vintage. :D
 
Utrolig flott boks lobergen!

Har i det siste sett igjennom alle sesongene med Mad Men. Noe som har ført til en liten forelskelse i JLC Reverso. Trodde aldri jeg kunne like et firkantet ur.
Noen på sonen som sitter på et slikt som vil poste bilder? Gjerne vintage. :D


JLC Reverso er jo et ikon.
Uten tvil top-notch hva gjelder både urverk, design og historikk.

Da jeg liker ur med komplikasjoner, valgte jeg en Jaeger-LeCoultre Reverso Grande GMT da jeg kjøpte min.
Den er nå solgt, men gjorde uslettelig inntrykk hos meg. Kanskje dukker en variant av arten opp igjen en gang.
Denne JLC har en nydelig finish i en høypolert stålkasse, hvit guilloche dial på hovedsiden, og brilliant sort dial på reverso’en.

Komplikasjonene dekket mine preferanser til fulle, med Big date, Day/Night indicator på begge sider, Small seconds counter, 8 Days Power reserve indicator, 2nd Time-zone, GMT Relative indicator og 24-hour subsidiary dial.

Her noen bilder jeg tok av min. Flere er tilgjengelig i galleritråden min.

Vi var forlovet lenge, og vi trodde nok begge det skulle gå mot giftemål, men slik ville det seg likevel ikke. Som det ofte kan gå.
Vi er imidlertid fortsatt særdeles gode venner, og smiler pent begge to - nærmest i forlegenhet - når vi møtes i en boutique og tenker tilbake på all den usannsynlig flotte tiden vi hadde sammen.....:cool:



P1010300-1.jpg


jlc1bmp.jpg


jlc2bmp.jpg


jlc2abmp.jpg


jlc3bmp.jpg


jlc5bmp.jpg


jlc6bmp.jpg


jlc9bmp.jpg


jlc9bbmp.jpg


jlc9cbmp.jpg


jlc9abmp.jpg


jlc9dbmp.jpg


jlc20bmp.jpg


jlc1bmp-1.jpg


jlc17bmp.jpg