International Watch Company-tråden

IW327007-1-1170x780.jpg

Tøff nyhet fra Schaffhausen, IWC Pilot’s Watch Mark XVII Edition “Tribute to Mark XI”.

Noen her som har Top Gun Miramar uret? Keen på å se litt bilder fra faktisk bruk, samt en liten review om hvordan uret oppleves.

@darkcho
Jeg solgte en slik i fjor høst for en kompis av meg. Tøff klokke og plusspoeng for inhouse-verk. Husker den som forholdsvis lett på armen pga keramisk kasse. Men 46mm og fargene gjør at det for min del blir mer et nr 3 eller 4 ur, om du skjønner :)

Har dessverre slettet bildene jeg tok av den.

• Liker
Reaksjoner: darkcho
Noen med en IWC Mark som kan tenke seg og hjelpe meg med å skaffe min første IWC ? :)

Send meg en PM :)

Noen som har en IWC 3239 eller 3228 som kan si noe om hvordan disse bærer i forhold til en ny sub?

Gi en lyd om noen er gira på å selge en av de overnevnte klokkene ;)

Noen som har en IWC 3239 eller 3228 som kan si noe om hvordan disse bærer i forhold til en ny sub?

Gi en lyd om noen er gira på å selge en av de overnevnte klokkene ;)

Størrelsesmessig vil jeg si 3228 og maxikasse-sub bærer ganske likt. Begge er relativt bøse 40 millimetre.
På den andre siden; Jeg liker 3228 på hånden, men jeg er ikke fullt så stor fan av maxikasse på eget håndledd. Så da bærer de jo tydligvis forskjellig allikevel. Regner med det var skikkelig oppklarende :p

Kan dessverre ikke by på noen sammeligningsbilder mellom 3228 og maxikasse, men hvis det hjelper å sammenligne med en 16710 kan du sjekke ut diverse bilder på instagramprofilen min (brukernavn: acnorway).

Edit: Det er forøvrig ganske stor forskjell i opplevd størrelse på 3228 på rem og lenke. På rem ser den litt mindre ut.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
En 3239 bærer ikke all verden. 40 x 10mm, og relativt kompakt proporsjonert. 3228 er ikke mye større, men føles relativt sett større fordi den er 13mm tykk. Her et bilde av 3239 for inspirasjon:
IMG_3280.JPG

Takk for gode svar, @acnorway og @Oscr :) Ikke at det gjorde valget så mye lettere.
Hadde optimalt sett ønsket at den bygde noe større enn sub. I drømmene min burde det finnes en 42x12,5mm versjon ingy i samme stil.

3227 er en mulighet, men bygger ikke den veldig mye høyere grunnet inhouse-verket?

Takk for gode svar, @acnorway og @Oscr :) Ikke at det gjorde valget så mye lettere.
Hadde optimalt sett ønsket at den bygde noe større enn sub. I drømmene min burde det finnes en 42x12,5mm versjon ingy i samme stil.

3227 er en mulighet, men bygger ikke den veldig mye høyere grunnet inhouse-verket?

3228 har samme in house-urverk som 3227, men det stemmer at 3227 bygger et par millimeter mer i alle retninger (15mm høyde og 42mm bredde).
Her kan nok @KTS69 gi et bedre svar ettersom han har hatt begge :)

Ellers har du jo Big Ingy, men den blir kanskje for stor igjen?

Big ingy blir for stort, ja. Trives egentlig fint med 40mm, men har så mange klokker rundt 40mm at noe større hadde vært artig. Får vente i spenning på @KTS69 ;)

• Liker
Reaksjoner: acnorway