Innkjøp av klokke!

Hva er det med militære og stoppeklokke? har vært 15 mnd. i tjeneste og aldrig hørt om nødvendighet av stoppeklokke...:confused::confused:
 
Hva er det med militære og stoppeklokke? har vært 15 mnd. i tjeneste og aldrig hørt om nødvendighet av stoppeklokke...:confused::confused:

Det kommer veldig ann på hvilke tjeneste man har..Regner med man ikke trenger noen high-tech i 1.gangstjenesten, men i tyngre tjenester som jeg mest sannsynlig skal hive meg ut i, vil dette være nødvendig. Da kan jeg like godt ha en fin klokke å kose meg med i 1.gangstjenesten, liker gadgets svært god i tillegg, blir ikke feil med denne da! :D
 
Før jeg konkluderer 100% tar jeg gjerne imot andre forslag til automatic? Helst ikke over 3K
Har sett på seiko 007, Helson titanium/bronze :D (litt dyrere enn 3k?), monster?

Har nemlig en Baby-G som er 100 år gammel som jeg kan bruke dersom noe fint automatic dukker opp! :D
 
Det kommer veldig ann på hvilke tjeneste man har..Regner med man ikke trenger noen high-tech i 1.gangstjenesten, men i tyngre tjenester som jeg mest sannsynlig skal hive meg ut i, vil dette være nødvendig. Da kan jeg like godt ha en fin klokke å kose meg med i 1.gangstjenesten, liker gadgets svært god i tillegg, blir ikke feil med denne da! :D

Med fare for å ødelegge morroa min venn så nesten uansett hva og hvor lenge du skal være inne så kunne du nok klart deg med et veggur. Krigsskole går man etter befalsskole forøvrig. Ikke heng deg opp i unødvendigheter. Hvis du vil et eget ur til tjenesten og det skal koste max 3000 så finner du det uret du liker best til max 3000. Med mindre du velger et gjøkeur så vil det nok holde, tro meg. Finn det du liker best for under 3000kr du så har du funnet det beste uret til tjeneste.
 
Nå er det altså blitt 24 år siden jeg dimmet, fytti...! Jeg tjenestegjorde som skarpskytter i Jegertroppen på Maukstadmoen i Troms. Det var den gang en rimelig utendørs tjeneste med mye fysisk fostring og nærkontakt med moder natur og alle dens elementer. Jeg kan ikke huske hvilken klokke jeg hadde, men jeg mener at det var en billig Casio digital. Jeg husker at jeg brukte stoppeklokken mye, at det var praktisk med lys og at alarmen var en nødvendighet. Så du er på rett spor, men jeg husker også at det var veldig praktisk at klokken var så diskret som mulig på håndleddet.
Jeg ville absolutt anbefalt en slik:

casio-g-shock-g-force-military-mens-watch-profile.jpg


Og jeg ville ungått noe slikt:

348235d1289218615-need-help-picking-tactical-watch-casio-gshock.jpg


Nettop for at det er uhensiktsmessig med en svær klump på armen, som Chronodiver nevnte. Den Mudmannen er desverre ikke særlig praktisk for en aktiv soldat.

Det er morro at det fremdeles finnes ungdommer som har baller nok til å ta førstegangstjeneste, du får ha lykke til! :)
 
Tusen takk for veldig hjelpsomt svar! Jeg tror det skal bli kjekt og jeg skal gjøre hva jeg kan for å få en spennende tjeneste! :D
 
Suuntoen er knalltøff og full av morsome "komplikasjoner", men jeg synes den ser for stor til å være hensiktsmessig for en soldat. I dag har man jo med mobiltlf med internett og alle apps i universet, jeg ville heller hatt robust sådan i sekken og en slank, lett klokke på armen...
 
Suunto Core har en litt stusslig WR-rating til å være et ur i denne kategorien. Suunto Observer kan kanskje være et alternativ:


24A48E50-CF15-45F1-8854-78EE7F282B7B-11347-000009E68B9F19ED.jpg
 
Var innom den lokale jakt/tactical nettsjappen min for å bestille nye "tactical gloves" tidligere i dag, og la merke til at de også fører endel urverk. Var nok bare quartz-greier, men noen av dem så tøffe og praktiske ut - og noe var "Swiss made" også :)

Jeg har kjøpt endel forskjellig utstyr der, blandt annet Aimpoint og single point sling til rifla, hansker og støvler.
http://www.equipnorshop.no/product.aspx?pid=51816&gid=559
 
Nå er det altså blitt 24 år siden jeg dimmet, fytti...! Jeg tjenestegjorde som skarpskytter i Jegertroppen på Maukstadmoen i Troms.

Jeger og sniper under kalde krigen, skulle du droppes bak fiendens linjer for å plukke ned øverstkommanderende i angripende Sovietisk styrke? Tror jeg leste noe om dette i Vi Menn for ca 25 år siden:D
 
Da har jeg gått i innkjøp av min militærklokke. Kjøpte den av et svært hyggelig forum-medlem. Tusen takk til Mysil for en flott handel! :D

Det ble en Casio prg-40 - Er kjempefornøyd!

2e48_12.jpg
 
Da har jeg gått i innkjøp av min militærklokke. Kjøpte den av et svært hyggelig forum-medlem. Tusen takk til Mysil for en flott handel! :D

Det ble en Casio prg-40 - Er kjempefornøyd!

2e48_12.jpg



Hyggelig at den fikk et hjem hvor den blir brukt:)
 
Jeger og sniper under kalde krigen, skulle du droppes bak fiendens linjer for å plukke ned øverstkommanderende i angripende Sovietisk styrke? Tror jeg leste noe om dette i Vi Menn for ca 25 år siden:D

Hehe, det var den som fikk meg til å søke meg dit, ja, imponerende at du husker artikkelen!! Jeg kom inn et halvt år etterpå. En fantastisk førsteganstjeneste!