Jaeger-LeCoultre-tråden

Jeg kjøpte min av combat-straps.com, den kostet ca. 200 usd. Meget god kvalitet. Hadde nok uansett valgt en ekte Casa Fagliano i dag. En sort croco og en brun CF, ja, da har du det du trenger til det uret IMO ;)
 
X0pMOcK.jpg

Den remmen der er vannvittig fin, @Wangensten! Jeg har også hatt planer om å kjøpe en slik eller lignende til min Reverso! :D
Tror dog jeg skal lete litt i London i helgen om jeg klarer å finne noe bespoke som ligner, for liker detaljene særdeles godt, og er det et sted i verden hvor man klarer å oppdrive noe lignende, så må det være der!
 
Redigert av en moderator:
Den remmen der er vannvittig fin, @Wangensten! Jeg har også hatt planer om å kjøpe en slik eller lignende til min Reverso! :D
Tror dog jeg skal lete litt i London i helgen om jeg klarer å finne noe bespoke som ligner, for liker detaljene særdeles godt, og er det et sted i verden hvor man klarer å oppdrive noe lignende, så må det være der!

Takk for god input @thomask

Svært fornøyd med min @Wangensten :cool:
Her gjorde @Nessuno79 en glimrende jobb.

Akkurat nå så er JLC'en på en ny originalreim - du kan jo låne den for å sjekke om det passer klokka. Er hjemme i helgen.

Ja, jeg hadde vel tenkt å høre med @Nessuno79

Hvis jeg kunne låne den reimen så hadde det vært supert :D @The Player
Er vel hjemme igjen søndag formiddag. Sender deg en sms når jeg vet mer.
 
Redigert av en moderator:
Hyggelig og bli nevnt, og ikke minst at arbeidet faller i smak:) Men er dessverre inne i helt latterlig hektiske tider med jobb, studier og familie, så nada mulighet å lage noe før tidligst i Juni dessverre @Wangensten:(
 
Redigert av en moderator:
Den var griselekker på struts! Jeg ville gått for den.

Ja, struts er jo det jeg har den på nå. Så det du mener at Casa Fagliano reimen ikke er noe å satse på? @Bjorn

Den er helt sikkert flott kvalietet, men designet tiltaler ikke meg. Så ja, jeg ville holdt meg til strutsen - eller gått for krokodille. Men jeg skjønner jeg er i mindretall her.
 
Redigert av en moderator:
Grande Reverso Calendar: Den første måneden

På oppfordring (takk, @Genta !) noen inntrykk og bilder etter en måneds eierskap.Jeg kjøpte denne etter å ha siklet på den i to måneder, samt prøvd den på i to forskjellige butikker. Noen ganger må man bare ha en klokke, men så går det over på en uke eller to. Dette gikk ikke over.

Jeg er svak for månefasekomplikasjonen, og for Art Deco, og for JLC, og dette er den eneste klokken som tilfredsstiller alle de tre kriteriene. Her poserer den med en gullblyant min farfar fikk til konfirmasjonen rundt 1. verdenskrig en gang:



Skiven er full av nydelige detaljer. Månen (og stjernene) er i polert gull. Den sentrale delen har vakker guilloché. Selv med en 10x lupe er det bare vakkert; førsteklasses finish. Viserne er blånerte, og i noen lysvinkler lyser de blankblått så det er en fryd; dette er vanskelig å få fotografert ordentlig. Jeg er ikke mye til fotograf, så her er et bilde stjålet fra produsenten (som sikkert synes det er OK):



Verket har moderat frekvens på 3Hz og er i likhet med skiven et syn:



Dette er ikke noen liten klokke med 30x48mm. Høyden er betydelig; mine gjennomsnittlige håndledd (ca. 17,5 cm) er akkurat store nok:



Tykkelsen er ikke generende. Med 10,5mm glir den greit under mansjetten. Remmen er en 22mm svart alligator. Rem og spenne er kliss lik som på min Master Ultra Thin, bare kraftigere dimensjonert. Både estetisk og praktisk fungerer dette meget bra:



"Hack-and-wind"-spørsmålet oppstår ikke, siden klokken er håndtrukket og ikke har sekundviser. Den går ca. 5s/døgn for fort, men det tar en stund før man oppdager det siden man slipper sekundviseren.

Månefasen stilles med en pusher på venstre side. Måned og dato har hver sin pusher på høyre side, mens ukedagen må stilles med viserne. I verste fall blir det 6 dager frem; ikke noen stor sak.

Jeg har 3 andre "ordentlige" klokker, men de har måttet dele på halve armtiden etter at denne kom i hus.

Takk for titten!
 
Redigert av en moderator:
Tusen takk!

Jeg drømte her en natt at jeg gikk med en Reverso, etter det har jeg tømt Google for info. Og har falt ned på denne. Plutselig så jeg den i dagens. Gleder meg til å prøve den på armen. Håper jeg får råd eller finner et brukt eksemplar:)
 
Tusen takk!

Jeg drømte her en natt at jeg gikk med en Reverso, etter det har jeg tømt Google for info. Og har falt ned på denne. Plutselig så jeg den i dagens. Gleder meg til å prøve den på armen. Håper jeg får råd eller finner et brukt eksemplar:)

Bare hyggelig! Prøve på armen må til. Jeg var avstandsforelsket i en IWC Portugiser en gang, og synes fremdeles de er umåtelig vakre, men fortryllelsen ble brutt under prøving på eget håndledd.
 
Prøving av JLC for første gang

Ble noen ekstra timer på Kastrup like før påska på grunn av snøfallet i Oslo.
Hva er vel bedre enn å tilbringe denne tiden i en klokkesjappe?

Har kun sett JLC på bilder og var i utgangspunktet skeptisk til at de skulle oppleves som veldig små.
Men alt må prøves på hånden for å kunne si om den er riktig er ikke.

Førsteinntrykk på hånda = det må bli en JLC en dag :eek:

Denne var absolutt ikke feil! Fikk meget sansen for den :D



En litt cleanere skive på denne, men dog meget elegant!



Jeg er ikke en gullur-mann, men den måtte prøves for å se. Var ikke helt meg. Ihvertfall ikke akkurat nå:p



Meget pen!

 
5rRposG.jpg


Forøvrig ser det ut til å bli et nykjøp snart - står for øyeblikket mellom MUT Moon stål sort eller hvit. Tungt å bestemme seg!
 
Normalt ville jeg sagt hvit, men for å komplementere Geophysicen så tror jeg sort er det rette valget!