Jaeger-LeCoultre-tråden

Å ja. Jeg er forresten også medlem i JLC-klubben nå. Noen førstegangsbilder, skal lage en artikkel med flere bilder etter hvert:

nigaxEe.jpg

xjzN7Ga.jpg

GWWXVsI.jpg

H9DZJuF.jpg

JLC Memovox, E875, tidlig 70-tall.

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Gratulerer! Denne var utrolig strøken! :D

Jeg regner med at dette ikke er "franken" JLC'en som lå til salgs en stund på klocksnack?

Gratulerer! Denne var utrolig strøken! :D

Jeg regner med at dette ikke er "franken" JLC'en som lå til salgs en stund på klocksnack?

Takk!

I og med at det var jeg som naila den frankenklokka, kan du regne med at det ikke er den nei. Hint: timesmarkører... ;)

Takk!

I og med at det var jeg som naila den frankenklokka, kan du regne med at det ikke er den nei. Hint: timesmarkører... ;)

hehe, stemmer det! :D Ser jo det nå... :rolleyes: Har da lært noe om disse modellene opp igjennom letingen!

Sleng gjerne opp flere bilder av denne, gjerne wristshots!

Nokon som har erfaring med JLC Calibre 699?
Vurderer ein Master Control 1548420, men synes verket støyar veldig når den trekker opp. Armen min låg på bordet, og ved rolig bevegelse så var det tydeleg når den "trakk opp".
Uret er heilt nytt, så det skal sikkert være slik, men kjekt om noko kan bekrefte/avkrefte dette.

Nokon som har erfaring med JLC Calibre 699?
Vurderer ein Master Control 1548420, men synes verket støyar veldig når den trekker opp. Armen min låg på bordet, og ved rolig bevegelse så var det tydeleg når den "trakk opp".
Uret er heilt nytt, så det skal sikkert være slik, men kjekt om noko kan bekrefte/avkrefte dette.

Du gjør helt riktige vurderinger av klokke! Vurderer en slik selv:) makan til vakkert ur. Jeg har tittet på denne flere ganger og jeg har lagt merke til samme lyd. Det har vært samme lyd i alle klokkene som jeg har tittet på i forskjellige butikker så det skal sikkert være sånn. Forøvrig syntes jeg dette bare er en "godlyd". Har også erfart at enkelte pateker lager ganske tydelige lyder ved bevegelse av klokken.

Min MUT moon har en hørbar, summende rotor. Det skyldes de keramiske kulelagrene , samt at den roterer fritt i den ene retningen. Etter at jeg fikk vite dette (at det er normalt og en påminner om kvalitet) setter jeg pris på lyden :)

Kjør på @Jørn
Nekter å tro det støyer mer enn PP cal 324 som sitter i Nautilus, Aquanaut og Calatrava. Det støyer det:eek:
Veldig fin den Control modellen der.

Skille

Hva er det du har på gang @Greg?

Redigert av en moderator: