International Watch Company-tråden

IWC kastet bort muligheten de hadde med ikonet til Genta. Først og fremst pga prisen som tar fokuset bort fra klokken, men også pga at de velger å gjøre den utilgjengelig for massene ved å gjøre den til boutique only. De hadde en gylden mulighet til å legge gullegget med ingy som var så etterlengtet og etterspurt og de ødela muligheten.
 
Er det noen som vet om man kan bestille de nye gummireimene til IWC Portugieser Chronograph, eller er det "Boutique only"?
Lurer også på om de vil passe til 3714 modellene? Kanskje du kan svare på dette @JørgenO ?
 
Er det noen som vet om man kan bestille de nye gummireimene til IWC Portugieser Chronograph, eller er det "Boutique only"?
Lurer også på om de vil passe til 3714 modellene? Kanskje du kan svare på dette @JørgenO ?
Det går fint å bestille av @JørgenO (y)

Bør få med en liten barett til spenna. Ikke 110% passform på 3712, ene siden "klikker" litt ved visse bevegelser akkurat som reima flytter seg et mikrohakk etter belastning. Det er integrerte metall end links i reima som av samme årsak kan ripe opp litt bak på lugs. Løste det ned å ta bittelitt "lærertyggis" mellom reim og kasse. Ikke testet på 3714 enda.

Fant ikke flere bilder i farten...

20230908_173941.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO
Det går fint å bestille av @JørgenO (y)

Bør få med en liten barett til spenna. Ikke 110% passform på 3712, ene siden "klikker" litt ved visse bevegelser akkurat som reima flytter seg et mikrohakk etter belastning. Det er integrerte metall end links i reima som av samme årsak kan ripe opp litt bak på lugs. Løste det ned å ta bittelitt "lærertyggis" mellom reim og kasse. Ikke testet på 3714 enda.

Fant ikke flere bilder i farten...

Vis vedlegg 348032
Tusen takk for svar og gode tips! Da tar jeg en dialog med @JørgenO Synes det er kult nå reima sitter helt tett mot kassa.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Apropos remmer til IWC.
Noen som vet hvordan jeg kan få tak i en A05065 eller en lik aftermarked.
Altså sort skinnrem til 3706.

@JørgenO ?
 
På internett hadde jeg lyst på denne, flyback chrono, men i virkeligheten er den for tjukk og stor, dessverre:
IMG_4716.jpeg

IMG_4720.jpeg

Sammen med SD, som heller ikke er noen liten klokke.
 
  • Wow
Reaksjoner: Ralph
Er det noe jeg ikke skjønner her?
1. Den påstår at det der er en chronograph, det er det da vitterlig ikke?
2. Hva er greia med "@"-symbolet - hvis man ikke er ansatt hos Google og/eller medlem av denne gruppen, hvorfor ønsker man seg denne?
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalse og andres
Er det noe jeg ikke skjønner her?
1. Den påstår at det der er en chronograph, det er det da vitterlig ikke?
2. Hva er greia med "@"-symbolet - hvis man ikke er ansatt hos Google og/eller medlem av denne gruppen, hvorfor ønsker man seg denne?

1. Sikkert bare feil.
2. Det er artig å ha noe ikke alle andre har. @ for meg kan også symbilisere digital tidsalder, vokst opp samtidig med at internett ble født...
 
  • Liker
Reaksjoner: krille