International Watch Company-tråden

Manufaktur og manufaktur - det dreier seg vel om en videreutvikling av den velkjente 7750 baserte arbeidshesten med column-wheel som den viktigste endringen. IWC trenger uansett ikke å smykke seg med den slags merkelapper, urverket er 'drop-dead gorgeous'. Rundt 7k $ spekuleres det i. Gunstig.
IWC-Ingenieur-Chronograph-IW380801-69375-movement-aBlogtoWatch-2.jpg

Denne nye Chrono Sport modellen i titan liker jeg enda bedre og den har virkelig fått et nytt kaliber løft (IWC Caliber 89361) og et layout med skivedetaljer som er nydelig. Eneste er at den med 44mm er litt i største laget
IWC-Ingenieur-Chronograph-Sport-aBlogtoWatch-3.jpg
Vel. Så lenge verket er utviklet av IWC og produseres innomhus, så er det vel per definisjon er manufacture verk. Fra forsiden skiller verket seg fra 7750 ved at sekundviser til klokken er flyttet til kl 6 mens timeviser til stoppeklokken står ved kl 9. Grunnen til at de har opprettholdt grunndesignet til 7750 er å kunne bruke modulene som de allerede har utviklet til dette, for eksempel splittsekund. Når det er sagt så må jeg si at klokkene er flotte i live og de er særdeles behagelige på armen.
 
JørgenO skrev:
Vel. Så lenge verket er utviklet av IWC og produseres innomhus, så er det vel per definisjon er manufacture verk.
Hva som er definisjonen av manufaktur skal jeg ikke gå inn på. IWC har definitivt tatt modifikasjon og videreutvikling av 7750 til et så høyt nivå og med så mye videreutvikling at det rettferdiggjør prisen. Det er de heller ikke alene om som denne glimrende 7750 watchtime artikkelen fra Gisbert Brunner viser
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO og fredskijj
Hei! Noen idè om hva en full overhaling av denne kan koste? Jeg vet ikke så mye om den utenom at den ikke lar seg trekke opp. Det er en mulighet for å få arvet den, og lurer på om det er verdt å få den restaurert :) Den er hos min svigermor og jeg har bare dette bildet foreløpig, men kan sikkert få flere bilder hvis det hjelper, men å få bilder av verket blir nok vanskelig..
 

Vedlegg

  • 19340061_10155126579321620_1161793396_o (1).jpg
    19340061_10155126579321620_1161793396_o (1).jpg
    234,3 KB · Visninger: 0
Noen her som har Top Gun Miramar uret? Keen på å se litt bilder fra faktisk bruk, samt en liten review om hvordan uret oppleves.
 
@darkcho
Jeg solgte en slik i fjor høst for en kompis av meg. Tøff klokke og plusspoeng for inhouse-verk. Husker den som forholdsvis lett på armen pga keramisk kasse. Men 46mm og fargene gjør at det for min del blir mer et nr 3 eller 4 ur, om du skjønner :)

Har dessverre slettet bildene jeg tok av den.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Noen som har en IWC 3239 eller 3228 som kan si noe om hvordan disse bærer i forhold til en ny sub?

Gi en lyd om noen er gira på å selge en av de overnevnte klokkene ;)