Innkjøp av klokke!

Tusen takk for veldig hjelpsomt svar! Jeg tror det skal bli kjekt og jeg skal gjøre hva jeg kan for å få en spennende tjeneste! :D

Suuntoen er knalltøff og full av morsome "komplikasjoner", men jeg synes den ser for stor til å være hensiktsmessig for en soldat. I dag har man jo med mobiltlf med internett og alle apps i universet, jeg ville heller hatt robust sådan i sekken og en slank, lett klokke på armen...

Suunto Core har en litt stusslig WR-rating til å være et ur i denne kategorien. Suunto Observer kan kanskje være et alternativ:

24A48E50-CF15-45F1-8854-78EE7F282B7B-11347-000009E68B9F19ED.jpg

Var innom den lokale jakt/tactical nettsjappen min for å bestille nye "tactical gloves" tidligere i dag, og la merke til at de også fører endel urverk. Var nok bare quartz-greier, men noen av dem så tøffe og praktiske ut - og noe var "Swiss made" også :)

Jeg har kjøpt endel forskjellig utstyr der, blandt annet Aimpoint og single point sling til rifla, hansker og støvler.
http://www.equipnorshop.no/product.aspx?pid=51816&gid=559

Nå er det altså blitt 24 år siden jeg dimmet, fytti...! Jeg tjenestegjorde som skarpskytter i Jegertroppen på Maukstadmoen i Troms.

Jeger og sniper under kalde krigen, skulle du droppes bak fiendens linjer for å plukke ned øverstkommanderende i angripende Sovietisk styrke? Tror jeg leste noe om dette i Vi Menn for ca 25 år siden:D

Da har jeg gått i innkjøp av min militærklokke. Kjøpte den av et svært hyggelig forum-medlem. Tusen takk til Mysil for en flott handel! :D

Det ble en Casio prg-40 - Er kjempefornøyd!

2e48_12.jpg

Da har jeg gått i innkjøp av min militærklokke. Kjøpte den av et svært hyggelig forum-medlem. Tusen takk til Mysil for en flott handel! :D

Det ble en Casio prg-40 - Er kjempefornøyd!

2e48_12.jpg

Hyggelig at den fikk et hjem hvor den blir brukt:)

Jeger og sniper under kalde krigen, skulle du droppes bak fiendens linjer for å plukke ned øverstkommanderende i angripende Sovietisk styrke? Tror jeg leste noe om dette i Vi Menn for ca 25 år siden:D

Hehe, det var den som fikk meg til å søke meg dit, ja, imponerende at du husker artikkelen!! Jeg kom inn et halvt år etterpå. En fantastisk førsteganstjeneste!