Innkjøp av klokke!

Den er fet. Men jeg ville absolutt strevet etter å få tak i en "ms" versjon, siden du skal i Forsvaret. Ms står for military style eller noe i den dur, og har en litt mer stealth stil. Dessverre er disse ikke "batterifrie".

536cb8e8-0f46-a2d5.jpg

536cb8e8-0f50-5203.jpg

536cb8e8-0f59-ea3c.jpg

Beklager men jeg synes den så fæl ut. Kvaliteten er nok topp men utseendet var ikke bra. Uret er dessuten digert og bulkete og det er ingen ide når du skal inn å tjene. At G-shock er et godt valg er jeg enig i men ta nå heller en 5600. En fyr jeg kjenner har etpar av disse G-shock monstrene og det er så vidt han får på seg jakken..

Beklager men jeg synes den så fæl ut. Kvaliteten er nok topp men utseendet var ikke bra. Uret er dessuten digert og bulkete og det er ingen ide når du skal inn å tjene. At G-shock er et godt valg er jeg enig i men ta nå heller en 5600. En fyr jeg kjenner har etpar av disse G-shock monstrene og det er så vidt han får på seg jakken..

Den er veldig stor, men den har også mye "hjerne" ;) Jeg syntes at de vanlige g-shockene ser litt kjedelige ut og sikkert båret av 1000 andre i forsvaret. :D Takk for tilbakemelding! :)

Den er veldig stor, men den har også mye "hjerne" ;) Jeg syntes at de vanlige g-shockene ser litt kjedelige ut og sikkert båret av 1000 andre i forsvaret. :D Takk for tilbakemelding! :)

Helt ok det, du som skal ha det. Men bare så det er sagt så med mindre du skal teipes fast i en Penguin så funker det helt topp med automatic altså..

Skulle jeg først hatt en av disse så måtte det blitt nr2

Helt ok det, du som skal ha det. Men bare så det er sagt så med mindre du skal teipes fast i en Penguin så funker det helt topp med automatic altså..

Skulle jeg først hatt en av disse så måtte det blitt nr2

Takk for svar! :D Har sett litt på Seiko 007 som et alternativ til automatic, men jeg blir helt avhengig av stoppeklokke og alarm (ellers blir det hvilestilling for resten av gjengen hver morra! :) ) Men skjønner absolutt hva du mener med automatic. :D

Hvor lenge har du tenkt til å være i militæret egentlig? Jeg fant min gshock fra militæret forrige dagen. Dimma til jul i 06 og den gikk fortsatt på samme batteri... Lite sannsynlig at du plutselig går tom for batteri midt på øvelse ;)

Hvor lenge har du tenkt til å være i militæret egentlig? Jeg fant min gshock fra militæret forrige dagen. Dimma til jul i 06 og den gikk fortsatt på samme batteri... Lite sannsynlig at du plutselig går tom for batteri midt på øvelse ;)

Skal være der mellom 1-10 år :D Skal innrømme at dette ikke virker mye logisk... Sannsynligvis går jeg krigsskolen etter 1.gangstjenesten, så da må jeg ha en solid klokke på FOS som tåler mye dritt! :) Hadde vært greit å hatt en klokke jeg kunne brukt til litt utenom det vanlige noen år ;) Dessuten tenker jeg å bruke den på fuglejakt i tillegg, ikke at man trenger så veldig "sick" klokke til nettopp denne aktiviteten da :)

Hva er det med militære og stoppeklokke? har vært 15 mnd. i tjeneste og aldrig hørt om nødvendighet av stoppeklokke...:confused::confused:

Hva er det med militære og stoppeklokke? har vært 15 mnd. i tjeneste og aldrig hørt om nødvendighet av stoppeklokke...:confused::confused:

Det kommer veldig ann på hvilke tjeneste man har..Regner med man ikke trenger noen high-tech i 1.gangstjenesten, men i tyngre tjenester som jeg mest sannsynlig skal hive meg ut i, vil dette være nødvendig. Da kan jeg like godt ha en fin klokke å kose meg med i 1.gangstjenesten, liker gadgets svært god i tillegg, blir ikke feil med denne da! :D

Før jeg konkluderer 100% tar jeg gjerne imot andre forslag til automatic? Helst ikke over 3K
Har sett på seiko 007, Helson titanium/bronze :D (litt dyrere enn 3k?), monster?

Har nemlig en Baby-G som er 100 år gammel som jeg kan bruke dersom noe fint automatic dukker opp! :D

Det kommer veldig ann på hvilke tjeneste man har..Regner med man ikke trenger noen high-tech i 1.gangstjenesten, men i tyngre tjenester som jeg mest sannsynlig skal hive meg ut i, vil dette være nødvendig. Da kan jeg like godt ha en fin klokke å kose meg med i 1.gangstjenesten, liker gadgets svært god i tillegg, blir ikke feil med denne da! :D

Med fare for å ødelegge morroa min venn så nesten uansett hva og hvor lenge du skal være inne så kunne du nok klart deg med et veggur. Krigsskole går man etter befalsskole forøvrig. Ikke heng deg opp i unødvendigheter. Hvis du vil et eget ur til tjenesten og det skal koste max 3000 så finner du det uret du liker best til max 3000. Med mindre du velger et gjøkeur så vil det nok holde, tro meg. Finn det du liker best for under 3000kr du så har du funnet det beste uret til tjeneste.

Nå er det altså blitt 24 år siden jeg dimmet, fytti...! Jeg tjenestegjorde som skarpskytter i Jegertroppen på Maukstadmoen i Troms. Det var den gang en rimelig utendørs tjeneste med mye fysisk fostring og nærkontakt med moder natur og alle dens elementer. Jeg kan ikke huske hvilken klokke jeg hadde, men jeg mener at det var en billig Casio digital. Jeg husker at jeg brukte stoppeklokken mye, at det var praktisk med lys og at alarmen var en nødvendighet. Så du er på rett spor, men jeg husker også at det var veldig praktisk at klokken var så diskret som mulig på håndleddet.
Jeg ville absolutt anbefalt en slik:

casio-g-shock-g-force-military-mens-watch-profile.jpg

Og jeg ville ungått noe slikt:

348235d1289218615-need-help-picking-tactical-watch-casio-gshock.jpg

Nettop for at det er uhensiktsmessig med en svær klump på armen, som Chronodiver nevnte. Den Mudmannen er desverre ikke særlig praktisk for en aktiv soldat.

Det er morro at det fremdeles finnes ungdommer som har baller nok til å ta førstegangstjeneste, du får ha lykke til! :)