Innkjøp av klokke!

Medlem
2. juni 2012
Innlegg
218
Sted
Bergen
Jeg skal i militæret til sommeren. Tenkte i den sammenheng at jeg skulle kjøpe meg en "militær" klokke, det jeg mener med det er en klokke som er robust, vanntett osv som kan brukes hver dag i forsvaret. Tenkte også å spare opp litt penger til en klokke til rundt 20-25.000!

Jeg lurte på om dere har forslag til begge typene klokker. På "militærklokken" har jeg sett på Seiko Orange Monster og en Luminox "navy seal" klokke, disse liker jeg godt! Kom gjerne med forslag for/imot og eventuelle andre klokker.

Til den dyrere klokken har jeg muligheten til å få kjøpt klokke i USA (også "Bruksklokken"). Har vært innom flere merker, men har ikke konkludert. En klokke til 25.000 får du svært mye mer i USA enn i Norge. Kom gjerne med forslag :D

Takk for svar :D
 
Jeg skal i militæret til sommeren. Tenkte i den sammenheng at jeg skulle kjøpe meg en "militær" klokke, det jeg mener med det er en klokke som er robust, vanntett osv som kan brukes hver dag i forsvaret. Tenkte også å spare opp litt penger til en klokke til rundt 20-25.000!

Jeg lurte på om dere har forslag til begge typene klokker. På "militærklokken" har jeg sett på Seiko Orange Monster og en Luminox "navy seal" klokke, disse liker jeg godt! Kom gjerne med forslag for/imot og eventuelle andre klokker.

Til den dyrere klokken har jeg muligheten til å få kjøpt klokke i USA (også "Bruksklokken"). Har vært innom flere merker, men har ikke konkludert. En klokke til 25.000 får du svært mye mer i USA enn i Norge. Kom gjerne med forslag :D

Takk for svar :D

Hva i forsvaret skal du? På den avdelingen jeg tilhørte fikk vi utlevert en "g-shock spesialstyrker".
 
En venn av meg har vel sitt syvende år i militæret nå, med sin trofaste G-shock på armen :) Så +1 !
 
Kjørte også igjennom min tid i forsvaret med g-shock på armen. De har jo masse fete modeller til en billig penge.
 
En del av g.shock klokkene er jo tykke beist. Kanskje noe å tenke på med bruk av hansker etc.. Skal man eventuelt ta den utenpå er jo reim eller nato å anbefale. Det selges noe adapter som lar deg bruke nato på diverse g-shocker som ikke har tradisjonelle springbars.
 
Evnt. en litt mellombudskjettsklokke, Marathon GSAR:

tsar1.jpg


http://www.survivalmonkey.com/forum/gear-reviews/18869-marathon-gsar-automatic-watch-review.html
 
Takk for svar! :D Jeg ser folk er svært positive til en G-Shock. Jeg må personlig si at jeg er litt lei av G-Shock modellene og syntes de er litt for vanlig. Har nemlig hatt en G-Shock for noen år siden, ønsker derfor å prøve noe annet ;)
 
Hva med noe så enkelt og bra som en Seiko 007? Koster ingenting å kjøpe , ingenting å ødelegge. Den er fet og tåler en trøkk. Kan være greit med noe som ikke er så veeldig stort på armen. Støtter forøvrig Swiss som sier du bør søke deg til skikkelig tjeneste. ellers kan det bli et langt kjipt år. Da hjelper det ikke om du har et fett ur når minuttene snigler seg avgårde. Kom deg en plass der tiden flyr.
 
Suunto Core All Black, Suunto Vector eller noe fra Timex Expedition serien. I mine øyne er det bedre å kjøpe noe billig som du ikke bør være redd for å utsette for røft bruk, og heller bruke mer på et kvalitetsur etter du har dimmet.
 
Støtter en seiko skx007.
Skulle ønske jeg hadde klokkeinterresse selv da jeg var til tjeneste. En 007 med et års fartstid i førstegangstjeneste ville vært en flott affeksjon keeper i etterkant!:D
 
Takk for svar! :D

Må si at jeg likte godt seiko 007 og Suunto Core All Black! Har også sett på Tissot Sea-Touch evt.T-Touch, som ligger på rundt 3500 - 4000,- i statene! Har personlig erfaring med Seiko og Tissot fra før, men ikke med Suunto ;)
 
Nå er det vinter og vår siden jeg utførte min førstegangstjeneste, men det er en ting som slår meg. Jeg lurer på om min høyst militære kaptein Holmen hadde godtatt en svær, hvit G-shock utenpå uniformsskjorta (lang over venstre bak, eller hva det var den het). Er det sånn at anything goes akkurat på det feltet?