Innkjøp av klokke!

Støtter en seiko skx007.
Skulle ønske jeg hadde klokkeinterresse selv da jeg var til tjeneste. En 007 med et års fartstid i førstegangstjeneste ville vært en flott affeksjon keeper i etterkant!:D

Takk for svar! :D

Må si at jeg likte godt seiko 007 og Suunto Core All Black! Har også sett på Tissot Sea-Touch evt.T-Touch, som ligger på rundt 3500 - 4000,- i statene! Har personlig erfaring med Seiko og Tissot fra før, men ikke med Suunto ;)

Nå er det vinter og vår siden jeg utførte min førstegangstjeneste, men det er en ting som slår meg. Jeg lurer på om min høyst militære kaptein Holmen hadde godtatt en svær, hvit G-shock utenpå uniformsskjorta (lang over venstre bak, eller hva det var den het). Er det sånn at anything goes akkurat på det feltet?

Hamilton mekanisk manuell, 250$, armyklokken über alles...

796_051050_150000001.jpg

8mm tykk, behagelig canvas strap, evt på navy nato om du er i marinen...

Den var meget pen! Om ikke jeg er helt på bærtur er "Hamilton" swiss-made?
Hamilton er opprinnelig USA-manufaktur, nå del i Swatch-group med mye ETA som humper inne i dem så swiss-made er riktig å si.
Flott(-e) ur og veldig veldig mye for pengene, såvidt jeg vet (les: føler) så er det kun japanerne som gir med bang for the $$$

Hva med en Citizen Promaster enten på orginal gummi eller en marineblå eller sort Nato-strap?
Tåler alt av juling og koster ikke all verden.
Put sparepengene i noe smart og cash ut til en go'klokke etter endt tjeneste.

Trenger meninger om klokken jeg har konkludert med blir min forsvarsklokke. Tenkte jeg like gjerne kunne ta opp igjen denne tråden istede for å lage en ny! ;) Jeg har funnet ut at jeg er avhengig av følgende:
- Stoppeklokke
- Vanntett
- Alarm
- Nøyaktig
- "Batterifri"
- Solid

Valget har derfor falt på Casio G-shock Mudman G-9300 som virker svært kompakt og solid. Jeg er egentlig litt "lei" casio g-shock, men man finner vell sikkert ikke en mer egnet klokke til militærtjeneste. Hva syntes dere?

gw9300b5002.jpg

[video=youtube;m9w-PBHsBI4]http://www.youtube.com/watch?v=m9w-PBHsBI4&feature=related[/video]

Review: http://forums.watchuseek.com/f105/casio-g-shock-gw9300-mudman-review-558970.html