Independent watchmaking-tråden

Rainer Nienaber stenger butikken og selger ut restlageret. Lite utvalg, men jeg sikret meg den siste Dezimal DuoDial. 50% på prisene under.
Nienaber_preisliste.jpg
 
  • Wow
Reaksjoner: holmby og Erik_SG
Er det noen som har erfaring med Jurmo fra Finland?
Kjenner til Martin, en av de to klokkemakerne litt. Meget hyggelig fyr! Alltid en god start!!
Relativt ungt merke. Sultent team som er i starten av karrieren og i utviklingen. Liker godt hva de holder på med. De virker lærevillige og ydmyke i forhold til hva de holder på med. De har laget mye custom i en del år, og virker også å være virkelig på servicesiden og åpne for innspill.
Har sett og plukket på noen av modellene live. Syns de blant annet har en superflott blåfarge på noen av skivene. Fin finisjering på en del av viserne. De var også på Oslo Swap Meet, kanskje noen andre her også som har noen inntrykk, feks @ludokid eller @Jon Henrik ?

Har fått en del anerkjennelse i år med nominasjon i GPHG, samt at de også vant en pris i år i på Finnish Watch Awards.
 
Kjenner til Martin, en av de to klokkemakerne litt. Meget hyggelig fyr! Alltid en god start!!
Relativt ungt merke. Sultent team som er i starten av karrieren og i utviklingen. Liker godt hva de holder på med. De virker lærevillige og ydmyke i forhold til hva de holder på med. De har laget mye custom i en del år, og virker også å være virkelig på servicesiden og åpne for innspill.
Har sett og plukket på noen av modellene live. Syns de blant annet har en superflott blåfarge på noen av skivene. Fin finisjering på en del av viserne. De var også på Oslo Swap Meet, kanskje noen andre her også som har noen inntrykk, feks @ludokid eller @Jon Henrik ?

Har fått en del anerkjennelse i år med nominasjon i GPHG, samt at de også vant en pris i år i på Finnish Watch Awards.

@Erik_SG Jeg syns @Matsmet oppsummerte Jurmo veldig godt, eneste jeg vil tilføye er hvor veldig godt priset de er med tanke på hvor unike endel av modellene deres er, samt alle valgmulighetene

Den skjelleterte Sisu modellen (Første skjelleterte tiffany blue? :D ) lå til 25 000kr på Oslo Swap Meet
legger ved noen bilder jeg fikk tatt på Oslo Swap Meet fra september i år.

ludokid-6010.jpg
ludokid-6014.jpg
ludokid-6003.jpg
ludokid-6016.jpg
ludokid-6019.jpg
 

Vedlegg

  • ludokid-6036.jpg
    ludokid-6036.jpg
    152,3 KB · Visninger: 0
  • ludokid-6036.jpg
    ludokid-6036.jpg
    152,3 KB · Visninger: 0
Kjenner til Martin, en av de to klokkemakerne litt. Meget hyggelig fyr! Alltid en god start!!
Relativt ungt merke. Sultent team som er i starten av karrieren og i utviklingen. Liker godt hva de holder på med. De virker lærevillige og ydmyke i forhold til hva de holder på med. De har laget mye custom i en del år, og virker også å være virkelig på servicesiden og åpne for innspill.
Har sett og plukket på noen av modellene live. Syns de blant annet har en superflott blåfarge på noen av skivene. Fin finisjering på en del av viserne. De var også på Oslo Swap Meet, kanskje noen andre her også som har noen inntrykk, feks @ludokid eller @Jon Henrik ?

Har fått en del anerkjennelse i år med nominasjon i GPHG, samt at de også vant en pris i år i på Finnish Watch Awards.

Syns det virket bra både ift. value og opplevd kvalitet.

For meg personlig så syns jeg modellene er ganske uinteressante. Jeg ser ingen x-faktor som skiller de positivt ut fra andre gode microbrands. Men smaken er som baken osv. :)
 
 
Dette må være feil. I følge han som selger rollies fra gutterommet (Timelux - look at the watch not the time ) så tar det over et år å lage en Rolex. Og han har tross alt 3 års erfaring i fra finn.no.

Det at det tar over ett år å lage en Rolex er ingen ny og ikke ukjent påstand.
Er faktisk flere her inne på TS som mener/har ment det samme. Undrer hvor denne misoppfattelse først dukket opp …